MicrosoftTeams-image-1-4-810x500.jpg

Biskup Strickland spomína na zosnulého kardinála Pella, obhajuje "krásu" učenia Cirkvi

34
Kultúra života

Biskup Joseph Strickland v tejto prvej dvojdielnej epizóde The Bishop Strickland Show hovorí o následkoch knihy kardinála Victora Fernándeza’o orgazmoch, o svojom vzťahu so zosnulým kardinálom Georgeom Pellom a o povolaní ku kňazskému alebo rehoľnému povolaniu.

Komentujúc skutočnosť, že Christie zmenil svoj postoj k “manželstvu” osôb rovnakého pohlavia” po vyhlásení Dikastéria pre náuku viery”(DDF) o požehnaní párov rovnakého pohlavia,” Strickland opakuje, že pravda je nemenná a vyzýva na návrat k večnému učeniu Cirkvi. Poznamenáva tiež, že “nech prídu akékoľvek búrky, nech sa odkiaľkoľvek vyrúti akýkoľvek zmätok, ak zostaneme pri pravde, tá nás oslobodí a tá nám “dáva silu pokračovať a tá nás ”vedie k nášmu osudu večného života s Bohom.”

Strickland ponúka aj komentár k článku Fernández’knihu o orgazmoch, o ktorej moderátor relácie Terry Barber poznamenáva, že je pornografická.

Strickland o knihe hovorí, že je škodlivá pre ľudí každého veku, hoci najmä pre mladých, pretože tí si ešte len formujú svoj život a svoj pohľad na svet. Tvrdí tiež, že posledná vec, ktorú Cirkev potrebuje, je väčší zmätok. Poznamenávajúc, že chápe, že Fernández mal prsty v napísaní Fiducia supplicans, Strickland hovorí, že “korene” pokriveného, zmäteného myslenia” v ňom možno nájsť vo Fernándezových’knihách.

“Ľudia potrebujú jasnosť a krásu učenia našej katolíckej viery,” hovorí Strickland.

“Musíme sa vrátiť k základnému učeniu. Sú krásne. Áno, sú’náročné, ale sexualita mužov a žien vyjadrená v manželstve s krásou toho všetkého, to’je to, čo ľudia potrebujú pochopiť. A všetko, čo má čo i len odtieň pornografie, nielenže nepomáha, ale’škodí Cirkvi a príliš mnohým jednotlivým ľuďom.”

Strickland sa dotkol aj kardinála Roberta Saraha’reakcia na Fiducia supplicans v prvej časti epizódy, pričom komentoval Sarah’ovu zmienku o mlynskom kameni pre tých, ktorí pohoršujú malé deti. Hovorí, že jednou z najdôležitejších vecí pre neho je vyhýbať sa pohoršovaniu maličkých, či už detí, tých, ktorí’nepoznajú svoju vieru, a iných.

Povedal, že takéto niečo považuje za “ťažkú zodpovednosť,” Strickland tiež poznamenáva “nie je to’len zodpovednosť, ale je to’bieda nezdieľať sa s nami o radosť z evanjelia a pravdu, ktorú Ježiš Kristus vytrpel, zomrel a vstal z mŕtvych, aby sa o ňu s nami podelil.”

“Je to’chudoba pre ľudstvo povedať, ‘No, Ježiš je len jednou z mnohých ciest,’ a tak trochu ho znížiť na naozaj ‘nič nehamburger,’ ako by povedali.V druhej časti epizódy Strickland hovorí o svojom vzťahu so zosnulým kardinálom Georgeom Pellom, ako aj o povolaní ku kňazskému a rehoľnému povolaniu.

Aj keď Strickland nikdy nemal možnosť stretnúť sa s Pellom osobne, hovorí, že sa s ním niekoľkokrát rozprával cez Zoom. Pri rozhovore o svojom pobyte vo väzení Strickland hovorí, že ho zasiahla Pellova’trpezlivosť, keď sa rozhodol vidieť “ľudskosť” svojich dozorcov, ich ľudskosť voči nemu a že nikdy nezatrpkol.

“[K] dozorcom sa správal ako k cenným a hodnotným Božím deťom,” hovorí Strickland. “Tento vzájomný vzťah tam a späť sa nedeje vždy, ale “to“sme povolaní robiť ako kresťania, keď sa snažíme vzorovať svoj život podľa Ježiša Krista, aby sme sa k ľuďom správali s úctou, uznávali ich vrodenú hodnotu. A myslím si, že kardinál Pell bol toho naozaj skvelým príkladom.

Pre Stricklanda bol Pell inšpiráciou, ako hovoriť pravdu s láskou a jasnosťou. Strickland pokračuje vo svojom pojednaní o Pellovi, pričom rozoberá Eleazara, nestarnúceho muža z druhej knihy Machabejcov, ktorý odmietol čo i len vzbudiť dojem, že by jedol bravčové mäso, a bol za to zabitý. Strickland nazýva Eleazárov príbeh “inšpiratívnym ” a prirovnáva ho k Pellovi, keď hovorí, že “v posledných rokoch života bol veľmi silný a veľmi sústredený na zdieľanie pravdy a bol ochotný znášať údery za zdieľanie pravdy a za túto pravdu sa postaviť.”

“Je to naozaj večná, nestarnúca výzva, ktorú máme,” pokračuje. “To, že je tento človek”starý, neznamená, že je”múdry, ale musíme sa za túto múdrosť modliť.”

Strickland uzatvára druhú časť úvahami o povolaní ku kňazským a rehoľným povolaniam, sám bol kedysi vedúcim povolaní.

Podľa Stricklanda’by mali ľudia pristupovať k mladým a s úctou sa ich pýtať, či niekedy uvažovali o rehoľnom povolaní, hoci hovorí, že ide o to, aby objavili, aký je s nimi Boží plán. Aj keď to nebude’nevyhnutne znamenať, že život bude vždy ľahký, bude napĺňajúci.

“Skutočne, to’by sme mali robiť všetci,” hovorí. “V konečnom dôsledku je naším povolaním večný život s Bohom. Ale to, ako putujeme týmto životom, nám pripomína, že táto cesta nie je len niečo, čo treba prejsť, dostať sa do neba, je to’dôležité, táto cesta. Je’krásna."

Na margo možnosti, že by niekto, kto nemá povolanie, považoval čas strávený v seminári alebo v kláštore za stratu času, Strickland hovorí, že ich čas strávený vo formácii by bol v skutočnosti prínosom pre nich a pre Cirkev.

“Každý čas, ktorý venujú, či už je to mesiac, semester alebo mnoho rokov, bude pre nich prínosom a Cirkev bude mať prospech z mladých ľudí, ktorí vzali vážne Božie“povolanie v ich živote a prosia a skutočne sa modlia, aby toto povolanie hlbšie spoznali.”

Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Showkliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.