Podľa prieskumu agentúry Ipsos Mori sú len dve tretiny mladých ľudí vo Veľkej Británii vo veku od 16 do 22 rokov čisto heterosexuálni. Uvádza v správe denník The Telegraph.
Agentúra skúmala sexuálnu orientáciu mladých ľudí tzv. generácie Z a v záveroch prieskumu konštatuje, že táto skupina má omnoho bližšie k homosexualite než predošlé generácie. “Po mileniáloch sexuálne dospieva ďalšia generácia, ktorá je ešte ochotnejšia k experimentom.
Kým medzi mileniálmi sa k heterosexualite hlásilo 71 percent, v generácii medzi 16 a 22 rokmi je to už len 66 percent, zistil výskum agentúry Ipsos Mori s tým, že je to najmenej naprieč všetkými generáciami. Oproti tomu stúpa percento mladých, ktorí sa už v ranom veku k homosexualite otvorene hlásia. V roku 2016 to boli dve percentá, teraz už štyri percentá dospievajúcich.
Telegraph uvádza, že podľa sociológov ovplyvňujú tento trend sociálne siete aj spoločenské médiá, vďaka ktorým majú mladí ľudia väčšiu šancu získať z internetu viac informácií. “Štatistika ukázala, že postoje najmladšej generácie sú otvorenejšie a tvárnejšie,“ uviedla Hannah Shrimptonová, ktorá sa tiež na výskume podieľala.
“Predovšetkým táto generácia mladých vyrástla v čase, keď pohlavie ako jednoduchá binárna a pevná identita sa spochybňovalo oveľa viac a všade – je to nové a bude to mať vplyv na širšie pohľady na pohlavie, sexualitu a oveľa ďalšie aspekty identity,“ uviedla.
Prieskum ukázal, že čím sú ľudia mladší, tým viac veria, že vzťahy medzi pármi rovnakého pohlavia môžu byť rovnako plnohodnotné ako vzťahy heterosexuálnych párov. Medzi ľuďmi vo veku 18-34 rokov v to veria viac ako dve tretiny opýtaných, zatiaľ čo vo veku nad 55 rokov si to isté myslí len polovica respondentov. Opačný postoj, že heterosexuálne vzťahy sú lepšie ako iné, zastáva polovica ľudí vo veku nad 55 rokov. V tomto s nimi súhlasí menej ako jeden z troch ľudí vo veku 18 až 34 rokov.
Mladí ľudia v prieskumu odpovedali aj na dôveryhodnosť médií. Podľa výskumu súčasná generácia verí spravodajstvu ešte menej ako predchádzajúca. Medzi 12 až 15-ročnými v prieskume z roku 2017 sa polovica domnievala, že správy, ktoré vidia na spravodajských webových stránkach a aplikáciách, boli úplne alebo väčšinou pravdivé, v porovnaní s 87% mladými mileniálmi, ktorí v roku 2008 odpovedali na to istú otázku.