- Biskup Strickland kritizuje moderné trendy v Cirkvi a spoločnosti.
- Podľa neho je dôležité hľadať pravdu a zotrvávať v blízkosti Krista.
- Strickland varuje pred oslabovaním kňazstva a menením jeho podstaty.
- Telesné skutky milosrdenstva sú podľa neho oslabené bez výzvy k pokániu.
V dvojdielnej relácii The Bishop Strickland Show tento týždeň biskup Joseph Strickland rozoberá Otče náš, kňazské povolania a vyjadruje sa k tendencii, ktorú vidí v dnešnej Cirkvi.
V úvode prvej časti relácie Strickland ponúka komentár k časti šiestej kapitoly Matúšovho evanjelia, vrátane Otče náš. Podľa neho Otče náš, hoci je krátky, je tehotný významom a je vzorom modlitby. Poznamenáva tiež, že protestanti mu často hovoria, že katolíci robia to, čo nám Kristus povedal, aby sme nerobili, a v modlitbe používajú veľa slov, pričom uvádza také veci, ako je ruženec a novény.
“Ak sú to len prázdne slová, potom upadáme do toho, čo nám Ježiš povedal, aby sme sa tomu vyhýbali,” hovorí. “Znásobovanie slov nie je”zmyslom, ale intímne rozprávanie sa s Pánom je zmyslom.”
Strickland tiež poznamenáva, že je dôležité čítať evanjeliá z pohľadu samotných učeníkov, najmä keď uvažujeme o slovách modlitby Otče náš, a dodáva, že táto modlitba bola pravdepodobne “dosť prekvapujúca modlitba”, keď ju počuli prvýkrát. “Myslím, že musíme dovoliť, aby nás to tiež zaskočilo,” dodáva a naznačuje, že modlitba sa musí stať “našou súčasťou,” a pripomína, že jeho matka, ktorá v posledných dňoch trpela Alzheimerovou”chorobou, stále recitovala spoločné modlitby, aj keď nepoznala rímsky golier, ktorý nosil jej syn.
Komentujúc jednu z prosieb modlitby Otče náš’Strickland zastáva názor, že je dobré uvažovať nad všetkými prosbami, a vyzýva ľudí, aby tak robili aj v čase pôstu, hoci hovorí, že prosba “buď vôľa tvoja ako v nebi, tak aj na zemi” je aktuálna pre našu dobu, a dodáva, že musí byť stredobodom všetkého, čo robíme.
“Ak sa o to usilujeme, posilní nás to, pomôže nám to prekonať challenehody, ktorým čelíme, a vziať na seba kríže, ktoré možno budeme musieť niesť, ako nám Kristus hovorí, aby sme vzali na seba svoj kríž,” hovorí Strickland o prosbe.
V ďalšej časti tej istej epizódy sa Strickland vyjadruje ku kňazským povolaniam vo svetle skutočnosti, že Limburská diecéza v Nemecku, na čele ktorej stojí biskup Georg Bätzing, predseda Nemeckej biskupskej konferencie’, vlani nezaznamenala žiadne vysvätenie, prvýkrát za posledné dve storočia.
Strickland, ktorý pôsobil ako riaditeľ pre povolania v Tylerskej diecéze predtým, ako sa stal a počas pôsobenia vo funkcii jej biskupa, poznamenáva, že hoci situácia v Cirkvi nie je dobrá, odpoveďou na problém je hlásanie pravdy, zotrvávanie v blízkosti Krista a hľadanie Božej vôle. Hovorí tiež, že všetci mladí muži by sa mali aspoň modliť k Bohu, či im dal povolanie, ale treba hľadať Božiu vôľu v otázke kňazského povolania, a nie sa pokúšať hľadať vlastnú vôľu.
“Nie je to o tom, čo chceme, najmä keď ide o povolanie ku kňazstvu,” hovorí. Poznamenáva tiež, že Boh volá ku kňazstvu viac ľudí, než ktorých povzbudzuje k tomu, aby sa usilovali o kňazskú vysviacku. Riešením problému však nie je “oslabovať kňazstvo,” alebo ho meniť tak, že by sa líšilo, ako je kto kňazom a kto ním môže byť. Treba zostať pri tom, čo ustanovil Kristus, a byť verný, tvrdí Strickland, a nie sa prispôsobovať svetu.
“Prečo nemáme kňazov, ktorých potrebujeme?"” pýta sa Strickland."“Pretože”neohlasujeme evanjelium, ktoré treba ohlasovať."” Podľa Stricklanda musíme ohlasovať pravdu lepším spôsobom, a to pravdu, ktorá je stále tu. Hoci si uvedomuje, že ohlasovanie môže byť “náročné,”, zároveň poznamenáva, že je “životodarné.”
“Musíme byť energickejší namiesto menej, a viac dúfať, jasnejšie hovoriť o svetle evanjelia, nie preklínať tmu, ale zapáliť jednu sviečku, ktorá predstavuje Kristovo svetlo, a povzbudzovať ostatných, aby robili to isté,” hovorí.
Strickland začína druhú časť epizódy komentárom k časti 11. kapitoly Lukášovho’evanjelia, v ktorej Kristus hovorí, že zlé pokolenie očakáva znamenia a zázraky a že jediné znamenie, ktoré bude dané jeho pokoleniu, je znamenie proroka Jonáša.
V reakcii na jeho komentár moderátor relácie Terry Barber prečíta časť 25. kapitoly Matúšovho’evanjelia o všeobecnom súde.
Strickland reaguje na Barberovo’čítanie poznámkou, že v dnešnej Cirkvi existuje tendencia vytvárať dichotómiu medzi životom podľa prikázaní a konaním telesných skutkov milosrdenstva, na čo Strickland bez okolkov hovorí, že “žiadna dichotómia neexistuje.”
Podľa Stricklanda sú telesné skutky milosrdenstva, ako napríklad kŕmenie hladných a obliekanie nahých, “oslabené”, keď tí, ktorí konajú skutky milosrdenstva, nevyzývajú ľudí k pokániu alebo k tomu, aby prijali pravdu a nechali sa ňou zmeniť.
“V čom spočíva plnosť posolstva, [je] to, keď sa začneme meniť, odvracať od hriechu a žiť plnšie podľa evanjelia, keď“prijmeme to, čo nám Boh zjavil, pravdu prikázaní, spôsob života, ktorý nám“ponúkol, vtedy máme povolanie, silu a jasnosť vyjsť von a žiť tieto telesné skutky milosrdenstva.”
Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Show, kliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.