- Pápež František podporoval hodnoty, ktoré sú v rozpore s katolíckou doktrínou.
- Slobodomurárstvo, odsúdené Cirkvou, je v jeho učení nebezpečne prítomné.
- Františkova "revolúcia" ohrozuje tradičné katolícke hodnoty a vieru.
- Jeho odkaz môže viesť k zmätku a rozdeleniu v Cirkvi.
Veľká lóža Talianska privítala prácu pápeža Františka’ ako “hlboko rezonujúcu s princípmi slobodomurárstva” po jeho pondelkovej smrti.
“Veľká lóža Talianska ALAM sa pripája k všeobecnému smútku nad odchodom pápeža Františka, pastiera, ktorý svojím učením a životom stelesňoval hodnoty bratstva, pokory a snahy o univerzálny humanizmus,” napísal Luciano Romoli, veľmajster Veľkej lóže Talianska A.L.A.M. vo vyhlásení zverejnenom v utorok.
Addio a Papa Francesco, l’uomo che ha parlato al cuore del mondo.https://t.co/or241sYfmP#massoneria #massoni #granloggiaditalia #PapaFrancesco - Gran Loggia d’Italia (@Gldialam) 22. apríla 2025
“Pochádzajúci z ‘konca sveta,’ Jorge Mario Bergoglio dokázal zmeniť Cirkev a priniesť revolučné učenie sv. Františka z Assisi do súčasnosti,” napísal Romoli, napriek zásadnému rozdielu medzi vernosťou svätého Františka’ katolíckej doktríne a Františkovou’ “revolúciou” heterodoxiou.
Romoli ďalej chválil Františkovo’ “dielo” ako “hlboko rezonujúce so zásadami slobodomurárstva,”; kompliment, ktorý je obzvlášť významný vzhľadom na to, že slobodomurárstvo bolo opakovane a neomylne odsúdené predchádzajúcimi pápežmi ako protikladné katolicizmu – počnúc pápežom Klementom XII’v roku 1738 pápežskou bulou V eminenti.
Veľmajster poukázal na to, že “sloboda, rovnosť a bratstvo” — vyzdvihnuté ako spoločenské ideály vo Františkovej’ encyklike Fratelli tutti — sú “tri základné hodnoty slobodomurárstva.”
“Prekonať rozdelenia, ideológie a skupinové myslenie, aby sme spoznali bohatstvo rozdielov a vybudovali ľudstvo zjednotené v rozmanitosti: to bolo Františkovým”vrúcnym želaním a rovnaký cieľ sleduje aj Veľká lóža Talianska,” pokračoval Romoli.
Dalej tvrdil, že František prijal “vieru schopnú klásť si otázky, prijímať pochybnosti a viesť dialóg, ktorú nachádzame aj v slobodomurárskej iniciačnej metóde, založenej na ceste bez dogiem, podloženej neustálym hľadaním pravdy.”
“V týchto časoch vážnej krízy Veľká lóža Talianska opakuje výzvu pápeža Františka’ na ‘planetárne svedomie’, ktoré uznáva ľudstvo ako osudové spoločenstvo. Jeho pamiatku si uctíme tým, že budeme naďalej pracovať na etike hraníc, na úcte k druhým a na budovaní chrámu založeného na solidarite, slobode myslenia a univerzálnom bratstve,” uzavrel Romoli.
Talianski slobodomurári vítali Františka od samého začiatku. Jeho zvolenie okamžite pochválil veľmajster Gustavo Raffi zo slobodomurárskej lóže Veľkého Orientu Talianska, ktorý vtedy povedal: “Bratstvo a dialóg sú jeho prvé konkrétne slová: možno už nič v Cirkvi nebude ako predtým.”
Pozoruhodné je, že ako povedal sv. Maximilián Kolbe svedčil vo svojom časopise Militia Immaculata, slobodomurári v roku 1917 oslavovali svoje dvojsté výročie pochodom pred Námestím svätého Petra’vo Vatikáne s transparentmi, ktoré vyhlasovali: “Vo Vatikáne musí vládnuť satan. Pápež bude jeho otrokom.”
Svätý Kolbe v roku 1939 rozvinul: “Táto smrteľná nenávisť voči Cirkvi Ježiša Krista a jeho vikárovi nebola len žartom vyšinutých jednotlivcov, ale systematickou akciou vychádzajúcou z princípu slobodomurárstva: O tomto cieli svedčí “Stála inštrukcia Alta Vendita,”, ktorú, ako uvádza Dr. Taylor Marshall, v anglickom preklade reprodukoval v prednáške v októbri 1884 v Edinburghu pravý páter Msgr. Autor Alta Vendita’, ktorý píše pod pseudonymom Piccolo Tigre alebo “Malý tiger,” vysvetľuje dlhodobý cieľ slobodomurárov:
Náš konečný cieľ je ten, ktorý dosiahli Voltaire a revolúcia, teda navždy zničiť katolicizmus a dokonca aj kresťanskú ideu, ktorá, ak by zostala stáť na troskách Ríma, by neskôr znamenala vzkriesenie kresťanstva.
Pápež Lev XIII. v roku 1884 potvrdil:
Ale proti apoštolskému stolcu a rímskemu pápežovi bol už dlho namierený spor týchto nepriateľov…teraz prišiel čas, keď stúpenci siekt otvorene vyhlasujú to, čo v skrytosti medzi sebou už dlho spriadali, že posvätná moc pápežov musí byť zrušená a že samotné pápežstvo, založené božským právom, musí byť úplne zničené. Keby chýbali iné dôkazy, túto skutočnosť by dostatočne odhalili svedectvá dobre informovaných mužov, z ktorých niektorí v iných časoch a iní zase nedávno vyhlásili, že o slobodomurároch platí, že si osobitne želajú napadnúť Cirkev s nezmieriteľným nepriateľstvom a že si nedajú pokoj, kým nezničia všetko, čo najvyšší pápeži ustanovili v záujme náboženstva.
O tom, že slobodomurárstvo je satanistické na najvyššej úrovni, svedčia aj bývalí slobodomurári, ako napríklad Altiyan Childs. Ako Kyle Clement, asistent známeho exorcistu Otec Chad Ripperger, má poznamenal, “Veľký architekt vesmíru je vo vyšších stupňoch identifikovaný ako Lucifer.”Prvé odsúdenie slobodomurárstva zo strany Katolíckej cirkvi’vydal pápež Klement XII. v pápežskej bule z roku 1738 “In Eminenti“:
“Aby sme uzavreli široko otvorenú cestu neprávostiam, ktoré by sa mohli beztrestne páchať, a tiež z iných dôvodov… sme sa rozhodli a nariadili odsúdiť a zakázať také spolky, zhromaždenia, zjazdy, konventy, agregácie alebo stretnutia, ktoré sa nazývajú buď slobodomurárske, alebo známe pod iným označením. Odsudzujeme a zakazujeme ich touto našou terajšou konštitúciou, ktorá sa má považovať za platnú naveky.”
Klement XII. považoval slobodomurárstvo za takú vážnu vec a členstvo v ňom za také nebezpečné, že uložil automatickú exkomunikáciu, latae sententiae (skrytý trest) každému katolíkovi, ktorý vstúpil do slobodomurárstva. Zrušenie exkomunikácie bolo vyhradené Svätej stolici; neskorší pápeži požadovali, aby katolík, ktorý vstúpil do lóže, oznámil svojmu biskupovi mená všetkých ostatných katolíkov, o ktorých vedel, že sú tiež slobodomurármi.
Klement XII’rozsudok exkomunikácie bol nasledujúcimi pápežmi mnohokrát výslovne obnovený. Bol začlenený do Kódexu kánonického práva z roku 1917, a hoci sa v Kódexe z roku 1983 výslovne nespomína, osobitný zásah a objasnenie Kongregácie pre náuku viery (CDF) s názvom Deklarácia o slobodomurárskych združeniach a Nesúlad kresťanskej viery a slobodomurárstva, poučil, že cirkevná’disciplína a úsudok o slobodomurárstve zostávajú nezmenené oproti Kódexu z roku 1917.
Celé vyhlásenie lóže’znie takto:
Veľká lóža ALAM Talianska sa pripája k všeobecnej sústrasti nad odchodom pápeža Františka, pastiera, ktorého magistérium a život stelesňovali hodnoty bratstva, pokory a hľadania planetárneho humanizmu.
Veľká lóža Talianska starých, slobodných a prijatých murárov sa pripája k všeobecnej sústrasti nad odchodom pápeža Františka, pastiera, ktorého magistérium a život stelesňovali hodnoty bratstva, pokory a hľadania planetárneho humanizmu. Pochádzajúci z “konca sveta, ” Jorge Mario Bergoglio dokázal zmeniť Cirkev a vrátiť revolučné učenie svätého Františka z Assisi do aktuálnej histórie.
V tomto čase smútku chce naše spoločenstvo vzdať hold vízii pápeža Františka, ktorého dielo je konotované hlbokou rezonanciou s princípmi slobodomurárstva: ústredné postavenie osoby, rešpektovanie dôstojnosti každého jednotlivca, budovanie solidárneho spoločenstva a snaha o spoločné dobro. Jeho encyklika Bratia všetci predstavuje manifest. Sloboda, rovnosť a bratstvo sú trojitou hodnotovou hodnotou slobodomurárstva. Prekonať rozdelenia, ideológie, jednotné myslenie, uznať bohatstvo rozdielov a budovať ľudstvo zjednotené v rozmanitosti, to je to, čo si František vrúcne želal, ten istý zámer, ktorý sleduje Veľká lóža Talianska.
Pápež František dokázal spojiť vieru a rozum, vzájomne sa dopĺňajúce rozmery ľudskej skúsenosti, obnoviť anjelský princíp “credo ut intelligam.”Viera schopná klásť otázky, vítajúca pochybnosti a dialóg, ktorú nachádzame aj v slobodomurárskej iniciačnej metóde, založenej na ceste bez dogiem, podloženej neustálym hľadaním pravdy.
Pontifikát Františka’ postavil do centra posledné, spolu so starostlivosťou o planétu a etikou rozvoja založenou na ľudskej dôstojnosti. Aj to možno nájsť v slobodomurárskej stavbe “Vnútorného chrámu” založenej na tolerancii, solidarite a odpore proti nenávisti a ignorancii a nachádza hlbokú korešpondenciu v Bergogliovej’pastoračnej službe, ktorá svojou “nežnou revolúciou” ukázala, že pokora a dialóg sú nástrojmi autentickej sily. V nadväznosti na “Františkovu ekonomiku” a víziu “spoločného domova” slobodomurárstvo podporuje záväzok udržateľnej, spravodlivej a inkluzívnej budúcnosti.
V tomto období, ktorým prechádzajú vážne kritické otázky, sa Veľká lóža Talianska pripája k výzve pápeža Františka” na “planetárne vedomie”, ktoré uznáva ľudstvo ako osudové spoločenstvo. Jeho pamiatku si uctíme tým, že budeme naďalej pracovať na etike hraníc, úcte k druhému a budovaní chrámu založeného na solidarite, slobode myslenia a univerzálnom bratstve.
Luciano Romoli
Veľmajster Veľkej lóže Talianska A.L.A.M.
Rím, 22. apríla 2025
