Predstaviteľ ukrajinskej Gréckokatolíckej cirkvi odsúdil "rodovú ideológiu", ktorá stojí za antidiskriminačnými zmenami ukrajinského zákonníka práce. Podľa patriarchu každé ďalšie schvaľovanie homosexuality povedie k deštrukcii rodiny.
Hlavný arcibiskup Sviatoslav Ševčuk sa takto vyjadril na minulotýždňovom kázaní počas mariánskych hodov Theotokos či "Bohorodičky". Najprv odsúdil potraty a následne to prepojil s homosexualitou. "Dnes pozorujeme veľmi zaujímavý a nebezpečný jav - v globálnom rozmere sa nová ideológia pokúša zničiť inštitút rodiny" a predstavuje hrozbu "nového zotročenia ukrajinského ľudu. Toto nebezpečenstvo sa volá rodová ideológia. Je to ďalší spôsob, ako zabiť život."
Hlavný arcibiskup uviedol, že ideológia tvrdí, že rodina nebola Bohom zverená inštitúcia, ale ide o výhradne sociálny konštrukt, ktorý sa dá "vytvoriť i zničiť". Citoval pápeža Benedikta XVI. keď uviedol, že rodová ideológia je podobná predchádzajúcim totalitným systémom, ktoré sa pokúšali zničiť "základy ľudskosti, (pretože) inštitút rodiny je oveľa starší než inštitúcie národa či štátu."
Arcibiskup uzavrel: "Takže spoločne sa pomodlime v tento sviatok za ukrajinskú rodinu, za otcov i matky, ktorí verne plnia svoje rodičovské povolanie a dávajú Cirkvi a národu nové potomstvo. Preto nám všetkým poskytujú budúcnosť."
Hlavný arcibiskup Sviatoslav reagoval na novembrovú pasáž pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov ukrajinského parlamentu, ktoré vymedzujú sexuálnu orientáciu a rodovú identitu ako kategórie chránené pred diskrimináciou v zamestnaní. Cirkevné organizácie sa obávajú, že ich to prinúti prijať do svojich radov praktizujúcich homosexuálov, hoci kresťanská viera odsudzuje homosexuálne vzťahy. Ukrajinská Gréckokatolícka cirkev navrhla znenie, ktoré jednoducho zakazuje diskrimináciu akéhokoľvek druhu.
Ukrajina zakazuje homosexuálne "manželstvá" vo svojej ústave a väčšina členov spočiatku nesúhlasila s rozšírením zákonníka. K tomuto kroku viedla Ukrajinu Európska Únia výmenou za poskytnutie víz Ukrajincom pre vstup do krajín EÚ. Dokonca aj vtedy museli podporovatelia zmien v rozdelenom parlamente 7 krát (sic!!!) presúvať hlasovanie za niekoľko dní a presviedčať poslancov každú chvíľu, aby našli potrebnú podporu 12. novembra.
(Toto je príklad kultúrnej kolonizácie, k o ktorej hovoria africkí kardináli keď ide o ich krajiny. Zmena hodnôt výmenou za spolupráce. Bolo by pochopiteľné, keby EÚ vyjednávači tlačili na slobodné voľby alebo iné podstatné veci pre fungovanie krajiny a spoločnosti, alebo sprístupnenie EÚ trhov Ukrajinskému poľnohospodárstvu. Dokonalý príklad pôsobenia bruselskej gay lobby. Normálneho človeka by totiž nenapadlo riešiť zákonník práce, keď je krajina v občianskej vojne - editor).
Dokonca aj predseda parlamentu Volodymyr Groysman, autor posledného a úspešného hlasovania, uviedol, že nebol fanúšikom homosexuálnej agendy a trval na tom, že antidiskriminačná novela nemá vplyv na širšie otázky. "Boh zakazuje manželstvá rovnakého pohlavia v našej krajine," povedal svojim kolegom v parlamente.
Odsúdením zmien v zákonníku práce, jeho blahoslavenstvo (orig: His Beatitude) Sviatoslav opakoval staršie argumenty z konferencie ukrajinských biskupov a zo všetkých ukrajinských cirkevných rád a náboženských organizácií, zastupujúcich niekoľko ortodoxných spoločenstiev a judaizmus spoločne s Katolíkmi. Rada varovala, že po zmenách v zákonníku práce prídu na rad obmedzenie slobody prejavu, zamestnanecké kvóty pre homosexuálov a legalizácia "manželstiev" rovnakého pohlavia.
Arcibiskup Yevstratii, hovorca Ukrajinskej ortodoxnej cirkvi, uviedol na tlačovej konferencii, ktorá sa konala po tom, čo boli prijaté zmeny, že (zmeny) boli založené skôr na ideológií než na morálke. "Existuje mechanizmus prirodzeného sexuálneho zväzku medzi mužom a ženou. No nikto nemôže hovoriť o prirodzenosti vzťahov rovnakého pohlavia, pretože neexistuje prirodzený spôsob, ako sa môžu muži sexuálne spojiť."
Ortodoxný arcibiskup uviedol, že rodová ideológia, ktorý stojí za zmenou zákonníka práce, bola len jedným z ďalších "sociálnych experimentov" v dlhej rade experimentov v 20. storočí, ktoré boli poháňané ideológiou. Ten posledný "vykorení dôležitú inštitúciu - inštitút rodiny."
Ďalší člen rady, zástupca hlavného kyjevského rabína David Milman, povedal, že boj proti korupcii a podpora hospodárskeho rastu by boli lepšie spôsoby, ako riešiť verejný záujem, než útok na rodinu. "Ak zničíme základy, na ktorých spočíva viera v Boha," povedal, "akým spôsobom sa odlišujeme od zvierat?"