- Marc Miller naznačuje, že Biblia obsahuje nenávistné prejavy voči homosexuálom.
- Jeho vyjadrenia ohrozujú slobodu náboženského vyjadrenia a citovania Písma.
- Vláda ignoruje rastúcu diskrimináciu kresťanov a ničenie kostolov v Kanade.
- Millerove slová sú varovaním pred útokmi na tradičné kresťanské hodnoty.
(LifeSiteNews)- Liberálny poslanec Marc Miller sa vyjadril tak jasne, ako to len liberál dokáže: ak dostane príležitosť, príde si po vaše Biblie.
Miller je predsedom výboru pre spravodlivosť Snemovne reprezentantov a minulý štvrtok sa zamýšľal nad tým, či kanadský trestný zákonník nedáva príliš veľa priestoru na to, aby ľudia mohli obhajovať nenávistné prejavy, keď sa odvolávajú na Bibliu. Ako už LSN informovala, kontextom bola diskusia o návrhu zákona C-9, vládnom “zákone o boji proti nenávisti.”
Kanadský poslanec @MarcMillerVM hovorí, že Biblia je “NENÁVISTNÁ” voči homosexuálom.pic.twitter.com/73JrIjRyuW - LifeSiteNews (@LifeSite) 3. novembra 2025
Miller sa v reakcii na viacerých svedkov vo výbore ohradil proti myšlienke, že “obhajoba v dobrej viere” “nenávistných prejavov” je podľa kanadského práva obhájiteľná. Jeho príkladom boli pasáže z Písma.
“V 3. Mojžišovej knihe, 5. Mojžišovej knihe, v liste Rimanom”sú ďalšie pasáže”v ktorých je jasná nenávisť napríklad voči homosexuálom,” vyhlásil Miller claimed. “Nechápem, ako sa možno odvolávať na pojem dobrej viery, ak by sa niekto doslova odvolával na pasáž, v tomto prípade z Biblie—existujú aj iné náboženské texty, ktoré hovoria to isté—a nejakým spôsobom tvrdil, že ide o dobrú vieru.”
“Je jasné, že v týchto textoch sú situácie, v ktorých sú tieto výroky nenávistné,” dodal, pričom svoju otázku smeroval na Dereka Rossa z Christian Legal Fellowship. “Nemali by sa používať na odvolávanie, byť obhajobou a možno by mala existovať voľnosť pre prokurátorov, aby vzniesli obvinenie. Chcem len pochopiť, aká je vaša predstava o dobrej viere v tomto kontexte, kde sú v náboženských textoch jasne pasáže, ktoré sú jasne nenávistné." ”
Miller sa pýtal na kontext, ale jeho vlastné poznámky kontext veľmi potrebujú. Väčšinu víkendu strávil tým, že sa pokúšal doplniť kontext na X, uisťoval, že on sám je kresťan; zdôrazňoval, že nemá na mysli samotné citovanie Písma ako “nenávistný prejav,” ale používanie Biblie ako prostriedku “verejného podnecovania nenávisti” a odpovedá na vyhlásenie konzervatívneho poslanca Jamila Jivaniho’o tom, že “liberáli chcú mať moc rozhodovať o tom, ktoré verše z Biblie môžete čítať v kostole, keď tvrdia, že ľudia “by nemali mať možnosť odvolávať sa na ne’ako na obranu pred trestným činom verejného podnecovania nenávisti.”
Vláda liberálov’tu veľmi spochybňuje názor na to, čo presne predstavuje “verejný nenávistný prejav”. Miller vo svojom vystúpení celkom jednoznačne uviedol, že “v náboženských textoch jednoznačne existujú pasáže, ktoré sú jednoznačne nenávistné.”Jeho uvádzané príklady, hoci jemne pripustil, že existujú aj iné náboženské texty, ktoré by spadali do rovnakej kategórie, boli všetky z Biblie. Predstavovalo by teda verejné citovanie týchto textov “verejný nenávistný prejav”? Čo ak by pastor alebo kňaz citoval tieto texty v kázni odsudzujúcej ideológiu LGBT?
Ak by sme aj Millera chytili za jeho veľmi nejasné slovo, ani jemu, ani vláde sa v tejto veci nedá veriť, ako to nedávno krištáľovo jasne ukázal poslanec Andrew Lawton .
Považte, že Liberálna strana predsedá krajine, v ktorej bolo za posledných päť rokov vandalmi zničených alebo vypálených viac ako 100 kresťanských kostolov, a reagovala na to predovšetkým spustením nových iniciatív na boj proti islamofóbii. Liberálna vláda v skutočnosti nedávno financovala štúdiu s názvom “Dúhová správa o viere a slobode,” ktorá systematicky zdôvodňovala, prečo sa zameriava na miesta bohoslužieb, ktoré nepotvrdzujú LGBT, a odporučila prijať konkrétne opatrenia proti týmto kostolom.
Iste, Jamil Jivani v decembri minulého roka búchal na poplach kvôli rastúcej diskriminácii kresťanov v Kanade. Garnett Genuis, poslanec Edmontonu, tiež upozorňoval na progresívnu kampaň s cieľom odobrať charitatívny štatút kresťanským inštitúciám vrátane cirkví—hrozbu, ktorá, napriek tomu, že bola zahrnutá ako odporúčanie Stáleho výboru pre financie na jeseň minulého roka, sa jej dostalo veľmi málo pozornosti, a to napriek tomu, že štúdie ako “Dúhová správa o viere a slobode” boli vypracované s cieľom vytvoriť pre vládu’argumenty, aby tak urobila.
Keď niekto vysloví tvrdenia o Biblii—najmä o tom, že obsahuje “nenávistné prejavy”—je dôležité analyzovať nielen čo sa hovorí, ale aj kto to hovorí. Vzhľadom na výsledky liberálov by sme mali Millerove&rquo;slová považovať za hrozbu, ktorou sú. Stojí tiež za zmienku, že liberálna vláda odôvodňuje potrebu svojho “zákona o nenávistných prejavoch” sčasti tým, že chce bojovať proti antisemitizmu”a pritom dve z troch kníh Biblie, ktoré Miller cituje ako predstavujúce “nenávistné prejavy”, pochádzajú z Tóry.
Miller hru skôr prezradil, keď na X, ako obhajobu a vysvetlenie svojich slov, známy klip z americkej politickej drámy Západné krídlo, v ktorom sa prezident vysmieva kresťanskej rozhlasovej moderátorke za jej odsúdenie homosexuality tým, že Starý zákon vykresľuje ako očividne nemorálny. Je to šikovná a dobre spracovaná propaganda, ktorá presne odhaľuje, v akom stave je Miller’a čo si vlastne myslí o kresťanoch, ktorí náhodou veria tomu, čomu kresťania veria už 2 000 rokov. Marca Millera by sme mali brať za slovo.
