Neznámi podnikatelia rozvešali 100 bilbordov proti Aliancii za rodinu

1,972
Kultúra smrti

Skupina podnikateľov svoje mená zverejniť nechce. Okrem bilbordov odporcom referenda predávajú aj tričká.

„JBM Alianciu za RDN,“ hlása čierny bilbord na košickej Cottbuskej ulici. Ľuďom odporúča 7. februára počas referenda o ochrane rodiny zostať doma a požaduje odluku cirkvi od štátu.

Podľa informácií Denníka N má za bilbordom stáť skupina podnikateľov, ktorí však nechcú zverejniť svoje mená. Na ďalších miestach v Košiciach aj v iných mestách nechali vylepiť asi stovku podobných bilbordov. Na internete sa už objavili aj tričká s rovnakým nápisom, ktoré si môžu odporcovia referenda objednať za 10,99 eura.

„Sú to veľkopodnikatelia z rôznych oblastí, ktorí sa počas jedného večera dali dohromady,“ hovorí Dominik Smrek, ktorý na kampani spolupracuje, no priamo ju neplatí. „Sú medzi nimi aj známi ľudia, no verejne vystupovať nechcú.“

Smrek hovorí, že zadávatelia kampaň považujú za legitímnu formu, ako vyjadriť občiansky nesúhlas. Má byť reakciou na narážky v kostoloch, s ktorými sa niektorí z podnikateľov stretli. „Je to kampaň proti nezmyselnému referendu a rozširovaniu fašistických myšlienok, nič viac.“

Nemyslí si, že reklama, ktorá skryto používa vulgarizmus, môže byť skôr kontraproduktívna. „Má to presný efekt, ako sa očakával. Zopár ľudí vyjadrilo svoj názor nielen k referendu, ale aj ironicky k vulgárnosti, preto nápis ‚jbm‘, a k téme odluky cirkvi od štátu.“

Koľko bilbordy stáli, Smrek nepovedal. Neprezradil ani to, ako a či bude kampaň ešte pokračovať.

Aliancia za rodinu bilbordy komentovať nechce. „Nemáme čas zaoberať sa takouto protikampaňou a komentovať každú aktivitu, ktorá vznikne proti nám,“ povedal jej hovorca Anton Chromík.