- Kniha varuje pred stratou Boha a potrebou spásy skrze Krista.
- Steven W. Mosher odhaľuje diabolské zlo v komunistickej Číne.
- Mao Ce-tung a komunistický režim spôsobili masové vraždy a utrpenie.
- Vatikán sa nečinne vyrovnáva s komunistickým režimom v Číne, ohrozujúc milióny duší.
Diabol a komunistická Čína: Mosher, TAN Books, 19. marca 2024
S vydaním knihy Diabol a komunistická Čína:
Je to kniha, ktorej dôkladné spracovanie vykopáva z histórie, biografie a súčasnej Katolíckej cirkvi silné varovanie pred stratou Boha. Aj keď jej hĺbka čitateľa pohltí, jej posolstvo zostáva jasné od prvých slov až po posledné.
Máloktorá kniha je v čase písania potrebná. Táto je jednou z nich. V čase, keď sa svet a Cirkev nachádzajú v kríze, nám Mosher pripomína naliehavú potrebu spásy skrze Krista, pričom hrozivo pripomína dôsledky jeho opustenia.
Ztráta Boha
Mosher’kniha začína citátom človeka, ktorý prežil hrôzy ľudského náboženstva, ktorým je marxizmus.
“Ľudia zabudli na Boha,” povedal Alexander Solženicyn v prejave z roku 1983, “a preto”sa to všetko stalo.”
“To všetko” bol komunizmus. Solženicyn je známy svojimi správami o systéme pracovných táborov GULAG v Sovietskom zväze, v ktorých strávil veľkú časť svojho života. V roku 1970 mu bola udelená Nobelova cena za literatúru.
Mosherova’kniha je skúmaním povahy marxistického zla vlastného Číne, v ktorej od Maovho’víťazstva v čínskej občianskej vojne v roku 1949 vládne komunistická strana.
Čítajte: Všetko, čo potrebujete vedieť o katolíckom učení o Antikristovi
Životopis prináša podrobnosti, ktoré Steven W. Mosher v roku 1979 “bol prvým americkým sociálnym vedcom, ktorý navštívil pevninskú Čínu,” a je “medzinárodne uznávanou autoritou v oblasti Číny a populačných otázok … [a] od roku 1979 neúnavne pracuje na boji proti násilným programom kontroly populácie … po celom svete v priebehu rokov.”
S očitými skúsenosťami s diabolským režimom nútených potratov v Číne’vyplývajúcim z jej politiky “jedného dieťaťa” mal dobré predpoklady označiť prítomnosť diabla v komunistickej Číne.
Pozoruhodné je, že jeho biografia uvádza, že v tom čase bol “ateistom podporujúcim voľbu, ale svedectvo týchto traumatických potratov ho viedlo k prehodnoteniu svojho presvedčenia a nakoniec sa stal praktizujúcim rímskokatolíkom podporujúcim život.”
Bolo to svedectvo diablovho’diela, ktoré Moshera priviedlo ku Kristovi. Teraz je autorom knihy, ktorá má jasný potenciál vyviesť iných z temnoty, ktorú zdokumentoval – a vrátiť ich späť na svetlo.
Dielko na mnohých úrovniach
Táto kniha pôsobí na mnohých úrovniach. Je to história ľudských bohov, ktorí zlyhali, pričom si všíma Francúzsku revolúciu a jej deti ako pokusy o uctievanie človeka namiesto Boha, ktoré viedli k marxizmu. Je to opis zločinov architekta čínskeho komunizmu, postavených proti Božím zákonom. Prekračuje však rámec historického rozprávania a vysvetľuje krízu Cirkvi v Číne tým, že osvetľuje jej širšie ťažkosti v súčasnosti. Táto exegéza konkrétneho zla má hlboké korene a dlhý dosah a jej hodnota presahuje rámec uvedenej témy. Začína však portrétom samotného diabla v osobe muža, ktorý násilím uchvátil Čínu pre komunizmus.
Veľký satanský vodca
“Mao bol jedným z najhorších ľudí, akí kedy žili,” hovorí Mosher. Jeho psychologický profil Mao Ce-tunga, ktorý sa ako vodca čínskej’komunistickej revolúcie stane predsedom Maom, je elegantne zakomponovaný do opisu politickej kultúry Číny.
Podľa Moshera “legalizmus” čínskej kultúry umožnil rozkvet kultu osobnosti Maa a vodcov, ako je Si Ťin-pching. Mosher’v podrobnej téze úzko argumentuje, že tento prvok dobre spolupracuje s marxistickým prísľubom urobiť z ľudí bohov.
Čítajte: Nová kniha skúma vplyv diabla’na komunistickú Čínu
Morie krvi
S pravidelnosťou sa vracia k desivým obetiam na životoch utopického projektu čínskeho komunizmu, ktorého cieľom bolo nahradiť božstvo sebou samým. Mosherova’kniha ako taká je štúrovskou ilustráciou tvrdenia, že na dosiahnutie utópie treba prejsť more krvi – ale nikdy nedoraziť.
Peter Hitchens to povedal vo svojej knihe recenzia knihy Stalingrad, Vasilij Grossman’román o bitke, ktorá rozhodla druhú svetovú vojnu.
Hitchensove’ slová súznejú s Mosherovým tvrdením – že optimizmus a horlivosť tých, ktorí by chceli napraviť krivdy sveta marxistickými fantáziami, sú imúnni voči tomu, že sa to vždy končí hrôzou.
Hitchens hovorí: "Vždy sa to končí hrôzou: “Satanský optimizmus však prežije každý takýto neúspech. Mám pocit, že si opäť robia rezervácie na utópiu. Nikto sa nezmieni o tom, že cesta vedie cez more krvi a nikdy sa tam nedostanete.”
Maoistické masové vraždy
Aká hrôza. Mosher poznamenáva, že skoršie odhady 35 miliónov mŕtvych za Maa boli revidované smerom nahor. V správe Washington Post zprávy z roku 1994 sa uvádzajú “nové dôkazy” na podporu tvrdení o 45 až 80 miliónoch obetí len v Číne.
Mosher k tomu pridáva aj počet obetí, ktoré si v juhovýchodnej Ázii vyžiadali komunistickí kolegovia v Kambodži, Severnej Kórei a Vietname – za všetkými stál “najzabíjajúcejší muž v dejinách” – samotný Mao. Vražedné polia Pol Pota, úbohý stav Severnej Kórey, kde nie je čo závidieť – to sú deti Maovej revolúcie. Lebky nahromadené vysoko za hranicami komunistickej Číny.
Ako Hitchens vo svojom článku poznamenáva, ľavica sa zdráha priznať rozsah plytvania ľudskými životmi za komunizmu: “Až prekvapivo nedávno väčšina ľavicových a liberálnych ľudí váhala a nejednoznačne priznávala zlobu sovietskeho režimu.”
Mosher’v knihe predkladá rovnako náročný opis maoistického masového vraždenia, ktorý, ako poznamenáva, zahŕňa aj smrť viac ako 400 miliónov nenarodených detí.
Vojna proti ľudskosti
Prečo sa to dialo? Mosher nám hovorí, že Mao’si pomstu na ľudstve vychutnával, pričom zaznamenáva predsedov’politický kalkul ako sebavedomý útok na ľudský život.
“Vojna je politika,” povedal Mao. “Politika je vojna inými prostriedkami.”
Mosher vysvetľuje “bol to recept na nekonečnú vojnu proti čínskemu ľudu. Raj bol vždy vzdialený len jednu popravu.”
Proti desiatim prikázaniam
Mosher svoj materiál organizuje po častiach ako obžalobu Maových’previnení proti desiatim prikázaniam. V tomto formáte sú dôkazy o jeho –a komunistickej Číne–diabolstve postavené proti božským prikázaniam, ktoré porušujú, v desivom priemysle deštrukcie. Je to ten, ktorého povesť obhajujú “spolucestujúci” na ľavici už najmenej 60 rokov.
Keď sa v rokoch 1962-3 začala Maova’desivá kultúrna revolúcia, hipsterskí radikáli na Západe si začali vystavovať jeho “Malú červenú knižku” – kompendium myšlienok architekta Veľkého skoku’.
V tomto období vznikla “Červená garda” fanatických študentov, ktorí vymýšľali obvinenia z protimaoistických nálad. Nikto nebol v bezpečí pred udaním, ktoré vyúsťovalo do neslávne známych “bojových zasadnutí” – verejného ponižovania obvinených, ktoré sa často končilo popravou. Červené gardy sa dokonca udávali navzájom.
Mosher uvádza, že keď Mao toto šialenstvo ukončil, poslal týchto hysterických mladíkov na polia čínskeho vidieka, aby hnili v roľníckom otroctve ako odmenu za ich horlivú oddanosť jeho kultu smrti.
Čína a Katolícka cirkev
Mosher prechádza od politiky cez hrozné “náboženstvo ľudstva”, ktorým je komunizmus, až po zaobchádzanie s Katolíckou cirkvou v Číne. Jeho rozprávanie o tom, ako je Cirkev “komunistickým štátom vytláčaná do podzemia”, sa spája s poľutovaniahodným konaním – a nečinnosťou – Vatikánu.
Prečo bol “notorický homosexuálny predátor” Theodore McCarrick poverený rokovaniami Vatikánu”s Čínou?
Mosherov’forenzný zmysel pre diabla v detailoch je zrejmý aj v tejto kapitole, ktorá čitateľa posúva k nedôvere nad možnými motívmi vymenovania človeka, ktorý sa previnil, ako Mosher poznamenáva, “sexuálnym zneužívaním maloletých”, do takej “citlivej úlohy…ktorá by ovplyvnila osud miliónov duší.”
Ako veľmi chybná? Dva mesiace po McCarrickovej’misii Mosher zaznamenáva, že dohľadom nad Katolíckou cirkvou v Číne bola poverená maoistická organizácia.
Vymenovanie Oddelenia zjednoteného frontu, ktoré má kontrolovať “náboženské záležitosti”, bolo podľa Moshera, “nepriateľským prevzatím Katolíckej cirkvi v Číne.” Cieľom bolo premeniť Cirkev “na zombie kontrolovanú Čínskou komunistickou stranou.”
Cieľom, hovorí Mosher, je “vykoreniť toto cudzie náboženstvo” z Číny tým, že ho najprv absorbuje Vlastenecká katolícka cirkev. Tá bola založená v roku 1957 a je Maom schváleným nástrojom na zničenie katolíckej viery v Číne.
“Po podpísaní čínsko-vatikánskej dohody,“mnohí cítili, že nemajú inú možnosť, ako sa pripojiť k Vlasteneckej cirkvi.”
Použitie ideologickej “opice Cirkvi” na zničenie autentickej katolíckej tradície, liturgie, sviatostí a bohoslužieb bude poslucháčom mimo Číny známe. Krízu v Cirkvi, hlboko prehĺbovanú tým istým pápežstvom, ktoré podporovalo úpadok Cirkvi v Číne, pripomína čitateľovi Mosher’blízkym opisom odhodlaného ideologického projektu, ktorého cieľom je vykoreniť a vyhubiť jedinú pravú vieru – a nahradiť ju novým “náboženstvom.”
Diabol a detaily
Svedčí to o rozsahu Mosherovho’výskumu a vhľadu, že jedna kniha dokáže spojiť toľko aspektov zla do uceleného a presvedčivého rozprávania.
Jeho spisovateľské umenie je doladené úhľadne knižne ukončenou argumentáciou tohto pútavého opisu diabolských detailov utopického bludu.
Na začiatku i na konci je Boh – a cena, ktorú si ľudstvo vynútilo tým, že sa ho človek’vzdal. Mosherovo’posolstvo sa neobmedzuje len na zločiny maoizmu, ale je apelom na veriacich – a neveriacich – Západu.
“Človek začal svoju cestu ku komunizmu odmietnutím Boha,” hovorí, pripomínajúc Solženicynov’výrok, ktorým knihu otvoril. “Amerika musí začať svoju cestu späť ku kresťanskej civilizácii tým, že odmietne komunizmus pod akýmkoľvek zvodným rúškom, ktorý sa nám predkladá.”
Mosher’ovo dielo je tu cennou mapou cesty do pekla. Zároveň je aj smerovníkom k spáse.
Steven Mosher’Diabol a komunistická Čína: Od Maa až po Siho vyšla vo vydavateľstve TAN Books a je k dispozícii na zakúpenie tu.