tmp_1731964192048-810x500.jpg

Ako sa disidenti snažili zmeniť učenie Cirkvi o antikoncepcii

17
Kultúra smrti

Doktorka Janet E. Smithová minulý mesiac prednášala na LifeSite’Rome Life Forum v Kansas City, kde hovorila o modernistickej filozofii, ktorá sa skrýva za kľúčovými argumentmi teológov, ktorí nesúhlasili s Humanae Vitae, encyklikou pápeža Pavla VI. potvrdzujúcou učenie Cirkvi proti antikoncepcii.

Smith zdôraznil, že po promulgácii Humanae Vitae sa rôzni teológovia, ako napríklad páter Joseph Fuchs a páter Charles Curran, vyjadrili nesúhlasne s cieľom prispôsobiť cirkevné učenie modernému svetu. Ich argumenty boli “konzistentné,” čo sa vzťahuje na myšlienku, že individuálne svedomie človeka’má prednosť pred katolíckym učením o antikoncepcii a iných otázkach.

“Nazývali sa disentérmi, čo je veľmi podobné slovu ‘protestanti,'” povedal Smith. “Protestujú proti cirkevnému učeniu, nesúhlasia, neprijímajú cirkevné učenie. A mali niekoľko termínov: jedným z nich bol konzistentnosť … posudzujete čin podľa dôsledkov činu, čo znamená, [že] ak si manželia mysleli, že väčšie dobro prinesie ich manželstvu antikoncepcia ako jej absencia, mohli antikoncepciu prijať.”

“Kde to beriete? … Ak si myslím, že rasizmus mi prinesie viac dobra ako jeho absencia, môžem byť rasista. Nedáva to’žiadny zmysel, ale práve to’ľudia presadzovali,” dodala.

Aby ste si vypočuli viac o filozofii, ktorá stojí za nesúhlasom s Humanae Vitae a jeho vplyvom na Cirkev, pozrite si alebo vypočujte celú prednášku Dr. Janet Smith’ovej.