LSNTV-1000x630-Aug-29-2024-810x500.jpg

Tretí ročník indického Pochodu za život prilákal rekordných 7 500 účastníkov na obranu nenarodených detí

14
Kultúra života

Biskup Gerald John Mathias z diecézy Lucknow v Indii v exkluzívnom rozhovore s Rachel Chittilapillyovou z LifeSite’s diskutoval o Národnom pochode za život v roku 2024.

Pochod, ktorý sa konal v meste Thrissur, prilákal 7 500 účastníkov, čím sa stal najväčším pro-life pochodom v histórii Indie’

Chittilapilly sa biskupa Mathiasa najprv opýtala, čo ho priviedlo na tohtoročný Pochod za život. Jeho excelencia vysvetlil, že sa vždy zaujímal o lekársku etiku. Jeho záujem o otázky súvisiace s ochranou života sa zvýšil, keď začal vyučovať morálnu teológiu v seminári.

“Stále som čítal, najmä cirkevné dokumenty, pretože som musel vyučovať cirkevnú náuku o otázkach života,” povedal biskup.“Takže mám rád otázky života, mám rád lekársku bioetiku a napísal som niekoľko článkov na tieto témy, preto som si povedal, že sa’zúčastním [pochodu].”

Hovoriť o ‘kultúre smrti’

Mathias poznamenal, že hovoriť o posvätnosti života je pre neho veľmi dôležité a je vďačný za tieto príležitosti diskutovať o týchto otázkach.

“Vždy, keď som dostal príležitosť hovoriť o živote, hovoriť o [kultúre] lásky, [civilizácii] lásky a hovoriť proti kultúre smrti, vždy som o tom hovoril, písal,” povedal. Mathias zdôraznil, že mnohí ľudia sú ochotní hovoriť proti týmto zásadným otázkam; dokonca aj kňazi a biskupi často nechcú”hovoriť proti kultúre smrti. Pripomenul však divákom, že je to povinnosťou duchovných.

“Cirkev a my, najmä kňazi, biskupi, musíme ľudí svedomito informovať,” dodal biskup.“Stále viac ľudí by sa malo pripojiť k tomuto hnutiu a stále viac ľudí by malo byť za život. Mali by brániť život, mali by brániť bezbranných, bez hlasu, nevinných, tých, ktorí mlčia, ktorí nemôžu hovoriť, ktorí sa nemôžu brániť: deti v maternici.”

Ľudské práva a nenarodené deti

Jeho excelencia potom prešiel k tomu, že prakticky každý chce v dnešnej dobe hovoriť o ľudských právach zaručených v ústavách, ale o práve na život’často nepočujeme. “Najzákladnejšie, prvé zo všetkých práv je právo na život. Ak právo na život neexistuje, ak je porušené, potom nemôžeme’prísť na [myšlienku] vzdelania alebo slobody, [alebo] slobody náboženstva a žiadne iné právo nie je možné.”

Mathias zdôraznil, že keďže právo na život je také dôležité, treba ho brániť. Biskup potom zdôraznil, že keďže právo na život je životne dôležité, hnutie za život sa musí šíriť široko-ďaleko a viac ľudí si musí uvedomiť potrebu chrániť život. “Dôležitejšie je, aby sa zapojili laici,”povedal a dodal, že ich práca pre hnutie za život musí pokračovať, preto budú potrebovať viac laikov, ktorí sa k nim pridajú.

Dôležitosť mladých

Mathias povedal, že je vďačný za mladých ľudí, ktorí sa zapájajú do obrany nenarodeného života, a je ohromený ich nadšením pre toto hnutie. “Som vďačný mladým, najmä mladým, ktorí sa o to zaujímajú.”Biskup tiež poznamenal, že dospelí sa nie vždy zaujímajú o hnutie za život, ale našťastie mladí ľudia tento záujem prejavujú. “Najviac povzbudivé je to pre budúcnosť Cirkvi, budúcnosť spoločnosti, budúcnosť rodín.”

Posolstvo indickým katolíkom

Biskup Mathias predniesol jednoduché posolstvo: “Bráňte život, rešpektujte život, podporujte život. A vyhýbajte sa akémukoľvek vážnemu porušeniu života.”

“A tak moja výzva je nasledovať učenie Cirkvi a rešpektovať život, brániť dôstojnosť ľudského života. Vždy od prvého okamihu počatia až po prirodzenú smrť. Nikto nemá právo na potrat ani nemá právo zabiť iného človeka. A zvlášť treba brániť nevinné, bezbranné, bezhlučné deti v maternici,” dodala Jeho Excelencia.