image-copy-810x500.jpg

Katolíci prešli dažďom zmáčanými ulicami Missouri, aby porazili radikálny pro-potratový dodatok

12
Kultúra života

Veriaci katolíci prešli ulicami mesta St. Louis v štáte Missouri v modlitbovom sprievode za odmietnutie pro-potratového dodatku, o ktorom sa hlasovalo v novembrových voľbách. Od tragického prijatia dodatku’len’zdvojnásobili svoju oddanosť ružencu a pôstu. 

V daždivú noc 4. novembra katolíci prešli od katedrálnej baziliky Saint Louis k mestskej’soche svätého Ľudovíta, aby ukončili 54-dňovú ružencovú novénu proti štátnemu’potratovému dodatku.  

“Inšpirujeme sa rozhodujúcou úlohou ruženca Panny Márie’v bitke pri Lepante a v našej vlastnej malej bitke o sochu sv. Ľudovíta v roku 2020,”povedal organizátor podujatia Andrew Thompson-Briggs pre LifeSiteNews.  

“Máme na pamäti slová sestry Lucie z Fatimy adresované otcovi Františkovi. Fuentesovi v roku 1957: ‘Presvätá Panna v týchto posledných časoch, v ktorých žijeme, dala novú účinnosť recitácii ruženca … neexistuje problém, nech je akokoľvek ťažký … ktorý by sa nedal vyriešiť ružencom,'” pokračoval.   

Počas procesie sa katolíci, z ktorých mnohí boli bosí, viedli krížom kráčajúc daždivou a blatistou nocou na ceste k soche sv.  

Novennu a procesiu zorganizovalo Bratstvo tŕňovej koruny, skupina laických katolíkov v St. Louis, ktorí sa venujú podpore vlády Ježiša Krista v meste, kraji a arcidiecéze St. Louis. 

Bratstvo začalo len s niekoľkými mužmi, ktorí sa každý deň schádzali na modlitbu ruženca pri soche svätého Ľudovíta v lete 2020, keď sa objavilo hnutie za zbúranie sochy.  

“V priebehu niekoľkých týždňov od začiatku nášho každodenného ruženca hnutie za zbúranie sochy zaniklo,” prezradil Briggs. “Odvtedy sa naďalej každú sobotu stretávame, aby sme sa modlili ruženec pri soche, ktorá je symbolom vlády Krista Kráľa v našom meste prostredníctvom nášho patróna sv. Louis Kráľa.”  

Túto jeseň, keď Missouri hrozil dodatok č. 3, ktorý legalizuje potraty až do narodenia, sa bratstvo modlilo ruženec pri soche sv. Louis každý deň od 12. septembra do 4. novembra.  

Briggs zdôraznil význam bratstiev, najmä v krajine, kde mnohí odpadli od Katolíckej cirkvi

“V živote človeka je vždy pokušenie stratiť zo zreteľa nadprirodzeno a pohltiť sa čisto prirodzenosťou,” vysvetlil. “Toto pokušenie je obzvlášť akútne v moderných spoločnostiach, ako sú USA, ktoré sú založené na čisto prirodzenom náboženstve a výslovne vylučujú nadprirodzeno z pozitívneho práva.” 

“Modlitba na verejnosti má v takýchto spoločnostiach osobitný význam, pretože pripomína ostatným prítomnosť Boha a mystického Kristovho tela v čase,” vyhlásil. “Ruženec je pre nás ako laikov hlavnou duchovnou zbraňou, najmä v týchto neskorších časoch.” 

Nanešťastie, dodatok 3 bol v novembrových voľbách prijatý tesným pomerom 51,6 % ku 48,5 %. Dodatok zakazuje prakticky akékoľvek obmedzenia potratov a mohol by umožniť transgenderové operácie detí. 

Bratstvo sa však zďaleka nevzdáva a plánuje obnoviť svoje odhodlanie modliť sa a postiť sa v nádeji, že sa ich štát vráti k Bohu.   

“V tejto chvíli existuje veľké pokušenie zúfať si nad silou našich modlitieb ovplyvniť spoločné dobro,” poznamenal Briggs. “Boh predsa nenúti našu vôľu, aby si vybrala dobro. Naopak, stavia pred nás ‘život a dobro’ a ‘smrť a zlo’ a žiada každého z nás, aby sme si slobodne vybrali život, ‘aby si žil ty i tvoje potomstvo’ (Dt 30, 15. 19).” 

“Vierou však vieme, že žiadny dobrý skutok nie je stratený a že Boh premení všetky milodary, ktoré mu ponúkneme, na neporušiteľné poklady,” vyhlásil.   

“Práve preto sa k Nemu musíme obrátiť v modlitbe a pokání za našich spoluobčanov z Missouri našich spolupracovníkov, susedov, členov rodiny ktorí namiesto života hlasovali za smrť. Vyžaduje si to urazená Božia spravodlivosť,” vysvetlil Briggs. “Vyžaduje si to krv nevinných. A kto vie, či naše modlitby a obety neprivedú niektorých našich blížnych k pokániu?"” 

A preto odteraz až do Štedrého dňa Briggs povzbudil katolíkov, aby sa spolu s bratstvom modlili Kolektív sv. Ľudovíta a pôstom do 15.00 hod. na pokánie za hriechy v svätom Ľudovítovi “proti tým, ktorí čakajú, ako Kristus, na narodenie, a za obrátenie tých, ktorí hlasovali ‘áno’ 3.”