- Katolíci vyjadrili ľútosť nad pohrebom nekatolíka v katolíckej katedrále.
- Ružencové zhromaždenie bolo zorganizované na znak nápravy a modlitby.
- Pohreb potraty podporujúceho politika v katolíckom kostole vyvolal pohoršenie.
- Kódex kánonického práva z roku 1983 sa zaoberá škandalóznymi pohrebmi v kostole.
Katolíci nedávno zorganizovali ružencové zhromaždenie na znak ľútosti nad tým, že rímskokatolícka katedrála Bazilika Najsvätejšieho srdca v Newarku sa smie použiť na pohrebný obrad nekatolíckeho, potraty podporujúceho demokratického kongresmana Donalda Payna ml.
Pred Paynovým pohrebom 2. mája sa člen Ligy za život obrátil na katedrálu, ktorá je v kompetencii kardinála Josepha Tobina, s obavami, najmä vzhľadom na skutočnosť, že Payne bol nielen baptista, ale aj horlivý obhajca potratov a LGBT agendy - dvoch postojov, ktoré Katolícka cirkev jednoznačne a nezmeniteľne odsudzuje ako ťažko hriešne.
Katedrála na obavy člena Ligy za život’nereagovala, a preto bolo pri tejto príležitosti zorganizované ružencové zhromaždenie na znak nápravy.
Míting sa začal o 9:30 a pozostával z recitácie troch ružencov: jeden za kardinála Josepha Tobina, aby pochopil svoju chybu, keď povolil pohreb; druhý za dušu Payna; a tretí za to, že sa v katolíckej katedrále konal pohreb nekatolíckeho, potraty podporujúceho politika.
Účastníkov ružencového zhromaždenia pohoršilo použitie katolíckeho kostola na pohreb osoby, ktorá sa stavia proti základnému právu na život detí v maternici – nemennému učeniu katolíckej viery – a následne chceli urobiť niečo, čím by potešili nášho Pána.
Počas pohrebu bola v diecéznom centre, ktoré sa nachádza oproti katedrále, vyvesená americká vlajka a vatikánska vlajka na pol žrde. Medzi farebnou gardou, dudami a bubeníckym zborom bolo vidieť Tobina, ako prechádza cez ulicu s niečím, čo vyzeralo ako dvaja ďalší cirkevní hodnostári. Kráčal so sklonenou hlavou a členovia ružencového zhromaždenia volali na kardinála menom. Podľa účastníkov podujatia Tobin nereagoval, na čo účastníci reagovali ďalšími modlitbami zaňho a zároveň kričali “Boh vám žehnaj.”
Dominikánsky kňaz sa vyjadril k pohrebu
Podľa dominikánskeho kňaza a teológa, ktorý o tejto záležitosti hovoril s LifeSiteNews, existujú v Kódexe kánonického práva z roku 1983 kódexy, ktoré sa zaoberajú škandalóznym pohrebom.
Kňaz poznamenal, že kánony 1210 a 1211 z kódexu z roku 1983 sa konkrétne zaoberajú touto záležitosťou, ale ponechávajú smiešny priestor na “interpretáciu.”
Kán. 1210 sa uvádza: "V § 1210 sa uvádza, že ak sa na účely zákona o ochrane spotrebiteľa použije ustanovenie § 11 ods: Na posvätnom mieste sú povolené len tie veci, ktoré slúžia na vykonávanie alebo podporu kultu, zbožnosti alebo náboženstva; všetko, čo nie je v súlade so svätosťou miesta, je zakázané. V jednotlivom prípade však ordinár môže povoliť aj iné spôsoby použitia, ktoré nie sú v rozpore so svätosťou miesta.
Kán. 1211 sa uvádza: "V prípade, že sa na mieste, kde sa má konať, nachádza nejaký objekt, je potrebné, aby sa tento objekt nachádzal na mieste, kde sa nachádza: Posvätné miesta sa porušujú ťažko pohoršujúcimi úkonmi, ktoré sa na nich vykonávajú s pohoršením pre veriacich, úkonmi, ktoré sú podľa úsudku miestneho ordinára také závažné a odporujúce svätosti miesta, že sa na nich nesmie vykonávať bohoslužba, kým sa škoda nenapraví kajúcim obradom podľa normy liturgických kníh.
Kňaz’z opisu pohrebnej udalosti vyvodil záver, že “išlo o škandalóznu udalosť, a preto sa nemala stať.”
“Nemyslím si, že by”nekatolícke náboženské obrady boli niekedy povolené v katolíckom kostole pred rokom 1960,” dodal.