Legno-nativity-810x500.jpg

Pro-LGBT tvorca maskota Jubilea "Luce" predstavil betlehem pre výstavu vo Vatikáne

10
Kultúra smrti

Tvorca loga Jubilejného roka Vatikánu 2025 “Luce” vytvoril betlehem pre výročnú výstavu vo Vatikáne”napriek všeobecnému pobúreniu, ktoré vyvolala jeho účasť na Jubilejnom ročníku v súvislosti s jeho spoločnosťou”propagáciou problematiky LGBT a sexuálnych hračiek.

V rámci teraz už každoročnej výstavy “100 betlehemov vo Vatikáne” - ktorá sa nachádza pod južnými kolonádami Baziliky sv. Petra’na námestí, taliansky umelec Simone Legno vytvoril betlehem.

Na jeho výstave sú len Mária, svätý Jozef a Kristus v jasliach z ružového sena.

Všetkým do očí Legno vložil žiarivé, modré mušle, ktoré symbolizujú mušle pútnika’– zjavný odkaz na pútnika maskot “Luce” Legno vytvoril pre jubilejný rok 2025.

Scénu Nativity vytvoril spoluzakladateľ spoločnosti Tokidoki Simone Legno.

Legno je známy svojou spoločnosťou Tokidoki, ktorá navrhuje umelecké diela so silným japonským vplyvom, veľmi pripomínajúce anime. V posledných týždňoch vystrelil na oveľa významnejšie miesto v katolíckych kruhoch, keď bol vo Vatikáne predstavený maskot, ktorého navrhol pre nadchádzajúce jubileum 2025.

Meno “Luce,” maskota sa rýchlo stalo virálnym internetovým fenoménom. Luce (čo znamená svetlo) je pútnička so žiarivo modrými vlasmi. Maskot má na sebe žltý plášť do dažďa, zablatené čižmy, nosí palicu a okolo krku pestrofarebný ruženec. Maskot je teraz dostupný ako merchandisingová príležitosť pre Vatikán s nedostatkom peňazí.

Profektor dikastéria pre evanjelizáciu, arcibiskup Rino Fisichella, v októbri povedal, že Luce’so žiariacimi očami je “symbolom nádeje v srdci.” Zdôraznil tiež, že maskot bol vytvorený, aby prostredníctvom “popkultúry prilákal do Cirkvi viac mladých ľudí.”

Arcibiskup Fisichella s maskotom jubilea 2025 ‘Luce’. ©Dikastérium pre evanjelizáciu.

Fisichella vyjadril nádej, že prítomnosť exponátov na výstavách “nám umožní hovoriť s mladšími generáciami o téme nádeje, ktorá je v evanjeliovom posolstve ústredná viac ako kedykoľvek predtým,” a zároveň dodal, že maskot podčiarkuje vôľu Cirkvi “žiť aj v popkultúre, ktorú si tak obľúbila naša mládež.”

Bezprostredne sa však prejavili protikatolícke záznamy Legna’. Spoločnosť Tokidoki už predtým podporila “LGBT pride,” predávala “tovar s tematikou pride”ako napríklad digitálne tapety, “art,”a čiapky na svojej webovej stránke.

Podľa následného prieskumu sa ukázalo, že spoločnosť v roku 2016 spolupracovala aj pri predaji erotických hračiek pre dospelých, ktoré vyrába britská spoločnosť “Lovehoney”.

ČÍTAJTE: Jubilejný maskot Vatikánu’vlastnila a vytvorila pro-LGBT spoločnosť spojená s návrhmi sexuálnych hračiek pre dospelých

Lovehoney uviedla, že jej výrobky boli špeciálne navrhnuté pre túto spoluprácu, aby boli viac “roztomilé.” [Z dôvodu skromnosti tu nebudeme uvádzať odkaz na tlačovú správu.]

“Sme nadšení, že môžeme spolupracovať s lídrom v odvetví Lovehoney a že môžeme spolupracovať na takom inovatívnom sortimente, ktorý podporuje dôležitosť sexuálneho zdravia a celkovej pohody,” uviedol spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Tokidoki Pooneh Mohajer.

Pri uvedení maskota “Luce,” Legno povedal, že jubilejný rok je “jedinečnou príležitosťou” pre Cirkev, aby sa zapojila do komunikácie s mladými ľuďmi. Jubilejný rok je nepochybne jedinečnou príležitosťou na stretnutie a dialóg pre milióny ľudí, vrátane mnohých mladých. Dúfam, že pútnik Luce môže reprezentovať pocity, ktoré rezonujú v srdciach mladých generácií,” povedal Legno.

Ako spoločnosť Tokidoki vyjadrila podobné vzrušené očakávanie pri spolupráci so spoločnosťou Lovehoney na propagáciu svojich sexuálnych hračiek pre mladých ľudí. Tlačová správa vydaná v tom čase označila erotické hračky za “doteraz najmodernejší a najfarebnejší rad Lovehoney, pričom cieľom spolupráce je, aby si ich obľúbili ľudia vo veku 18-30 rokov, ktorí chcú do svojho sexuálneho života vniesť trochu farieb.”

“Trh 18-30 rokov je pre nás kľúčový a všimli sme si, že medzi týmto publikom je vysoký záujem o japonskú kultúru a dizajny inšpirované Kawaii,” prezradil manažér medzinárodného predaja Lovehoney’pre USA.Odvtedy bola spolupráca prerušená.

Legno pôsobí ako kreatívny riaditeľ spoločnosti Tokidoki.

Ak ide o výstavu 100 betlehemov vo Vatikáne’arcibiskup Fisichella ju pochválil ako “udalosť, ktorá pomôže oživiť našu vieru … je to každoročná príležitosť, ktorá nám už roky pomáha jasnejšie vidieť tajomstvo Vianoc.”

“Podarilo sa nám zostaviť 125 betlehemov, z 21 rôznych krajín. Petra’v Ríme je teda prítomný celý svet, aby sme odovzdali toto posolstvo pokoja a mieru, ktoré všetci cítime ako potrebné a zodpovedné, pretože svojím malým spôsobom môžeme prispieť k jeho budovaniu.”

Dikastérium Fisichella’je zodpovedné za výstavu aj za Jubilejný rok 2025.

Zaradenie Legnovho’betlehemu do výstavy je pozoruhodným vyhlásením a javí sa ako ďalšia úderka na obavy mnohých katolíkov, ktorí boli znepokojení z jubilejného partnerstva Vatikánu so zástancom LGBT.