tmp_44e41613-072e-4216-a269-9e59f0578b7f-810x500.jpeg

Ako vychovávať konzervatívne deti v prebudenom meste? Nová kniha vysvetľuje, ako

55
Kultúra života

V tohtotýždňovej epizóde The Van Maren Show sa Jonathon rozpráva s Katy Faustovou, spoluautorkou novej knihy Raising Conservative Kids in a Woke City:

Podľa Faustovej kniha predstavuje “filozofiu”, ktorú zdieľa ona a jej spoluautorka Stacy Manningová, o tom, ako oni a ich manželia vychovávali svoje deti v Seattli, jednom z najprebudenejších miest v Spojených štátoch. Táto filozofia nie je nová, ale “znovuobjavená,” hovorí Faustová a Jonathonovi hovorí, že predstavuje “niekoľko recyklovaných osvedčených rodičovských princípov aplikovaných na našu súčasnosť, ktoré umožnili spoločne siedmim deťom medzi našimi dvoma rodinami obstáť.” 

Podľa filozofie vyloženej v knihe Faust hovorí, že hoci neexistuje žiadna záruka úspechu, rodičia sa musia v prvom rade etablovať ako “autorita” v rôznych témach, ktoré sa môžu v živote ich detí vyskytnúť, ako napríklad rodová teória alebo interrupcie, bez ohľadu na to, kam ich deti chodia do školy.  

“Najskôr sa musíte dostať k svojim deťom, hovorí Jonathonovi. “Vyžeňte si z hlavy myšlienku, že ak sa s&nbspnimi nebudete rozprávať, nebudú vedieť. Realita je taká, že sa s nimi niekto porozpráva a ktokoľvek sa s nimi porozpráva, automaticky ho [ho] budú považovať za odborníka na danú tému a v budúcnosti sa k nemu vrátia po ďalšie informácie.” 

Aj keď Faustová uznáva, že skoré rozhovory s deťmi o témach, ako je pornografia a rodová teória, budú nepríjemné, tvrdí, že sa dajú viesť spôsobom, ktorý zachováva nevinnosť detí’a “robí ich múdrymi.” 

Detailnejšie rozoberajúc filozofiu knihy’Faustová vysvetľuje, ako sa vzťahuje na deti vo viacerých fázach ich vývoja, od základnej školy až po strednú školu. Podľa nej by mali byť deti na základnej škole nasýtené pravdivým, dobrým a krásnym, aby si “zdokonalili] svoju rovnú palicu,” pomocou ktorej dokážu odmerať, čo je správne a čo nie, a to všetko, zatiaľ čo rodičia by mali “odfiltrovať” čo najviac deformácií. 

Vysvetľuje tiež, že podľa jej skúseností môžu rodičia vylúčiť svoje deti z nevhodných hodín, požiadať učiteľov, aby o danej téme s ich deťmi nehovorili, a požiadať o nahliadnutie do učebných osnov, aby vedeli, čomu sa majú venovať. 

Na strednej škole by podľa Faustovej mali rodičia deti oboznámiť so skreslenými informáciami. “Práve tam ich vy, rodičia, vŕtajte, nielen ich upozornite, že to“príde. To ste urobili na základnej škole. Teraz z nich urobíte experta na potraty a manželstvá osôb rovnakého pohlavia a transgenderizmus a socializmus."” 

Podľa Jonathona Fausta zavedením deformácií budú deti schopné rozoznať pravdivé od nepravdivého podľa toho, čo sa už naučili na základnej škole. Tvrdí tiež, že deti by mali o skreslených témach vedieť viac ako ostatné, bez ohľadu na to, kam chodia do školy, a nemusia nutne bojovať proti nepravde, ale jednoducho ju postrehnúť, hovoriť o nej doma a potom “sa vrátiť a neochvejne stáť.” 

Na strednej škole je podľa Fausta nevyhnutné, aby rodičia zostali “v spojení” so svojimi deťmi a pomohli im zorientovať sa vo svete, kým sa učia “stáť pevne na vlastných nohách”, najmä tým, že im poskytnú emocionálnu podporu a pomôžu im rozlíšiť, ktoré bitky by mali alebo nemali bojovať. 

V ďalšej časti rozhovoru Faust uvádza niekoľko zdrojov, ktoré môžu rodičia využiť na pomoc svojim deťom. Podľa nej sú podcasty prínosom, pretože deti spoznajú, že ich rodičia počúvajú podcasty, ktoré sa zaoberajú témami, s ktorými sa môžu stretnúť, spájajú si tému s programom a rodičmi a uľahčujú si rozhovor. Je tiež zástancom toho, aby sa deťom umožnilo čítať to, čo sa číta, čo im pomôže pochopiť danú problematiku. 

“Nemusíte robiť množstvo noviniek, ak sa venujete týmto témam,” zastáva názor Faustová. “Stačí vtiahnuť deti do svojho sveta a aj ony sa budú venovať týmto témam.”

The Van Maren Showje umiestnená na mnohých platformách vrátane Spotify, SoundCloud, YouTube, iTunes, a Google Play.