- Nenarodené deti sú ľudské osoby, ktoré si zaslúžia ochranu.
- Potraty sú masové vraždenie bez hlasu a práv nenarodených detí.
- Ústavné práva nezávisia na vôli ľudu, ale na Božom darovanom práve na život.
- Floridský zákon uznáva práva nenarodených detí a potratový dodatok je protiústavný.
Ak ste sledovali nedávnu celonárodnú diskusiu o potratoch, všimli ste si, že sa veľa z nich netýka toho, či ženy môžu zabíjať svoje deti, ale kedy. V týchto diskusiách sa niekde stráca dieťa. Naša viera a samotný prirodzený zákon nás nútia bojovať proti tomuto obrovskému prekrúteniu pravdy tým, že sa vrátime k samotnému jadru veci: nenarodené deti sú ľudské osoby.
Počujete, že porážka Roeovej vrátila rozhodovanie o potratoch do rúk štátov, do “vôle ľudu.”Potraty sa však od iných otázok podstatne líšia tým, že sa stávajú obeťou - až do ich smrti - bez hlasu, bez práv: nenarodené deti. Pri potratoch “vôľa ľudu” umožňuje niektorým ľuďom, aby si želali masové vraždenie iných ľudí.
Ústavne vylúčená trieda: vtedy otroctvo, teraz potraty John Daniel Davidson, starší redaktor The Federalist, nám pripomína, kde sme to všetko už videli: Dnešní demokrati vnímajú potraty rovnako, ako predveľkomoravskí demokrati vnímali otroctvo. Myslia si, že ústavné práva celej triedy ľudí (žien) závisia od toho, či budú obhájené odopretím všetkých práv inej triede ľudí (nenarodeným).”
Ako bez okolkov uvádza páter Stephen Imbarrato, nenarodení sú poslednou ústavne vylúčenou triedou v Spojených štátoch amerických a sú triedou, ktorú masovo vraždíme. O. Imbarrato búra tvrdenie, že ľudová suverenita vládne nad morálnym princípom. “Musíme pochopiť, že naše neodňateľné právo na život, ktoré nám daroval Stvoriteľ, nemôže byť nikdy podmienené vôľou ľudu ani určované žiadnym štátom,” povedal.
Naše právo na život pochádza od Boha, od počatia
S ľudskou DNA je nenarodený ľudský život nepopierateľne ľudský a ľudská bytosť je ľudská osoba. Naše práva ako osôb pochádzajú od Boha, nie od akejkoľvek pozemskej autority. V preambule Deklarácie nezávislosti sa uvádza, že tieto práva sú “… udelené ich Stvoriteľom…” A Katolícka cirkev má v tomto smere krištáľovo jasno, učí: “Ľudskú bytosť treba rešpektovať a zaobchádzať s ňou ako s osobou od okamihu počatia; a preto od toho istého okamihu treba uznať jej práva ako osoby medzi ktorými je na prvom mieste nedotknuteľné právo každej nevinnej ľudskej bytosti na život (Evangelium Vitae, 1). V Katechizme Katolíckej cirkvi sa uvádza: “Ľudský život treba absolútne rešpektovať a chrániť od okamihu počatia. Od prvého okamihu svojej existencie sa musí uznať, že ľudská bytosť má práva osoby medzi ktorými je aj nedotknuteľné právo každej nevinnej bytosti na život KOK 2270 (zvýraznenie moje).
Narodené deti sú už chránené podľa existujúceho floridského zákona
Písaním v New Oxford Review (máj 2023) Monica Migliorino Millerová zdôrazňuje, že potraty sú založené na tom, že nenarodeným deťom sa upiera ich osobnosť:
Otázka, či sú nenarodené deti osobami, zasahuje do jadra legalizovaných potratov. Dokonca aj písomné stanovisko v prípade Roe v. Wade uznalo, že takzvané právo na interrupciu “sa zrúti”, ak nenarodené deti sú skutočne osobami. Ak sú osobami, potom podliehajú ochrane 14. dodatku, v ktorom sa uvádza, že žiadny štát nesmie “zbaviť žiadnu osobu života… ani odoprieť žiadnej osobe v rámci svojej jurisdikcie rovnakú ochranu zákonov.”
Ako teda dosiahneme, aby boli nenarodení uznaní za ľudské osoby, aby sa na nich vzťahovala ochrana 14. dodatku? Potrebujeme, aby Najvyšší súd Spojených štátov amerických rozhodol vo veci, v ktorej je toto základným argumentom, v ktorej budú nenarodení uznaní za ľudské osoby. Prosím Boha, aby takýto prípad prijal Najvyšší súd (čoskoro, kým máme ešte trochu konzervatívnu väčšinu) a aby sudcovia čestne a odvážne rozhodli o tom, čo je zjavne jasné.
Medzičasom, podobne ako 14. dodatok ústavy USA, článok 1, oddiel 2 ústavy štátu Florida uznáva právo na život a rovnakú ochranu všetkých prirodzených osôb:
Všetky fyzické osoby, ženy aj muži, sú si pred zákonom rovné a majú neodňateľné práva, medzi ktoré patrí právo užívať a brániť život a slobodu, usilovať sa o šťastie, byť odmeňovaný za prácu a nadobúdať, vlastniť a chrániť majetok. Nikto nesmie byť zbavený žiadneho práva z dôvodu rasy, náboženstva, národnostného pôvodu alebo telesného postihnutia.
A v skutočnosti existujúci floridský zákon v širokej a početnej škále prípadov uznáva a chráni životy pred narodením. Mat Staver, vedúci Liberty Counsel, podal na floridský najvyšší súd spis hneď po februárových ústnych argumentoch o dodatku k zákonu o interrupciách v štáte’Florida. V tomto súhrne, Staver uvádza litániu prípadov v existujúcom floridskom práve, v ktorých sa “nenarodenému dieťaťu” alebo “nenarodenej osobe” v súčasnosti poskytuje právna ochrana: početné floridské trestné zákony, zákon o poručníctve a majetku, zákon o poručníctve, zákon o habeas corpus a uväznení a zákon o deliktoch - všetky uznávajú nenarodené deti ako osoby, ktoré si zasluhujú rovnakú ochranu.
SÚVISIACE: Najvyšší súd vo Floride umožňuje v novembri hlasovať o extrémnom pro-potratovom dodatku
Štyria zo siedmich floridských sudcov sa postavili proti osobnosti
Floridský najvyšší súd 1. apríla vo svojom rozhodnutí v pomere 4:3 povoliť v novembrovom hlasovaní potratový dodatok, väčšina floridského súdu odmietla personalitu pre nenarodené deti. Mali sme veľké nádeje, že súd rozhodne v prospech personality, vzhľadom na prísne otázky predsedu Najvyššieho súdu počas februárových ústnych argumentov.
Najhoršie je, že v rozhodnutí súdu’píšucom pre väčšinu predseda najvyššieho súdu Carlos Muñiz v podstate uznal, že pri rozhodovaní o povolení dodatku o potratoch v hlasovacom lístku sa vyskytol hlavolam o personalite, že tento dodatok by umožnil, ako napísal, “poškodiť celú triedu ľudských bytostí”:
…otázky spravodlivosti sú primerane jadrom hodnotenia voličov’ navrhovaného dodatku, ako je ten, ktorý je predmetom posudzovania. Svojím odkazom na existenciu “neodňateľných práv” u všetkých osôb naša ústava”Deklarácia práv predpokladá predústavnú, objektívnu morálnu realitu, ktorá si vyžaduje náš rešpekt”skutočne morálny poriadok, na ktorého ochranu vláda existuje. Navrhovaný dodatok by konštituoval obmedzenie právomoci ľudu’používať právo na ochranu celej triedy ľudských bytostí pred súkromnou ujmou. Spochybnil by právomoc ľudu’dokonca aj pri prijímaní ochrany, ktorá je obozretná, súcitná a zohľadňuje zložité okolnosti.
Nanešťastie Muñiz pokračoval zúrivo pilatesovským spôsobom, aby si umyl ruky a povedal, že náš systém vlády nás zaväzuje ponechať túto otázku na voličoch: “V rámci nášho systému vlády je na voličoch—nie na tomto súde—rozhodnúť, či je takéto pravidlo v súlade s najhlbšími záväzkami nášho politického spoločenstva,” napísal. V novembri tohto roku budú floridskí voliči hlasovať o dodatku č. 4, ako sa teraz nazýva, čo je najzavádzajúcejšie, “Obmedzenie vládnych zásahov do potratov.”
Floridský’dodatok č. 4 je protiústavný a 3 zo 4 sudcov s ním súhlasia
Argument, že dodatok č. 4 je protiústavný, sa zakladá na článku 1 ods. 2 floridskej ústavy a, samozrejme, na 14. dodatku ústavy USA. Traja zo siedmich floridských sudcov to pochopili a vo svojom odlišnom stanovisku jasne napísali:
Vykonanie “práva” na interrupciu má doslova za následok zničujúci zásah do práva inej osoby: práva na život. A naša floridská ústava uznáva, že “život” je “základné právo” pre “[a]ll fyzické osoby.” čl. I, § 2, Fla. Const. Je potrebné uznať konkurenčné právo nenarodených’detí na život a morálnu povinnosť štátu’tento život chrániť.
Naďalej pokračujú: “Výkon “práva” na potrat doslova vedie k zničujúcemu zásahu do práva inej osoby: práva na život” (zvýraznenie moje).
Mat Staver z Liberty Counsel nedávno naznačil možnú právnu námietku. Ak by dodatok č. 4 prešiel, povedal, “čaká ho prvotriedna žaloba, ktorá sa dostane až na Najvyšší súd Floridy.”
Výzva k akcii:
Nemôžeme mlčať. Ako kresťania máme povinnosť vyjadriť sa k potratom, najväčšej kríze ľudských práv v dejinách, a to tak, že prenikneme k jadru diskusie o potratoch: personalita pre nenarodené deti. Vyzývame vás, aby ste sa vzdelávali v otázke osobnosti nenarodených detí. Potom začnite hovoriť s ostatnými o nenarodených deťoch a ich práve na rovnakú ochranu pred zákonom. Vyvolajme’krik, ktorý vytvorí národnú diskusiu.
My (a čo je dôležité, naši veriaci vodcovia – biskupi, pastori, kňazi) musíme stáť na morálnom absolútne a jasne, s láskou a bez dvojzmyselnosti hlásať:
Pokračujme v práci a modlitbe za nenarodené deti.