Strickland-e1703170051184-810x500.jpg

Biskup Strickland: Srdcu Ježišovmu je "nevyhnutná" pre priblíženie sa ku Kristovi

16
Kultúra života
  • Láska k nepriateľom je základným prikázaním pre kresťanov.
  • Dokonalosť je cieľom, aj keď je nad ľudské schopnosti.
  • Úcta k Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu je dôležitá pre Cirkev a veriacich.
  • Mladí kňazi prejavujú silnú katolícku vieru a úctu k tradíciám.

V dvojdielnej epizóde The Bishop Strickland Show tento týždeň biskup Joseph Strickland hovorí o láske k nepriateľom, dokonalosti a úcte k Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu.

Strickland začína prvú časť komentárom k časti Kázne na vrchu a tvrdí, že keď Kristus hovorí, aby sme milovali nepriateľov, je to jedna z “otázok srdca” toho, čo znamená byť kresťanom. Vzhľadom na to, ako by to prijali Židia, biskup hovorí, že toto prikázanie by sa im zdalo “nemožné” a “naïve.” Milovať svojich’nepriateľov, poznamenáva, nie je spôsob, akým sa správali Židia, ktorí hľadali maximu “oko za oko a zub za zub,” podľa Mojžišovho zákona.

Keďže celý život počúvame, že to povedal Kristus, Strickland hovorí, že ak niekto niečo vie, čo Kristus povedal, tak to, že máme milovať svojich nepriateľov. Čo však musíme urobiť, je uvedomiť si, aká “drastická” je to výzva a aký význam má pre to, aby sme boli Kristovými učeníkmi. “Prirodzenou ľudskou vecou je ísť za každým, koho považujeme za nepriateľa, báť sa ho, útočiť na neho,” hovorí biskup. “Je to’jedna z najrevolučnejších myšlienok, ktoré ľudstvu prináša Dobrá zvesť Ježiša Krista.”

Strickland poznamenáva, že Kristus pokračuje tým, že ľuďom pripomína Božiu’lásku, pričom poznamenáva, že Kristus je vtelená láska. Milovať’nepriateľov je od Boha, ale Izraeliti, hoci Boha nenazývali nepriateľom, sa správali, akoby boli Božími’nepriateľmi, a často sa obracali k uctievaniu falošných bohov.

To, čo však Kristus robí v tejto časti horskej kázne, je “odhaľovanie” toho, kto je Boh, čo možno nájsť v Starom zákone, keď hovorí, že Otec dáva pršať zlým aj dobrým. Boh je verný Izraelitom a miluje ich, aj keby sa od neho odvrátili – takto Boh prejavuje lásku k svojim”nepriateľom pred Vtelením. Okrem toho nejde len o to, aby sme milovali svojich’nepriateľov, ale aj o to, aby sme sa zbavili akejkoľvek zatrpknutosti a hnevu.

Strickland ďalej komentuje dokonalosť, o ktorej hovorí Kristus, a hovorí, že by sme sa mali vždy usilovať o dokonalosť, aj keď sú v Cirkvi ľudia, ktorí hovoria, že by sme sa nemali snažiť byť dokonalí, “príliš oddaní” alebo “očakávať od [seba] viac, než je rozumné.” Hoci dokonalosť je skutočne “nad naše sily, ” hovorí Strickland, byť Kristovým učeníkom znamená usilovať sa o dokonalosť, pričom pripomína, že Písmo hovorí, že “u Boha je všetko možné.”Spojením dokonalosti s prvou časťou úryvku biskup poznamenáva, že milovať svojich’nepriateľov je súčasťou dokonalosti.

Na konci prvej časti Strickland ponúka komentár k vyhlásenie z oplodnenie in vitro (IVF) a výzva American College of Pediatrics’ (ACP) na koniec “prechodu na iné pohlavie” pre maloleté deti.

Strickland o výzve AKP’hovorí, že sa tešíme a snažíme sa zdieľať pravdu, ale hovorí, že to nie je katolícka pravda alebo idea, ale “pravda, ktorú nám zjavil Boh” spolu so samotným stvorením. Strickland hovorí, že baptistické’odsúdenie a výzva ACP’sú “zdravým rozumom” so zapojením “prirodzeného zákona.” Pravda, ktorú má Cirkev povinnosť ohlasovať, je podľa neho “pravda pre ľudstvo, ktorá musí viesť nás všetkých” a že pokoj pochádza zo zjednotenia ľudí v pravde.

Strickland začína druhú časť komentárom k ďalšej časti Kázne na vrchu, evanjeliu, ktoré bolo ohlasované na Popolcovú stredu. Podľa Stricklanda skutočnosť, že evanjelium je rovnaké pre prvý deň pôstu, nám ukazuje, že by sme nemali zabúdať počas celého roka na to, na čo sa zameriavame počas pôstu. Kristus hovorí učeníkom, že Boh vidí všetko, čo robia, a odplatí im to, čo nám ukazuje, že Boh vidí dobré aj zlé, čo robíme, vrátane našich úmyslov.

Delať tie veci, ktoré sme povolaní robiť, aby sme zapôsobili na druhých, znamená minúť sa zmyslu, hovorí Strickland. Ak urobíme dojem na druhých, už sme dostali svoju odmenu, ale ak svoje skutky skrývame, naša odmena bude v nebi veľká. Navyše, ak sa snažíme robiť sväté veci kvôli uznaniu alebo hriechu, zarmucujeme “svätých.”

V druhej časti Strickland rozoberá úctu k Svätému Srdcu Ježišovmu.

Strickland hovorí, že Najsvätejšie Srdce Ježišovo a Nepoškvrnené Srdce Panny Márie mu pripomínajú víziu svätého Jána Bosca o Cirkvi v strašnej búrke, a dodáva, že každý, kto je “bdelý vo viere”, môže rozpoznať, že Cirkev sa v súčasnosti nachádza v “strašnej búrke”. Pre Stricklanda sú obe Srdcia “základnými prvkami”, pričom úctu k Najsvätejšiemu Srdcu nazýva “zásadnou”, a to najmä v tomto bode dejín spásy.

Podľa Stricklanda je súčasný okamih v Cirkvi “časom Najsvätejšieho Srdca” a že Nepoškvrnené Srdce zvíťazí, pretože sa prijíma Najsvätejšie Srdce. “Nie je možné to oddeliť, ”tvrdí biskup. “Nie je to tak, ‘že by zvíťazilo Nepoškvrnené srdce Panny Márie, ale nie Najsvätejšie srdce.’Je to naozaj jedna skutočnosť, pretože je tu’jedna pravda. Jedna spása v Ježišovi Kristovi, Božom Synovi.”

Podnecujúc ľudí, aby si prečítali literatúru o Najsvätejšom Srdci, Strickland poukazuje na svätú Margitu Máriu Alacoque. Pri pohľade na to, aká stará je táto pobožnosť, Strickland hovorí, že apoštoli mali túto pobožnosť, aj keď jazyk, ktorý teraz používame, ešte neexistoval. Podobne hovorí, že by sa stavil na to, že mučeníci mali úctu k Najsvätejšiemu Srdcu, pričom poznamenáva, že mučeníctvo je známkou toho, že človek mal hlboké poznanie Kristovho’Srdca a bol ochotný zaň zomrieť.

Zohľadňujúc Dvanásť sľubov Najsvätejšieho Srdca, Strickland hovorí, že mnohí ľudia sú “slabí” v oblastiach, ktoré sú nimi pokryté, podobne ako Cirkev a svet. Nemusí to však tak byť. Najsvätejšie Srdce, hovorí, je “dostupné nám všetkým.” Biskup tiež poznamenáva, že Kristus si želá najmä kňazov blízkych jeho Najsvätejšiemu Srdcu.

Pohľad na stav vysväcovaných mladých mužov, totiž že mnohí z nich sú pevnejšie katolícki a neboja sa učiť pravdu, Strickland verí, že budúcnosť vyzerá “svetlo.”

“Kristus nás vedie do budúcnosti a mnohí mladí kňazi prijímajú pobožnosti, ako je napríklad úcta k Najsvätejšiemu Srdcu, ” hovorí.

Vysvetľujúc, prečo je táto úcta “zásadná, ” Strickland hovorí, že to nie je len ďalšia úcta k inému svätcovi, ale úcta ku Kristovmu”Srdcu. Ak má človek túto pobožnosť, v jeho živote budú nasledovať prísľuby. “Budete požehnaní, budete’povolaní ďalej od hriechu a budete’kráčať po ceste, ktorá je cestou k dokonalosti,” poznamenáva a pozýva ľudí, aby rástli vo svojej oddanosti k Najsvätejšiemu Srdcu.

Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Showkliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.