shutterstock_1039566367-810x500.jpg

Záujem o elektrické vozidlá v Kanade klesá už druhý rok po sebe: prieskum

23
Neutral
  • Kanaďania sú skeptickí voči elektrickým vozidlám a ich záujem o ne klesá.
  • Záujem o elektromobily klesol z 68% v roku 2022 na 46% v roku 2024.
  • 75% respondentov pozná mandát ZEV, ale pochybujú o jeho splnení kvôli infraštruktúre.
  • Trudeau presadzuje radikálnu environmentálnu agendu napriek zásobám ropy v Kanade.

Prieskum ukázal, že Kanaďania sú čoraz menej ochotní kúpiť si elektrické vozidlo (EV).

Podľa prieskumu spoločnosti AutoTrader z 22. apríla sú Kanaďania naďalej skeptickí voči mandátu premiéra Justina Trudeaua a pokračujúcej reklame okolo elektrických vozidiel, keďže záujem o ich vlastníctvo klesol už druhý rok po sebe.

“Celkovo je síce takmer polovica majiteľov vozidiel, ktorí nie sú elektromobilmi, otvorená kúpe elektromobilu ako svojho ďalšieho vozidla, ale záujem o elektromobily klesá už druhý rok po sebe,” informovala Tiffany Ding, riaditeľka oddelenia Insights and Intelligence spoločnosti AutoTrader.

V roku 2022 malo záujem o kúpu elektromobilu najmenej 68 percent Kanaďanov. Do roku 2023 však toto číslo kleslo na 56 percent. V roku 2024 je zatiaľ záujem ešte menší, len 46 percent uviedlo, že sú otvorení jeho kúpe.

“Údaje spoločnosti AutoTrader ukazujú priamu súvislosť medzi cenami plynu a záujmom o elektromobily, a keďže ceny plynu sa od svojho maxima v roku 2022 normalizovali, klesol aj záujem o elektromobily,” vysvetľuje zhrnutie prieskumu.

Kanaďania však vykázali mierny nárast záujmu o hybridné vozidlá, pričom 62 % tých, ktorí si chcú kúpiť elektrické vozidlo, uviedlo, že by sa pozreli na hybridné vozidlo s pohonom na plyn a elektrický pohon, v porovnaní so 60 % v roku 2023.

 V prieskume sa Kanaďanov pýtali aj na Trudeau’Zero Emission Vehicle (ZEV) mandát, ktorý vyžaduje, aby všetky nové ľahké úžitkové vozidlá v Kanade mali do roku 2035 nulové emisie, čím sa v podstate zakazuje predaj nových vozidiel poháňaných len benzínom/naftu.

Mandát prichádza napriek varovaniam, že spôsobí obrovský chaos, pretože hrozí kolapsom národných elektrických sietí.

“Viac ako 75 % respondentov vie o mandáte federálnej vlády’ZEV, ktorý vyžaduje, aby všetky nové ľahké úžitkové vozidlá predávané v Kanade mali do roku 2035 nulové emisie,” zistil prieskum.

Respondenti však odhalili, že podľa ich názoru je’nepravdepodobné, že Kanada bude schopná splniť cieľ federálnej vlády’ZEV kvôli súčasnej nedostatočnej nabíjacej infraštruktúre alebo zmene politickej moci, ktorá by mohla zrušiť alebo zmeniť časový harmonogram mandátu ZEV.”

Kanaďania’majú pri kúpe elektromobilu obavy z obmedzeného dojazdu/diaľky, nedostatočnej dostupnosti nabíjacích staníc, vyšších obstarávacích nákladov a obáv, že sa im nebude dariť v chladnom počasí.

Najmä túto zimu sa Kanaďania na západe krajiny na vlastnej koži presvedčili o nespoľahlivosti Trudeauovho’“systému obnoviteľných”zdrojov energie, keď sa v Alberte’rozvodná sieť takmer skolabovala v dôsledku zlyhania veternej a solárnej energie.

Trudeauov’plán ostro odsúdili Kanaďania vrátane premiérky Alberty Danielle Smithovej. V roku 2022 Smithová odmietla federálny mandát, ktorý bude vyžadovať, aby všetky nové autá predávané po roku 2035 boli “bezemisné” elektrické vozidlá (EV), a sľúbila, že Alberťania budú mať vždy na výber kúpiť si autá s benzínovým pohonom.

Od nástupu do funkcie v roku 2015 Trudeau pokračuje v presadzovaní radikálnej environmentálnej agendy podobnej programom, ktoré presadzuje Svetové ekonomické fórum’“Veľký reset” a Organizácia Spojených národov’“Ciele udržateľného rozvoja.”

Zníženie a prípadné odstránenie používania takzvaných “fosílnych palív” a prechod na nespoľahlivú “zelenú”energiu bol tiež tlačený Svetovým ekonomickým fórom (WEF) – globalistickou skupinou, ktorá stojí za socialistickou “agendou Veľkého resetu” – organizáciou, v ktorej Trudeau a niektorí členovia jeho kabinetu sú zapojení.

Trudeauova vláda’plán na výrobu elektromobilov prichádza napriek tomu, že Kanada má tretie najväčšie zásoby ropy na svete. Výroba a kúpa elektromobilov stojí tisíce eur viac, vo veľkej miere sa považujú za nevhodné pre kanadské podnebie, pretože majú malý dojazd a dlhý čas nabíjania počas chladných zím a ich batérie si vyžadujú obrovské zdroje na výrobu a ťažko sa recyklujú.