shutterstock_44672308-810x500.jpg

Madonnin podivný obraz umelej inteligencie s pápežom Františkom je výsledkom života, ktorý strávila zosmiešňovaním všetkého, čo je sväté

28
Kultúra smrti

“Madonna,”, populárna kultová ikona sexuálneho rúhania sa, sa vrátila do správ so sériou obrázkov vytvorených umelou inteligenciou.

“Feels Good to Be Seen…”, bol jej odkaz zverejnený spolu s falošnými scénami, ktoré predstavovali nestarnúcu Madonnu zobrazenú v sakrálnych pózach, vrátane niekoľkých s pápežom Františkom.

Ostatní sa nelichotivo vyjadrili o tom, ako si 66-ročná Madonna chirurgicky upravila tvár. Svoju skutočnú tvár teraz úplne opustila a na týchto fotografiách sa predstavila ako roztopašná bábätko, ktoré si zopakovalo 30-ročnú rutinu urážok katolíckej viery, v ktorej bola vychovaná, a hľadá pozornosť.

Dlho sme počúvali, že vystupovať tak, ako Madonna, a v takom veku, v akom je, je svedectvom akéhosi osloboditeľského symbolu. Takto sa Madonna rada predáva. Je predsa produktom a potrebuje predajný ťah, aby ju ľudia stále kupovali.

Pri “šokujúcich” záberoch, ktoré sú samy o sebe dosť banálne, sa hlasujeza ochrankyňu ženskosti proti “ageizmu a mizogýnii.”To je reklama, ktorá je umiestnená vedľa jej umeleckého výkonu, rovnako ako dlhé a vysokopostavené vysvetlenia sedia vedľa výstavy pisoárov alebo neustlanej postele v umeleckej galérii.

Toto netreba brať vážne, pretože je to len spôsob, ako niečo predať. Ak sa predsa len zamýšľame nad tým, ako Madonna’svojím príkladom oslobodila ženy, mali by sme začať tým, že si všimneme, že sa oslobodila od dôstojnosti.

Viac ako 30 rokov Madonna prezentovala ženské oslobodenie v redukcii žien na sexuálne objekty, ktorými predchádzajúce vlny feminizmu opovrhovali.

V súčasnosti, po šesťdesiatke, sa pretransformovala postupnými plastickými operáciami a zároveň bránila proti vekovej diskriminácii.

To, čo Madonna ilustruje, je hrôza zo smrti u neveriacich. Ten sa prejavuje v zúfalej snahe zachovať si vzhľad mladosti. Plastická chirurgia síce odstráni dôkazy starnutia, ale nahradí tvár akousi paródiou seba samého.

Čítajte: Staré katolícke proroctvá varujú pred pápežom, ktorý vážne poškodí Cirkev

Toto je tiež istý druh oslobodenia, ale vo svojich dôsledkoch je pravdepodobne neľútostnejší ako pustošenie času.

Madonna vyzerá v skutočnosti dosť desivo, pretože jej tvár už nie je celkom skutočná.

Staré príslovie, že sláva je maska, ktorá sa zažiera do tváre, nám prichádza na um, keď uvažujeme o produktoch masovej kultúry, ktoré odmietajú prijať svoju obmedzenú trvanlivosť. Nakoniec sa zdá, že z nich zostane len málo viac ako maska. Tá a slogany, ktoré sa k nej pripájajú na trh. Je to prázdna škatuľa, pozlátená veľkolepými efektmi – pozvánka do prázdna.

Madonna je akýmsi monumentom, reliktom masovej kultúry napriek jej “toxickej” irrelevantnosť pre mladé dievčatá, ktoré majú namiesto “zúfalej” a “trápnej” profesionálnej kontroverznej speváčky na zbožňovanie novšie kultúrne produkty, ako je Taylor Swift. Dokonca aj jej fanúšikovia teraz hovoria, že Madonna je “cringe.

Je to starnúci homosexuálni muži, ktorí sa zdajú byť jej najvernejšími žiakmi. Rovnako ako oni je hypersexualizovanou paródiou ženskosti.

Tvrdí, že prvý muž, ktorý jej povedal, že je krásna, bol jej homosexuálny učiteľ baletu, ktorého spoznala na strednej škole. V roku 1990 zomrel na AIDS. S tým súvisí aj článok 2022 diel, ktorý oslavuje Madonnu ako “najväčšiu ikonu LGBTQ.”

V roku 2013 sa ďalej zasadzovala za homosexualizáciu amerických skautov – a zároveň odovzdávala ocenenie americkému spravodajskému homosexuálovi Andersonovi Cooperovi.

Skauti neskôr vydali vyhlásenie na podporu “LGBTQ” skautských vodcov a členov, po zmene politiky podporoval konzervatívec Mitt Romney od roku 1994. Je tiež vehementne proti Trumpovi a Kamalu Harrisovú opísala ako “inteligentnú, súcitnú, dobre hovoriacu líderku, ktorá sa zasadzuje za spravodlivosť a rovnaké práva pre všetkých ľudí.”

Nič nové

Pri zdanlivej novosti Madonny je ona sama recyklovaným trópom. Cykly znovuobjavovania a rúhavých, okultne zafarbených signálov boli základom kariéry Davida Bowieho’. Rovnako ako on sa zaoberala kabalou a ako on “predstiera, že je queer”, aby bola zaujímavá.

V konečnom dôsledku ide o to, že robí všetko, čo si získa pozornosť ľudí’. Madonna je ako ohňostroj v bojovej zóne – jej detonácie rýchlo zanikajú v pozadí mory výbušných senzácií a skazenosti.

A ‘kaviarenský katolík’?

František je pravdepodobne škandalóznejší ako Madonna. Možno práve preto sa o ňom vyjadrila v dobrom. Ona v roku 2015, keď mala 57 rokov, o Františkovi povedala: “Pravidlá sú pre hlupákov. Preto’sa mi nový pápež páči. Zdá sa, že je veľmi otvorený.”

Madonna Louise Ciccone bola vychovaná ako katolíčka v Michigane a pokračovala v spájaní katolíckych obrazov s obscénnymi prejavmi na pódiu a v hudobných videoklipoch, ktoré videli milióny ľudí. Túto marketingovú stratégiu vysvetlila v komentároch zaznamenanýchneskôr v roku 2015:

“Katolicizmus cítim ako svoju alma mater. Je to’škola, do ktorej som chodila, a môžem sa do nej kedykoľvek vrátiť a vziať si z nej, čo chcem.”

Najnovšia galéria jej snímok ju vidí, ako sa objavuje akoby pri modlitbe, v bielom závoji, so siedmimi kvapkami krvi namaľovanými na tvári v odkaze na Sedembolestnú Pannu Máriu.

Na ďalších snímkach vygenerovaných algoritmom sa navyše bozkáva s Františkom na líce, zatiaľ čo pozerá “provokatívne” do kamery. Je vystrojená v niečom, čo vyzerá ako čipkované spodné prádlo.

Podobne ako markíz de Sade pred ňou, aj Madonna prezentovala snahu o morálnu degradáciu a svätokrádež ako snahu o oslobodenie od zábran. Podobne ako de Sade neobjavila ani uspokojenie, ani slobodu – ale vyčerpaný apetít úplne zhýralých. Nakoniec nezostáva nič iné, čo by sa dalo sprofanovať, len sám seba.

Ako uvádza Dostojevskij v Zločinu a treste, “vaším najhorším hriechom je, že ste sa zničili a zradili pre nič.”Pre strateného nakoniec neostane nič iné ako maska a maškaráda.

Pre katolíkov je dôležité, aby si uvedomili, že za najurážlivejšou maskou sa skrýva človek s dušou. Madona sa stratila v snahe nájsť samu seba. Vo veku piatich rokov stratila matku, povedala, že ju to priviedlo k tomu, že “sa bojí milovať.” Namiesto toho väčšinu svojho dospelého života znesväcovala obraz a meno svätej Božej Matky.

Nájsť sa stratený je konečným cieľom všetkých, ktorí hľadajú pomoc v sebapodceňovaní. Pravdepodobne je cieľom kultúrnej produkcie zmyslu, ktorou vládne liberálna demokracia, práve toto: odviesť duše mužov a žien od Boha do zmäteného zmätku sveta, diabla a tela. Vyčerpávajú sa v honbe za horizontmi túžby a potom zomierajú.

Uctievať modly, ako je Madonna, znamená zúčastňovať sa na svetskom obrade, ktorého cieľom je nahradiť slávu a milosť Boha senzuálnou a nezmyselnou exaltáciou. Keď sa doska vyčerpá, zostane z nej len vymenovaná skladba medzi mnohými inými.

Mali by sme sa modliť za tieto celebrity, ktorých umelý raj uväznil dokonalejšie ako všetkých ich fanúšikov. Ešte je čas, aby sa Madonna vrátila k matke svojej duše, svojej pravej alma mater, a aby sa kajala z hriechov, ktoré spáchala v Jej Nepoškvrnenom mene. Modlite sa za ňu k Presvätej Bohorodičke, aby sa mohla vrátiť domov, keď bola tak dlho sama.