Shutterstock_131730584-810x500.jpg

Konzervatívny influencer odhaľuje prebudenú politiku DEI spoločnosti Harley Davidson: "Prestaňte nás rozdeľovať

60
Kultúra smrti

Americká motocyklová spoločnosť Harley Davidson sa dostáva do ohlasov po tom, čo filmár Robby Starbuck zverejnil video, v ktorom podrobne opisuje spôsoby, akými v posledných rokoch prijala politiku "woke".

Starbuck, 35-ročný kubánsky Američan, sa v poslednom čase dostal do správ za zverejnenie odhalení poľnohospodárskych gigantov John Deere a Tractor Supply Company.


Obe spoločnosti obmedzili svoje iniciatívy v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inklúzie (DEI) po tom, ako na ne začiatkom tohto mesiaca upozornil.


Starbuck má takmer 514 000 sledovateľov na X a 139 000 odberateľov na YouTube. V utorok zverejnil svoje 10-minútové video Harley Davidson.


V príspevku X Starbuck poukazuje na viaceré politiky, ktoré spoločnosť Harley Davidson zaviedla. Patrí medzi ne podpora pro-LGBT legislatívy, darcovstvo a stretávanie sa s pro-homosexuálnymi skupinami, povinné školenia o inklúzii, zamestnávanie rasových a sexuálnych menšín a desiatky ďalších ľavicových iniciatív.


“Zdá sa, že spoločnosť Harley Davidson zabudla, kto sú jej hlavní zákazníci,” tvrdí Starbuck.

Harley Davidson založili pred 121 rokmi priatelia z detstva William Harley a Arthur Davidson v Milwaukee v štáte Wisconsin, kde má dodnes svoje sídlo.

Pro-LGBT webová stránka PinkNews poznamenala, že niektoré z politík, na ktoré sa Starbuck vo svojom videu zameral, nemusia byť nevyhnutne nové.

“(Harley Davidson) je tiež pravidelným prispievateľom Wisconsinskej LGBT obchodnej komory – neziskovej organizácie, ktorá podporuje hospodársky rast a príležitosti medzi pro-queer podnikmi – minimálne od roku 2013,” stránka reportoval.

Tiež pripomenul, že počas “mesiaca hrdosti” v júni 2020 spoločnosť zverejnila pro-LGBT správu, v ktorej sa uvádza, že “všetci jazdci sú vítaní v našej rodine.”


Starbuck obviňuje Zeitza, generálneho riaditeľa spoločnosti’s 12 miliónmi dolárov ročne, z jej odklonu doľava v sociálnych otázkach.

“Chcú jazdci Harley, aby peniaze, ktoré minú v Harley, neskôr korporácia použila na presadzovanie ideológie, ktorá’je diametrálne odlišná od ich vlastných hodnôt?"” pýta sa.

Starbuck uviedol, že cieľom jeho správy nie je “deštrukcia’, ale “informovanie spotrebiteľov o hodnotách, ktoré veľké spoločnosti prijímajú.”

“Väčšina z nás chce len, aby spoločnosti, v ktorých nakupujeme, prestali signalizovať cnosť v súvislosti s rozdeľujúcimi sociálnymi, kultúrnymi a politickými otázkami. To’by bolo to, čo by urobilo podniky skutočne vítanými pre všetkých. Prestaňte nás rozdeľovať tým, že nám vnucujete vkus,”argumentoval.

Podľa svojej finančnej správy za rok 2024 spoločnosť Harley Davidson’v tomto štvrťroku zaznamenala pokles prevádzkových príjmov o 29 % oproti minulému roku. Spoločnosť zamestnáva 6 400 pracovníkov po celom svete. Pred dvadsiatimi rokmi, v roku 2004, ich mala pred 10 000.