Videl som so synom novú verziu filmu Kráska a zviera. Bolo to nádherné, čarovné, film nadväzoval na kreslený film z roku 1991 takmer každou scénou či pesničkou. Je to príbeh, ktorý chce každý počuť; zlo, temnota a sebeckosť sa premení láskou na svetlo, dobro a sebaobetovanie. Život a láska pokoria smrť a strach.
Jedná sa tu mimochodom o kresťanský príbeh. To je dôvodom, prečo si ho vždy pozorne vypočujeme. Boli sme určení pre lásku, spoločenstvo s ostatnými, pre radikálnu obetavosť.
Milujeme autentické zobrazenie mužskosti a ženskosti. Zloduch, Gaston (na fotke), je karikatúrou mužnosti. Predvádza sa a je pôžitkársky surovec. Využíva svoju silu a moc, aby ovládal každého okolo seba a dostal to, čo chce. Mali pohŕdať trojicou dievčat, ktoré sa mu podlizujú. A robíme tak, pretože sú karikatúrami autentickej ženskosti. Sú posadnuté svojim vzhľadom a "ulovením" vysoko postaveného muža.
Milujeme postavu Belle, nie preto, že je stvárnením novej feministickej protagonistky, ale kvôli rovnakým dôvodom, pre ktoré sme vždy milovali naše hrdinky. Je milá, verná a dokáže radikálne obetovať lásku. Áno, ona hovorí, čo si myslí. Áno, je šikovná. Áno, rada číta. Ale kto si kedy myslel, že tieto vlastnosti sú nezlučiteľné s pravou ženskosťou? Tolstoy? Laura Ingalls Wilder? Iba feministickí ideológovia si to vždy predstavovali inak vo svojich svetoch fantázie.
Milujeme zviera, pretože sa mení z bitkára, akým je Gaston, na skutočného muža. Jeho ochota obetovať svoj život kvôli šťastiu Belly ho pretvára. To sa mimochodom deje, keď sv. Pavol nariaďuje manželom v Liste Efezanom 5: "Muži, milujte manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu."
Nemusíme sa učiť milovať tento príbeh. Je vpísaný do našich sŕdc našim Stvoriteľom. Napriek ničivým účinkom hriechu, napriek všetkým spôsobom, ktorými sme sa my, modernisti, pokrivili, stále reagujeme na príbeh víťazstva obetavej lásky nad sebeckosťou. Ideologicky vymyslené fantázie nás neuspokojujú.
Gay Momenty
To ma privádza ku "gay momentom" filmu Krásky a zviera, ktoré získali množstvo pozornosti pred uvedením filmu. Film obsahuje niekoľko gay narážok. Divák v kine by ich mohol prehliadnuť a nezachytiť. Preto si myslím, že kresťania to môžu vidieť a dokonca môžu zobrať aj svoje deti. Gay dvojzmysly budú len tak lietať nad ich hlavami.
Ak budú deti film pozerať opakovane, ako ľudia zvyknú doma robiť, tak nakoniec spoznajú gay záležitosti.
Je zaujímavé, že pravdepodobne homosexuálny LeFou v skutočnosti nezapadá do oficiálneho gay príbehu. Je si neistý svojou mužnosťou. Tým, že sa pripojí k hypermužnému Gastonovi sa snaží posilniť vlastný pocit mužnosti.
Ale v rozpore s oficiálnym gay príbehom, jeho príťažlivosť ku Gastonovi mu neprináša nič pozitívne. V skutočnosti ho oslabuje. Klame kvôli Gastonovi. Súhlasí s pokusom o vraždu. Podieľa sa na davovom násilí. LeFou po celý čas vie, že koná nesprávne. Potláča svoje svedomie, aby vyhovel Gastonovi. Keď ho Gaston napokon hodí pod kolesá (v skutočnosti pod klavír), LeFou zmení názor. Mentálne odmietne Gastona a konečne môže bojovať za to, čo považuje za správne.
Inými slovami, stane sa mužom. Nepotrebuje Gastona. Na konci filmu tancuje so ženami, spolu s ostatnými mužmi na zámku.
Ide skutočne o "gay moment", keď sa v poslednej scéne na chvíľu dá dokopy s mužom? Alebo je to návrat k heterosexualite, keď LeFou šťastne tancuje so ženami vo väčšine scény? Čo je ale dôležitejšie, čo znamená moment s mužom vo filme? Nepridáva nič na zápletke.
Myslím si, že režisér Bill Condon cítil, že potrebuje vzdať poctu veľkej aktivistickej gay mašinérii. Náznaky "exkluzívného gay momentu" pre "najpredávanejší gay magazín v Spojenom kráľovstve" sú súčasťou tanca, ktorý každý musí predviesť, aby uspokojil skutočne vplyvných ľudí.
Sovietske umenie
Sexuálni revolucionári šíria propagandu. Musia. Snažia sa manipulovať s ľuďmi, aby uverili veciam, ktoré nie sú pravdivé.
Láska a sex neznamenajú to isté. Nemôžeme žiť bez lásky, ale môžeme žiť bez sexu. Muži a ženy sa navzájom odlišujú. Sebeckosť nás nerobí šťastnými. Všetky tieto veci sú pravdivé. Sexuálni revolucionári sa snažia vytvoriť spoločnosť založenú na ich protikladoch.
Tento ich projekt nemôže uspieť. Ale to ich neodradzuje od pokusov. Ich predstava, ako by mal svet vyzerať, ich ženie ďalej. Každé nové zlyhanie stupňuje ich záväzok ďalej pokračovať.
Preto existuje potreba väčšej a hlbšej propagandy. Sexuálni revolucionári to musia robiť po sovietskom vzore: prizvať umelcov, aby vytvorili propagandu na uskutočnenie ich predstavy. Každé umelecké dielo musí smerovať k nádhernému novému svetu.
...
Pôvodný kreslený film som videl nespočetnekrát, keď vyšiel v roku 1991 a mal som vtedy doma dvoch predškolákov. Ako obstoja "gay momenty" v tejto novej verzii po opakovanom zhliadnutí? Všetky zvyšné časti tohto živého remaku by sa dali sledovať nekonečne bez straty svojho kúzla. Ale zbytočné gay scény budú nudné už pri druhom zhliadnutí.
Pre kresťanov, ktorí volali po bojkote filmu bez toho, aby ho videli, si myslím, že to bolo zle premyslené. Je možné, že režisér Bill Condon, ktorý sa sám otvorené hlási k homosexualite, sa pokúšal podráždiť kresťanov. Ale dráždiť nie je vždy rozumné. Mohlo by to viac pripomínať dieťa, ktoré opakovane púšťa svoju lyžičku z vysokej stoličky: on skutočne nechce lyžičku. Chce len vidieť, aby ste ju znova a znova vyzdvihli.
Skôr si myslím, že skutoční adresáti jeho poznámok boli gay komentátori. On cítil, že im potrebuje vzdať poctu a získať si ich súhlas. My, konzervatívni kresťania, sme sotva na jeho obrazovke radaru. Nedokážeme mu poškodoiť spôsobom, akým to dokážu gayovia v Hollywoode.
Rozdiely medzi novou verziou Krásky a zvieraťa a originálnym kresleným filmom z roku 1991 ukazujú, do akej miery sa naša kultúra dostala pod vplyv sexuálnej revolučnej propagandy. Sotva si to dokážeme uvedomiť.
Rozprávanie kresťanského príbehu rezonuje, pretože je to volanie do našich sŕdc prostredníctvom vecí, ktoré vieme, že sú pravdivé. My kresťania máme pravdu a krásu na našej strane. Musíme ich použiť bez ospravedlnenia.
(krátené)
Videli ste už Krásku a zviera? Napíšte nám do FB komentov. Nájdi nás na FB: ZA KRESTANSKE SLOVENSKO