Fernandez-vn-810x500.jpg

Arcibiskup Fernández tvrdí, že "niekoľko" jeho textov je "nebezpečnejších" ako erotická kniha o bozkávaní

117
Kultúra smrti

Čítajte: Arcibiskup Fernández predtým obhajoval používanie kondómov, čo je v rozpore s katolíckou doktrínou

Kardinál dezignovaný Fernández začal svoju novú úlohu prefekta Kongregácie pre náuku viery (CDF) 11. septembra a 30. septembra by mal dostať kardinálsky’klobúk. 

V rozhovore pre španielsky vydavateľstvo Religión Digital uverejnenom 17. septembra sa arcibiskup vyjadril ku kritike, ktorá sa na jeho adresu objavila po tom, ako pápež František vymenoval do novej funkcie začiatkom júla. 

Fernández označil kritiku za “úplne predvídateľnú” a za “čiastočne namierenú aj na Františka [pápeža Františka].”Citoval kritikov z “tradicionalistických sektorov, ktorí ma považujú za nebezpečného pre doktrínu,” a tvrdil, že takáto kritika sa netýka len doktríny, ale aj “moci v Cirkvi.”

Odvolávajúc sa na svoje tvrdenie o “boji o moc” v Cirkvi, Fernández argumentoval, že “tradicionalistické sektory, práve preto, že vstupujú do boja o moc, využívajú všetko, nech to pochádza odkiaľkoľvek, v snahe očierniť.”

Týchto kritikov obvinil, že sa len “málo starajú o Božie prikázania,” pretože podľa neho zabúdajú, že “existuje prikázanie ešte dôležitejšie ako šieste (pretože sa dotýka spravodlivosti a lásky), ktoré žiada nevydávať krivé svedectvo a neklamať.”

“Toto sú najpočetnejšie útoky, ktoré pokračujú, hoci mám dojem, že hovoriť o mne je už nudné,” zavtipkoval. Odkázal však aj na “menej časté … útoky, ktoré prichádzajú z extrémnej ľavice.”

Obhajuje opäť knihu o bozkávaní

Jedným z najkontroverznejších aspektov nového prefekta’je jeho dielo z roku 1995 Uzdrav ma svojimi ústami: Umenie bozkávania. Neprehliadnuteľne erotická kniha často naznačuje nejednoznačné sexuálne vzťahy, v ktorých nie je špecifikované pohlavie účastníkov. Obsahuje aj rôzne fotografie sôch a umeleckých diel zobrazujúcich ľudí, ktorí sa vášnivo bozkávajú a objímajú v intímnych a erotických polohách.

ČÍTAJTE: Nový prefekt CDF arcibiskup Fernández vracia úder kritikom jeho erotickej knihy o bozkávaní

Nie je prekvapením, že tento text bol pravidelnou otázkou vo viac ako 40 rozhovoroch, ktoré Fernández poskytol za posledné dva mesiace – text, ktorý dôsledne obhajoval. Arcibiskup uviedol, že kritici “už dlho používajú tento text ako koníčka.” 

Prezentoval sa ako zmätený z toho, prečo si text získal takú pozornosť. “Zaujímavé, že tam zostali, v zarážajúcom, ale nevinnom texte,” povedal o erotickej knihe. 

Fernández pokračoval prezradením: “Mám niekoľko ďalších textov spred rokov, ktoré by sa dali považovať za oveľa ‘nebezpečnejšie’ z teologického hľadiska, a predsa ich ani nevideli. Možno sa mýlim, keď to spomínam, ale je to pravda."” 

Kritiku svojej knihy o bozkávaní pripísal “otázke moci,” pričom naznačil, že odporcovia knihy “použijú čokoľvek, čo sa im zdá najúčinnejšie na zosmiešnenie druhého.”

Rehabilitácia ‘prenasledovaných’?

Bez zjavného kontextu sa Fernándeza opýtali, či CDF pod jeho vedením zrazu začne rehabilitovať “prenasledovaných.” 

“Budú prenasledovaní rehabilitovaní individuálne alebo kolektívne?"” sa pýtal spravodajský portál.

Fernández neodpovedal priamo, namiesto toho uviedol, že “sú otázky, ktoré sa dajú prehodnotiť, hoci priznávam, že nemáme dostatok personálu, aby sme otvorili príliš veľa frontov a robili to dobre.” 

“Doktrinálna sekcia sa akosi zmenšuje a bude ju treba posilniť,” povedal v súvislosti s jedným z dvoch oddelení v CDF, druhým je disciplinárna sekcia. 

‘Boj o moc’ alebo doktrinálna integrita?"

Ak arcibiskup Fernández označil svojich kritikov za tých, ktorí vedú boj o “moc,” najvýraznejšie kritiky jeho vyjadrení vychádzali zo záujmu o katolícku náuku. 

V rozhovore pre LifeSiteNews tesne po ohlásení Fernándeza za nového prefekta CDF bývalý prefekt CDF kardinál Gerhard Müller reagoval na arcibiskupovu’otvorenosť voči homosexuálnym “požehnaniam” a jeho priznanie, že je “oveľa progresívnejší ako pápež.”

“Len blázon môže hovoriť o jari v Cirkvi a nových Letniciach,” povedal Müller. “Chvála progresívnych reformátorov zo strany mainstreamových médií sa zatiaľ neodrazila v obrátení ľudí k viere v Ježiša Krista. Veď len v Syna živého Boha môžu vkladať svoju nádej na život a na smrť.”

Predchodca Fernaándeza’v argentínskej arcidiecéze La Plata, arcibiskup Hector Aguer, tiež vydal niekoľko verejných vyhlásení proti teologickým postojom nového prefekta CDF’. Aguer argumentoval, že vyhlásenia Fernándeza’svedčia o “zmysle súčasnej pápežskej ideológie, podľa ktorej pápežská monarchia prenasleduje a likviduje tých, ktorí nedržia krok s doktrinálnym relativizmom vyznávaným latinskoamerickým (treba povedať argentínskym) úradníctvom.”

Nedávno teológovia pre LifeSite uviedli svoje vážne obavy z Fernándezovej’propagácie Amoris Laetitia a pripustenia rozvedených a znovu“zosobášených” k svätému prijímaniu. 

ČÍTAJTE: Teológovia varujú arcibiskupa Fernándeza, ktorý tlačí ‘herézu’ propagovaním Amoris Laetitia

Odvolávajúc sa na Fernándeza’obhajobu textu pápeža Františka’, textu, ktorý nový prefekt CDF napísal ako ghostwriter – dr. Peter Kwasniewski uviedol: 

Fernandez zdvojnásobil, že áno, František povedal to, čo mal na mysli: ľudia, ktorí sú stále zosobášení s niekým iným, ale teraz ‘znovu zosobášení’, môžu ísť ďalej a prijať sväté prijímanie bez toho, aby prestali byť sexuálne aktívni s niekým, kto nie je ich manželským partnerom, pretože zrejme nie sú schopní urobiť nič iné.

Toto, uviedol Kwasniewski, “je v priamom rozpore s učením Tridentského koncilu’potvrdeným Veritatis Splendor, že neexistuje žiadne prikázanie dané Bohom, ktoré by sa nedalo splniť s pomocou jeho milosti.” 

“Toto je katolicizmus 101, taký základný ako The Penny Catechism,” povedal Kwasniewski. “Vidíme, že Dikastérium pre náuku viery je teraz v rukách heretika, ako jeho pán.”

Prisľúbte svoje modlitby a pôst za ochranu Cirkvi počas synody o synodalite TAM