Izraelský Najvyšší súd jednomyseľne zamietol homosexuálne "manželstvá". LGBT Association v židovskom národe požadovala, aby sa zákon proti "manželstvám" osôb rovnakého pohlavia vyhlásil za neústavný, súd to zamietol. LGBTQI organizácia argumentuje, že Izraelský základný zákon o dôstojnosti a slobode človeka by sa mal legálne interpretovať ako taký, ktorý uznáva homosexuálne "manželstvo".
Najvyšší súd krajiny konštatuje, že "izraelské občianske právo neuznáva manželstvo osôb rovnakého pohlavia". V krajine fakticky neexistuje niečo také ako "civilné manželstvo". Žiadatelia o civilné manželstvo teda žiadajú o niečo, čo spadá do jurisdikcie rabínskych súdov, čiže z ich hľadiska sa to nedá uplatniť. V Izraeli pôsobia dva koexistujúce súdne systémy. Náboženský súd sa zaoberá otázkami stavu človeka ako osoby - manželstvo, rozvod a podobne. (Z tohto hľadiska je v Izraeli židovský, kresťanský, islamský a druzský (islamská sekta) súd.) Civilný súd rieši materiálne spory, trestnoprávne záležitosti a pokuty. (Rozvody rieši vždy náboženský súd, avšak ženy najprv oslovujú civilný súd, ktorý je ženám priateľskejšie naklonený; každý súd totiž berie ako prvé prípady, určujúce alimenty a vyživovaciu povinnosť.) Odkedy prešla Palestína v 20-tych rokoch minulého storočia pod britskú nadvládu, sú všetky manželstvá schvaľované podľa náboženskej príslušnosti páru, nie podľa vládnych nariadení. Prísni ústavní sudcovia preto rozhodli, že oni ako takí nemajú vo svojej právomoci legálne "uznať" homosexuálne, ani žiadne iné manželstvá.
"Žiadatelia teda v podstate požadujú, aby súd uznal manželstvá osôb rovnakého pohlavia cestou súdneho nariadenia a to aj napriek tomu, že v Izraeli to zákon neuznáva a neumožňuje", vysvetľujú sudcovia Elyakim Rubinstein, Neal Handel a Anat Baron. Najvyšší súd nenechal legislatívcom otvorenú žiadnu možnosť zmeniť zákon v tomto zmysle. "Čo sa týka možnosti uznať manželstvo, ktoré nie je uzavreté pred predstaviteľmi náboženskej moci, vrátane homosexuálneho, platí pravidlo, že uznať niečo také je iba v kompetencii existujúcej legislatívy." Na konto požiadavky homosexuálov, že BLHDL (Základný zákon o dôstojnosti a slobode človeka) by sa mal interpretovať tiež ako legalizovanie sodomistických ´manželstiev´, súd poznamenal, že úlohou platného zákona je chrániť súčasný systém, ktorý prenecháva otázky manželstva náboženským súdom.
"Zámerom BLHDL je od začiatku chrániť okrem iného právo rabínskych súdov nariaďovať a kontrolovať dodržiavanie pravidiel", vysvetľuje sudca Rubinstein. "Žiadatelia ... sa pokúšajú obísť podstatu znenia zákona a získať ústavnú podporu presne v tom, čo tí, ktorí písali základný zákon, jednoznačne odmietajú dovoliť." Homosexuálny aktivista Chen Arieli sa vyjadril, že "oni môžu vyjadriť len hlboký zármutok nad takýmto rozhodnutím, pretože poskytnúť súdne kompetencie legislatíve celý problém len politizuje". Predsedníčka liberálnej politickej strany Meretz, Zehava Gal-On, vyzvala legislatívu, aby zlegalizovala homosexuálne "manželstvá". "LGBT páry majú rovnaké právo uzavrieť manželstvo ako ktokoľvek iný", povedala. "Táto hrozná diskriminácia je hanbou demokratického štátu."
Predseda ´Yesh Atid´ Yair Lapid prisľúbil, že bude hlasovať za manželstvá osôb rovnakého pohlavia: "Otec a otec, aj matka a matka sú rodinou. Nechceme žiť v tmárstve." Izraelský parlament sa však postupne necháva ovplyvňovať čoraz väčšou podporou homosexuality u obyvateľstva. V roku 2014 zákonodarcovia rozšírili platnosť zákona tým, že dovoľujú etnickým Židom stať sa izraelskými občanmi, aby sa mohli k nim pridružiť aj ich nežidovskí partneri rovnakého pohlavia.