Američania milovali svoju krajinu a ústavu, ale nemali by sme byť prekvapení, že po generáciách, ktoré sa s pravidlami hrali rýchlo a voľne, sme sa ocitli v obrovskej šlamastike. To, čo si myslíme, že hovorí ústava, a to, čo skutočne hovorí, sú pravdepodobne dve odlišné veci. Takmer vo všetkých prípadoch liberáli aj konzervatívci obviňujú svojich oponentov z jej porušovania, aj keď ju sami porušujú.
Máloktorý zvolený úradník dodržiava prísnu konštrukciu, ktorú si vyžaduje 10. dodatok. Politická účelnosť si od nich vyžaduje, aby povolili mnohé veci len preto, že sú populárne. Sociálne zabezpečenie, národné parky, pamiatky, lesy, prírodné rezervácie a mnohé z ministerstiev kabinetu nemajú absolútne žiadny ústavný základ. Prechádza im to, pretože sa nám to páči. Sami ústavu nečítame, alebo čo je horšie, ani sa jej neobťažujeme porozumieť. Radi hovoríme, že patrí nám, “my, ľud”, a nenávidíme našich rôznych politických predstaviteľov, no keď sa ju pokúsi dodržiavať taký blázon ako Ron Paul, považujú ho za čudáka, čudáka alebo extrémistu.
Teda to, čo sa o Paulovi hovorí, musí byť pravda, lebo to povedali médiá.
Nedávne hlasovanie o potratoch v Ohiu ukazuje, že musíme prestať uctievať vládu ako riešenie našich problémov. Takmer na všetkých úrovniach sú vlády buď úplne skorumpované, pravdepodobne antihumánne, alebo nedôverujú vlastným občanom. Naozaj’nevieme, ako dopadlo to hlasovanie o potratoch v Ohiu, pretože by bolo od zástancov života a konzervatívcov hlúpe tvrdiť, že voľby v roku 2020 boli ukradnuté, čo zjavne boli, a myslieť si, že nepriatelia života a slobody to urobia len raz.
Ak čakáte na voľby v roku 2024, aby sa veci zmenili, ako naïve?"
Takže, keď krajina ide do čerta, mali by sme hľadať riešenia našich problémov niekde inde. Kde máme hľadať?
Nastal čas, aby sme sa dostali do “komfortnej zóny” – nie našich politikov – ale našich pastorov. A áno, aj našich vlastných komfortných zón. Pastori majú neviditeľnú bariéru, ktorá im bráni vykladať všetky pravdy, ktoré nachádzame v Biblii. Je to preto, lebo chápu, že ak narušia našu zónu pohodlia, odídeme – presne tak, ako to urobili mnohí učeníci v Jánovom evanjeliu, 6. kapitole.
A či už sme katolíci alebo protestanti, pastori nechcú kázať proti rozvodu a opätovnému sobášu, hoci Ježiš sa k tomu vyjadril dosť jasne. Dostalo by sa to do našej zóny pohodlia, rozumiete. Mnohí z nás by odišli. A tí, ktorí nechcú, by pravdepodobne svojim pastorom povedali: “To by ste nemali“hovoriť. Cirkev čoskoro nebude’mať peniaze.”
Nechajte si to vstrebať do hlavy.
A pastori tiež nechcú’hovoriť o antikoncepcii, kvôli tomu istému, hoci všetky denominácie to pred necelými sto rokmi robili. A, ženatí pastori sa pravdepodobne antikoncepciou zaoberajú sami. Osobne som poznal ohnivého evanjelického pastora, rozhodne zameraného proti potratom, ktorý si nechal urobiť vazektómiu.
Kým kresťania lamentujú nad zničením americkej rodiny a nad výsledkom hlasovania o potratoch v Ohiu, rozvádzajú sa, antikoncepciu a dokonca aj potraty robia rovnakým tempom ako sekulárny svet.
Prečo by nám Boh dával víťazstvo proti chirurgickým a neskorým potratom, zatiaľ čo jeho údajní učeníci robia práve veci, ktoré k tomu vedú?
Problém je v tom, že väčšina amerických kresťanov, nehovoriac o sekulárnych občanoch, nechce nasledovať príklad sebazaprenia, modlitby, pokánia, obety a mučeníctva, pretože uctievame vládu ako Veľkého riešiteľa problémov.
Katolíci, evanjelici, pravoslávni a protestanti ignorujú jednoduchú pravdu, na ktorej sme sa ešte pred sto rokmi všetci zhodli. Zničenie našej kultúry prišlo prostredníctvom zničenia manželstva ako trvalého zväzku. Všetci študujeme Ježiša, Slovo, ktoré sa stalo telom, a to, čo povedal v evanjeliách, bude bolieť.
Rozvod a opätovný sobáš, ktorý Židia prostredníctvom Mojžiša vlastne inštitucionalizovali, je zlý. Jána Krstiteľa popravili za to, že sa to odvážil povedať kráľovi Herodesovi Antipovi. Farizeji si mysleli, že v tomto prípade Ježiša naozaj dostali, ale on sa odvážil urobiť nápravu. Sám Kristus nazval rozvod a opätovný sobáš “cudzoložstvom.”
Väčšina z nás rada uvažuje o cudzoložstve v rámci užšej definície, ale nie tak Kristus.
Jedným z kľúčových nástrojov bola antikoncepcia.
Odporom namietajúcich kresťanov vždy bolo: “Ale antikoncepcia zabraňuje potratom!” A súčasťou triku pri získavaní kultúrnej akceptácie antikoncepcie bolo, že s kontrolou pôrodnosti budú výsledkom šťastnejšie manželstvá a “chcené” deti. Čo sa stalo výsledkom, keď sa to stalo prijateľným okolo roku 1960? Máme dlhšie trvajúce a šťastnejšie rodiny?"
Doktorka Judith Buryová z kanadského poradenského centra Brook’povedala: “Existuje prevažujúci dôkaz, že v rozpore s tým, čo by ste mohli očakávať, poskytovanie antikoncepcie vedie k zvýšeniu počtu potratov.”
Ako? Pretože pri zvýšenom rekreačnom sexe v manželstve aj mimo neho dôjde k zlyhaniu antikoncepcie. A jeho logickým riešením budú potraty.
A z detí, ktoré sa narodia, zistia a neskôr napodobnia devastáciu rodinného života: otcovia na úteku, nevlastní otcovia, živí priatelia a, čo je azda najväčšia drvina zo všetkých, ohromujúci nedostatok trvalosti v ľudských vzťahoch. To vedie k pokrivenému pohľadu na manželstvo, ktorý sa môže premietnuť do homosexuality. Takmer určite to čoskoro pôjde ešte ďalej, do polygamie, incestu a bestiality.
Na to, aby sme tento neporiadok ukončili, nepotrebujeme prezidenta, novelu ústavy ani zákon Kongresu. Kresťania potrebujú uctievať – nie ústavu – ale namiesto toho Jediného, Trojjediného Boha. Vydajme sa “úzkou cestou, ” zreformujme svoje životy a pripravme sa na láskavé potrestanie, ktoré si všetci tak bohato zaslúžime.
Láskavý Boh trestá svoje nepoddajné deti a potom ich prijíma do svojho náručia, keď sa kajali.
Je to’v Biblii.