joseph_strickland_covid-e1697018421436-810x500.jpg

Biskup Strickland vyzýva veriacich, aby odmietli "falošné učenie" a boli "bojovníkmi za pravdu

107
Kultúra života
  • Eucharistia je základná viera, predobraz manny, znamenie Kristovej božstva.
  • Ľudia hľadajú znamenia viery, ignorujú Eucharistiu a pravdu, hľadajú odpovede inde.
  • Katolíci majú byť bojovníkmi za pravdu, neustále sa vracať k základom viery.
  • Pravda je silou, nie zbrane, utrpenie je súčasťou ľudskej cesty, pravda zvíťazí.

V tejto dvojdielnej epizóde relácie The Bishop Strickland Show biskup Joseph Strickland rozoberá Eucharistiu, nedávny list veriacim a potrebu katolíkov byť “bojovníkmi za pravdu.

Na začiatku epizódy Strickland ponúka komentár k Jánovi 6,30-35, ktorý je súčasťou eucharistickej reči. Po konštatovaní, že manna, ktorú Izraeliti jedli na púšti, je predobrazom Eucharistie, Strickland poznamenáva, že hoci sa nachádzame uprostred veľkonočného obdobia a sme svedkami najväčšieho znamenia Kristovho’božstva v jeho zmŕtvychvstaní, žijeme v čase, keď je viera slabá a zdá sa, že upadá, a dodáva, že človek môže prepadnúť skľúčenosti pri čítaní o krízach v Cirkvi, pričom cituje Židov v evanjeliu, ktorí žiadajú Krista o znamenie.

“Myslím, že toto evanjelium nám pripomína, že svet sa“až tak veľmi nezmenil,” hovorí prelát. “A znamenie, ktoré zmenilo svet, ktoré zmenilo ľudstvo, zmenilo dejiny ľudstva, keď k nám prišiel Ježiš Kristus a potom nakoniec trpel, zomrel a vstal z mŕtvych za nás - tu máme najväčšie znamenie zo všetkých a ľudia stále hľadajú znamenie, hľadajú odpovede.”

Na príklade nedávneho zatmenia Slnka ho Strickland nazýva prejavom toho, čo nám Boh dal, a je znamením, že je Pánom vesmíru. Hoci dnes vieme tento jav pochopiť vedecky, zatiaľ čo naši predkovia by naň reagovali so strachom a presvedčením, že nastáva koniec sveta, ľudia stále ignorujú znamenia viery, pričom ich ešte hľadajú.

Dotýkajúc sa samotnej Eucharistie, Strickland hovorí, že je to základná viera. Pripomína postreh apologéta Ralpha Martina o tom, ako v priebehu posledného polstoročia došlo k “dávaniu do zátvorky” tých “náročnejších” pasáží Písma zo strany cirkevných autorít. Strickland aplikuje Martinov’postreh týkajúci sa tejto pasáže na protestantizmus a potom obracia svoju pozornosť na Cirkev, pričom poznamenáva, že evanjelium je vždy nové a nikdy nepotrebuje aktualizáciu. “Je to živé slovo, ktoré hovorí k ľudstvu v každom veku,” tvrdí.

“Ľudia hľadajú znamenie a tam“je Kristus, ten, s ktorým”hovoria,” pokračuje. “On je znamením znamení. On je znamením Božej’lásky, Boží’večný Syn, ktorý sa vtelil medzi nás. Ľudia hľadali znamenie a neprijali Ho. To isté sa deje aj v našej dobe.”

Biskup povzbudzuje ľudí, aby sa vrátili k základom viery a “nestratili sa v hmle toľkého falošného učenia a toľkého zmätku, ktorý v skutočnosti nie je’nový,” vyjadruje názor, že problémy v Cirkvi sa začali s osvietenstvom, keď ľudia verili, že dokážu všetko prirodzene vysvetliť.

Odpovedajúc na otázku o utrpení, Strickland rozoberá list, ktorý vydal veriacim počas veľkonočnej oktávy a v ktorom poznamenal, že ukrižovanie Krista’bolo v konečnom dôsledku odmietnutím pravdy.

Utrpenie, poznamenáva Strickland, je “votkané do našej ľudskej cesty.” Všetci budú trpieť, hovorí. Zatiaľ žijeme v dobe, keď ľudia trpia, ale správajú sa, akoby mohli utrpenie úplne odstrániť. To je možno dôvod, prečo je Kristovo’utrpenie “také silné,” pričom Strickland pripomína obraz Piláta, ktorý stojí pred Kristom a pýta sa, čo je pravda,– táto otázka je otázkou našej doby, hovorí Strickland.

Prelát sa však na túto otázku pozerá “hlbšie,” a dodáva, že v našej dobe sa ľudia budú pýtať, či pravda vôbec existuje. Podľa neho by “príliš veľa ľudí,” a dokonca aj niektorí v Cirkvi odpovedali záporne tým, že neexistuje “podstatná, večná pravda.”

Podľa postoj niektorých teológov od čias Francúzskej revolúcie, ktorý odrádza od skúmania minulosti a namiesto toho sa pozerá na prítomnosť, Strickland hovorí, že táto zásada má zmysel len vtedy, ak nebola objavená žiadna pravda. Pri aplikácii tohto princípu na našu dobu Strickland hovorí, že každá doba by bola “novou príležitosťou” objaviť to, čo by pre ňu bolo pravdivé. Strickland na princíp odpovedá konštatovaním, že to, čo platilo v prvom storočí, platí aj v našom.

Druhá časť epizódy sa začína Stricklandovou reakciou na článok o. Johna A. Perriconeho v Crisis Magazine s názvom “Katolicizmus je o mečoch,” v ktorom tvrdí, že musíme obrátiť sa na Krista a potom bojovať proti zlu vo svete, pričom pripomína aj to, ako s. Deidre Byrneová na Národnom republikánskom zhromaždení v roku 2020 označila ruženec za zbraň.

Pohľadajúc najprv na negatívne reakcie, ktoré Byrneová dostala za svoj výrok o ruženci, Stricklandová vyjadruje názor, že zbrane, ktoré svet používa, nepredstavujú silu, ale že ju predstavuje pravda. Kritika, ktorú Byrneová dostala za svoj výrok – že katolicizmus je náboženstvo mieru – sa nedotýka skutočnej pravdy. “Pravda je taká, že keď nedokážeme brániť nevinných, keď nedokážeme hovoriť pravdu tvárou v tvár falošným správam, keď dovedieme pacifizmus do extrému, potom nedokážeme … žiť pravdu,” hovorí.

Keď človek nedokáže brániť pravdu, ďalej môžu prevládnuť “falošné posolstvá”, samotné posolstvá, ktoré sa “ľahko stanú násilnými.”

Hneď v nasledujúcom texte Strickland ponúka ďalší komentár k eucharistickej reči z Ján 6. Pre Stricklanda evanjelium zapadá do bezprostredne predchádzajúcej diskusie. Keď Kristus hovorí, že je Chlebom života, hovorí biskup, pripomína nám, že nič iné na svete nemôže byť Chlebom života – nič iné nenasýti. “Keď zmäkčujeme pravdu, začíname strácať kontakt s Kristom,” hovorí. “Myslím si, že sme”toho svedkami v príliš mnohých smeroch.”

Viac, Ján 6 dáva katolíkom silu byť “bojovníkmi pravdy” Porovnávajúc pojem “bojovníci pravdy” s obrazom sv. Michala držiaceho v ruke plamenný meč, Strickland hovorí, že “príliš veľa kresťanstva v dnešnej dobe je slabošské a slabé a nemá potrebnú silu, silu, ktorú nám ukázal Kristus, keď niesol kríž, keď sa ľahko mohol vzdať a zomrieť ešte skôr, ako sa dostal na kopec ukrižovania.”

“Keď je vtelená Pravda naším chlebom, potom sme skutočne živí v pravde, o ktorú sa s nami podelil,” dodáva. Ďalej spája túto problematiku s utrpením, o ktorom sa hovorilo v prvej časti. “Keď“nie sme silní v pravde a bojovníci za pravdu, potom sa temnota stáva silnejšou a začína eliminovať práve ten pokoj, za ktorý sa ľudia hlásia,” tvrdí Strickland.

“Byť za mier neznamená povedať: ‘Len si ľahneme a necháme sa pošliapať,’ pretože to sa stáva násilným stretnutím, ktoré vidíme príliš často v celých dejinách ľudstva.”

Po skončení svojho komentára Strickland pokračuje v diskusii o článku Kríza, pričom sa zameriava na spracovanie článku’o kríze v Cirkvi za predchádzajúce polstoročie. Páter Perricone použil prirovnanie k Trojskému koňovi, aby opísal, ako tí, ktorí v Cirkvi uskutočnili zmenu.

Strickland sa odvoláva na citát vtedajšieho kardinála Eugenia Pacelliho, budúceho pápeža Pia XII, ktorý povedal: “Počujem okolo seba reformátorov, ktorí chcú rozobrať svätostánok, zničiť univerzálny plameň Cirkvi, odhodiť všetky jej ozdoby a udrieť ju výčitkami za jej historickú minulosť.”

Pre biskupa sme videli, ako sa pred nami odohrávajú neduhy, o ktorých hovoril tento budúci pontifik. Od jeho čias neduhy v Cirkvi “dosahujú crescendo ako nikdy predtým,” poznamenal, že spolu s moderátorom relácie Terrym Barberom videli “rozklad svätostánku” ako deti. Hoci tuší, že niektorí by ho obvinili, že sa stará len o “sochy a oltárne zábradlia,” Strickland hovorí, že to, o čom hovoril Pius XII., bola samotná Cirkev, ktorá propaguje útok na posvätno a nadprirodzenú vieru.

“Všetko sa to stáva prirodzeným. Všetko sa stáva horizontálnym. Všetko sa to stáva o nás a nie je to’o pohľade na Boha a pokorení, pokľaknutí pred všemohúcim Bohom a jeho Synom, vtelenou Pravdou,” hovorí Strickland a dodáva, že chváli kňazov, ktorí sú ochotní hovoriť pravdu a niekedy sa za to dostanú do problémov so svojimi biskupmi, pričom si všíma sv. Pavla, že pravda je dvojsečný meč.

“Pravda má ostrú hranu, ktorá“nás ovplyvní tak či onak,” hovorí. “Buď’vyčistí burinu falošného učenia, alebo’sa nám vráti a dá nám lekciu, že pravda zvíťazí.”

Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Showkliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.