GettyImages-2202858745-810x500.jpg

Vatikán nazýva islamský ramadán "časom modlitby a zmierenia pre dobro stvorenia

15
Kultúra smrti

Vatikánske’interné spravodajstvo označilo moslimské obdobie ramadánu za “čas modlitby a zmierenia pre dobro stvorenia” a za “medzináboženskú spoluprácu”

V článku uverejnenom v sobotu Vatican News predstavilo moslimské obdobie ramadánu ako ďalší prípad, ktorý sa má využiť na medzináboženský dialóg. Ramadán je “časom modlitieb a zmierenia pre dobro stvorenia,”znel titulok článku.

Ramadán bol opísaný ako “posvätný mesiac pre islam” a ako “mesiac pôstu, modlitieb a dobročinných skutkov.”

Vatican News napísal:

Ramadán a Veľký pôst sú pre moslimov a kresťanov časom hlbokého zamyslenia sa nad spoločnými témami. Pre oboch je to obdobie pôstu a rozjímania, počas ktorého sú veriaci pozvaní zamyslieť sa nad svojou existenciou, nad svojím vzťahom k stvoreniu a k Stvoriteľovi.

V rozhovore pre Vatican News Mustafa Cenap Aydin – riaditeľ Centra pre dialóg Tiber Institute – prirovnal islamské vyznanie a prax ramadánu k praxi katolíckeho pôstu. Keďže ramadán sa začína 1. marca a pôst 5. marca, povedal, že “táto zhoda je ako dvaja bratia, synovia Abraháma, ktorí kráčajú spolu z rôznych dôvodov.”

“Tento rok budeme mať veľa príležitostí na medzináboženskú spoluprácu, aj v duchovnom živote,” dodal, pričom spomenul zhodu katolíckeho a pravoslávneho dátumu Veľkej noci spolu s dátumom židovskej Paschy.

Každoročné mesačné obdobie ramadánu je známe svojím obdobím denného pôstu a nočného hodovania a nedávno ho dokonca kontroverzne využil kardinál Timothy Dolan ako prostriedok na nabádanie katolíkov, aby praktizovali prísnejší pôst.

Čítajte: Kardinál Dolan nepravdivo prirovnáva pôst k ‘katolíckemu ramadánu’

Ale islamský učenec Robert Spencer v roku 2016 článok uverejnený v FrontPage časopise Magazíne;že zatiaľ čo moslimovia sú počas ramadánu nabádaní “k väčšej štedrosti a láskavosti voči svojim moslimským spoluobčanom”, protimoslimské násilie sa v tom istom období zvyšuje.

“Ak je imperatívom ramadánu stať sa zbožnejším, moslim, ktorý sa usilovne venuje dodržiavaniu ramadánu, sa zároveň stane milosrdnejším k svojim spoluveriacim a zároveň prísnejším voči neveriacim,” napísal Spencer.

Dodal, že “vraždenie neveriacich teda’nie je v rozpore s duchom ramadánu, ale ho stelesňuje.”

Podľa výskumného článku z roku 2010 Spencer poznamenal:

Centrum Kavkaz, webová stránka prevádzkovaná čečenskými džihádistami, v článku z roku 2010 vysvetľuje, že myšlienka ramadánu ako času na boj proti neveriacim siaha až do Mohamedových’čias: “Mesiac ramadán v živote Proroka (Pbuh) a spravodlivých predkov bol mesiacom nastávajúceho. Najväčšie bitky počas života Proroka (Pbuh) sa odohrali v tomto požehnanom mesiaci, mesiaci džihádu, horlivosti a nadšenia.”

Naopak, ako sme si všimli na stránkach LifeSite, pôst je starobylé liturgické obdobie v roku Katolíckej cirkvi’vyznačujúce sa pôstom, modlitbou, almužnou a dobrými skutkami v rámci prípravy na nesmierne tajomstvá Veľkého týždňa a Veľkej noci. Jeho cieľom je tiež zjednotiť katolíckych veriacich so 40-dňovým obdobím modlitby a pôstu, ktoré Kristus strávil na púšti. (Mk 1, 12 - 13)

Ako uvádza rešpektovaný Katolícky slovník otca Johna Hardona’pôst “má veriacich lepšie pripraviť na sviatok Zmŕtvychvstania a disponovať ich na plodnejšie prijatie milostí, ktoré si Kristus zaslúžil svojím umučením a smrťou.”

Čítajte: Tu’prečo sa pápež František mýli, keď hovorí, že moslimovia a katolíci uctievajú toho istého Boha

Aj keď sa v posledných rokoch urobilo veľa pre podporu katolícko-moslimských vzťahov, islamské chápanie Boha je nezlučiteľné s katolicizmom.

V samotnom svätom texte islamu’je možné si všimnúť, že dochádza k otvorenému odmietaniu mnohých základných prvkov katolicizmu. Po prvé, Korán odmieta pojem Boha ako Trojice; po druhé, odmieta, že Boh má Syna, a tvrdí, že je pod jeho úroveň, aby ho mal. Po tretie, Ježiša považuje len za Božieho posla, čo si vyžaduje, aby Mária nebola Božou Matkou.

V auguste 2016 interview, Raymond kardinál Burke uviedol, že “neverím’že je pravda, že všetci’uctievame toho istého Boha, pretože Boh islamu je vládca.”

Slova kardinála’zopakoval aj biskup Athanasius Schneider vo svojom knižnom rozhovore Christus Vincit, kde spomína, že “islam sám o sebe nie je viera.”Biskup pokračuje vysvetlením, že viera sa nachádza len v kresťanstve a “vzťahuje sa len na vieru vo Svätú Trojicu – Otca, Syna a Ducha Svätého. … Keď niekto neverí vo Svätú Trojicu, nemá vieru, ale len prirodzené náboženstvo.”