Pápež František v homílii počas rannej svätej omše v Dóme sv. Marty zdôraznil dôležitosť schopnosti kresťana s radosťou a trpezlivosťou prežívať vieru, a to aj za cenu poníženia.
Ježišova otázka „Za koho ma pokladáte vy?“ ktorú kladie Evanjelium sv. Lukáša a ktorá zobrazuje Petrovo povolanie viery, sa týka aj nás, povedal pápež veriacim.
„Za koho ma pokladáte vy? Za koho pokladáme autora tejto otázky? Je to dobrý prorok, dobrý učiteľ, ten, vďaka ktorému tvoje srdce plesá?“ Všetky tieto príklady síce môžu byť pravda, pokračoval Svätý Otec, „ale tým sa to nekončí.“
„Bol to Duch Svätý, kto sa dotkol Petrovho srdca, aby odpovedal na otázku, kto je Ježiš. Ak je to Kristus, Syn živého Boha, je to mystérium. Kto to môže vysvetliť? [...] ale [Duch Svätý] mu to zjavil. A ak ktokoľvek z nás v modlitbe pri pohľade na svätostánok povie: Ty si Mesiáš, Syn živého Boha! tak po prvé, nehovorí to sám zo seba, musí to byť Duch Svätý, ktorý hovorí v ňom, a po druhé, pripravte sa, pretože dostanete odpoveď: Je to pravda.“
Pápež povedal, že napriek Petrovej viere, ako Evanjelium sv. Matúša neskôr uvádza, keď Kristus predpovedá svoje utrpenie, smrť a vzkriesenie, Peter Kristovi hovorí: „To sa ti nesmie stať!“
„Peter,“ hovorí pápež František, „ je zdesený, je pohoršený. Je toľko kresťanov, ktorí hovoria: To sa ti nesmie stať! Pôjdem za tebou až potiaľto. To je jeden zo spôsobov ako poznať a nasledovať Ježiša len po určitý bod.“
„Toto je pokušenie duchovného blahobytu. Máme všetko: máme Cirkev, máme Ježiša Krista, sviatosti, Pannu Máriu, všetko, budujeme Božie kráľovstvo, všetci sme dobrí. Máme si to aspoň myslieť, lebo myslieť si opak je hriech! Ale toto nestačí. Ako to bolo v prípade bohatého mladíka, ktorý chcel nasledovať Ježiša, avšak len do určitej miery. Chýba nám znamenie kresťana, znamenie poníženia. On sa ponížil až na smrť, zomrel všetkému. Toto je kritérium a skúška našej kresťanskej pravovernosti: Som kresťanom kultúry blahobytu? Alebo som kresťan, ktorý sprevádza Pána až na kríž? Tým znamením je schopnosť znášať poníženie.“
Svätý Otec ďalej povedal, že mnohých kresťanov „blokuje“ toto pohoršenie kríža a namiesto toho sa sťažujú na utrpené krivdy, správajú sa opačne ako Ježiš. Kresťana poznať podľa jeho schopnosti znášať poníženie „s radosťou a trpezlivosťou.“
Sú dve cesty, ktorými sa kresťan môže uberať, uzatvára pápež. Buď cestou kresťana, ktorý sa stará len o svoj blahobyt, aby si zaistil miesto v nebi, alebo „kresťan blízky Ježišovi, ktorý kráča Ježišovou cestou.“