Ženy, ktoré zostali na ocot a gigolovia, ktorí ich milujú
(0:00:13) Bali, Indonézia
(0:00:44) Prinajmenšom od 80-tych rokov sa ženám hovorilo,
(0:00:46) že manželstvo a materstvo nenahradia kariéru,
(0:00:49) že môžu mať jedno aj druhé, keď až do tridsiatky
(0:00:52) strávia čas vzdelávaním, návštevou večierkov,
(0:00:55) a striedaním sexuálnych partnerov,
(0:00:57) a keď si vybudujete kariéru dostatočne na to,
(0:00:59) že môžete začať uvažovať o manželstve a rodine, niekde okolo tridsiatky,
(0:01:03) môžete tak urobiť so sebavedomím hrdej a nezávislej ženy.
(0:01:08) Háčik tkvie v tom, že nespočetne veľa žien v skutočnosti končí
(0:01:13) na miestach ako je toto: Bali, Indonézia.
(0:01:18) Hoci je to tak trochu vychýrené miesto pre slobodné tridsiatničky, štyridsiatničky,
(0:01:22) päťdesiatničky a staršie Austrálčanky,
(0:01:24) ktoré sem chodia uloviť si nejakého miestneho gigola,
(0:01:28) ktorých eufemisticky nazývajú aj Bali Boys.
(0:01:30) To isté robia Európanky v Afrike,
(0:01:34) a v Karibiku slobodné Severoameričanky,
(0:01:39) ktoré zostali na ocot s tamojšími gigolami.
(0:01:49) Treba tiež podotknúť, že tento fenomén sa netýka výlučne západného sveta.
(0:01:53) V krajinách, kde došlo k oslabeniu sexuálnej morálky,
(0:01:57) rozpadu rodiny ako bunky, a ekonomickej integrácii žien na pracovisku,
(0:02:03) alebo tomu, čo sa nazýva oslobodením žien,
(0:02:06) možno pozorovať rovnaký fenomén.
(0:02:09) V Japonsku je cunami žien, ktoré zostali na ocot,
(0:02:12) vo veku 30, 40 a 50 rokov, ktoré hoci aby uspokojili svoje libido a osamelosť,
(0:02:18) nerobia sexuálnu turistiku, ale za to tam vznikol celý priemysel,
(0:02:22) ktorý sa stará o ich osamelosť, a niekedy aj o ich celibát,
(0:02:26) ako napríklad tento hostes klub v tokijskej štvrti Kabukičo v Šindžuku.
(0:02:35) Zatiaľ čo ženám prinajmenšom od 60-tych alebo 70-tych rokov sľubovali
(0:02:39) uspokojujúcu a výnosnú kariéru, ako aj plnohodnotný rodinný život,
(0:02:43) mnohé z nich potom, ako prestali byť pre mužov atraktívne, zistili,
(0:02:46) že ich čaká život plný dámskych jázd utopených v lacnom víne,
(0:02:50) nekonečné dni strávené zháňaním nových hračiek pre mačky, alebo život strávený osamote.
(0:03:13) Zatiaľ čo v západnom svete médiá doslova ženám hovoria,
(0:03:17) že sa nemusia usadiť, a o radosti zo života a umierania osamote,
(0:03:22) a údaje potvrdzujú, že viac žien si uvedomilo,
(0:03:25) že sú oveľa horšie veci ako umieranie osamote,
(0:03:28) čo sú zlé správy pre patriarchát.
(0:03:31) A je tu opäť ten tmársky patriarchát, ktorému sa vždy treba vzoprieť,
(0:03:35) a vždy ho treba hanobiť, a tak mnohé ženy, napriek svojmu vzhľadu,
(0:03:41) si odpília pod sebou konár, keď odmietajú hranice tohto systému,
(0:03:44) pre organizovanie ľudských spoločností,
(0:03:46) čo je mimochodom drvivá väčšina,
(0:03:49) a z nejakého dôvodu, ale predsa, sa v Japonsku nájde veľa takých,
(0:03:53) ktoré si povedali, že sa zmierili so svojim samotárskym životom,
(0:03:57) a ja osobne poznám veľa žien a niekoľkých mužov,
(0:03:59) ktorí sa zmierili so životom stráveným osamote a v celibáte po väčšinu času,
(0:04:05) čo však neznamená, že je to optimálny výsledok pre jednotlivca alebo spoločnosť.
(0:04:13) Dokonca aj Candace Bushnellová, autorka seriálu Sex v meste,
(0:04:16) o ktorej sa povráva, že v televízii zanechala pre ženy revolučný odkaz,
(0:04:20) si teraz myslí, že nezávislý životný štýl a nezáväzný príležitosntý sex,
(0:04:25) a navždy zostať slobodným, ktorý presadzovala,
(0:04:29) možno predsa len nie je taký prínosný, a teraz priznáva, že ľutuje, že nemá deti.
(0:04:35) Teraz má 60 rokov, a po rozvode v roku 2012 sa priznala,
(0:04:40) že až teraz jej došlo, ako veľmi opustená sa v skutočnosti cíti,
(0:04:44) keď si nezaložila rodinu.
(0:04:46) Od zavedenia antikoncepčných piluliek, ako aj potratov na požiadanie,
(0:04:51) v kombinácii so zaradením žien do pracovného procesu,
(0:04:54) ktorý si v priebehu desaťročí vynútil potrebu stále dlhšieho vzdelávania žien,
(0:05:01) a to v období ich najvyššej plodnosti,
(0:05:04) sme od 70-tych rokov minulého storočia svedkami toho,
(0:05:07) že pôrodnosť v celom rozvinutom svete padla do takej miery,
(0:05:10) že krajiny už nedokážu ani nahradiť samy seba.
(0:05:14) V Spojených štátoch sotva polovica dospelých ľudí žije v manželstve,
(0:05:18) a pre mnohých manželov sa plodenie detí stáva otázkou peňazí, životného štýlu,
(0:05:23) a množstva ďalších vecí.
(0:05:26) Vzdelanie a bohatstvo tiež korelujú s pôrodnosťou,
(0:05:30) čo znamená, že čím je žena vzdelanejšia a viac zarába,
(0:05:34) tým menej detí pravdepodobne splodí, a bohužiaľ,
(0:05:37) platí to aj naopak, so všetkými negatívnymi dopadmi,
(0:05:43) ktoré v súčasnej spoločnosti pozorujeme.
(0:05:47) A práve v tomto styčnom bode sa dostávame do kritického okamihu,
(0:05:51) ktorý v ľudských civilizáciách identifikoval Oswald Spengler,
(0:05:55) nemecký historik, filozof a politický spisovateľ,
(0:05:58) a rozoberal ho vo svojom opuse magnum Zánik Západu,
(0:06:02) ktorý napísal krátko pred prvou svetovou vojnou.
(0:06:07) Keď vysoko kultivovaní ľudia začnú plodenie detí bežne považovať za otázku kladov a záporov,
(0:06:15) nastal veľký zlom, pretože príroda nepozná žiadne pre a proti.
(0:06:19) Všade tam, kde je život skutočný, vládne vnútorná organická logika,
(0:06:25) „To“, pohnútka, ktorá je úplne nezávislá od bdelého bytia
(0:06:30) s jeho náhodnými väzbami, ba dokonca ju ani nepozoruje.
(0:06:36) Hojné rozmnožovanie primitívnych národov je prirodzeným javom,
(0:06:40) o ktorom sa ani neuvažuje, o to menej sa posudzuje jeho užitočnosť alebo naopak.
(0:06:47) Keď v otázke života treba vôbec uvádzať dôvody, samotný život sa stal otáznym.
(0:06:54) V tom momente sa začína s rozumným obmedzovaním počtu narodených detí.
(0:06:59) A v tom momente sa ako v budhistickej Indii,
(0:07:02) tak v Babylone, v Ríme, ako aj našich mestách,
(0:07:05) stáva pre muža problémom mentalít výber ženy,
(0:07:09) ktorá nemá byť matkou jeho detí, ako je to u roľníkov a primitívov,
(0:07:13) ale jeho „vlastnou družkou“ na celý život.
(0:07:17) Objavuje sa moderné manželstvo, „vyššia duševná spriaznenosť“,
(0:07:21) v ktorej sú obe strany „slobodné“ - slobodné,
(0:07:24) čo znamená, ako rozumné bytosti nepodliehajúce pohlavnému pudu
(0:07:28) zachovať svoje gény, a preto Shaw môže povedať,
(0:07:33) a považujem to za tú najdôležitejšiu časť,
(0:07:35) že „ak sa žena nezriekne ženskosti, svojej povinnosti voči manželovi,
(0:07:41) deťom, spoločnosti, zákonu a všetkým okrem seba, nemôže sa emancipovať.“
(0:07:52) Ako civilizácia by sme len ťažko spochybnili fakt,
(0:07:56) že sme sa dostali do akejsi špirály smrti.
(0:07:59) Sme civilizáciou, ktorá je neschopná vyprodukovať ani len ďalšiu generáciu,
(0:08:02) ktorá by nás nahradila, a preto sme plodenie detí prenechali
(0:08:05) miliónom a miliónom ľudí na celom svete,
(0:08:08) ktorí sa dožadujú vstupu do našich spoločností,
(0:08:11) a robíme to v nádeji, že oni a ich deti budú v budúcnosti odvádzať dane,
(0:08:15) a financovať naše dôchodky a systém sociálneho zabezpečenia.
(0:08:20) Hoci mnohí hovoria, že je to úžasná a obohacujúca vec,
(0:08:23) a možno to tak aj je, nikto totiž nevie, čo bude o sto, dvesto, tristo, päťsto rokov,
(0:08:30) ak však nedôjde k dramatickej zmene kurzu, západná civilizácia samozrejme zanikne.
(0:08:34) Jej miesto samozrejme nahradí nejaká nová,
(0:08:36) ale otázkou je, či to bude krok vpred pre ľudský pokrok, alebo dva kroky späť.
(0:08:42) A možno je to práve prípad všetkých civilizácií, ako poznamenáva Spengler,
(0:08:46) že všetky civilizácie prechádzajú sezónnym cyklom období,
(0:08:50) a my na Západe sme v období zimy.
(0:08:54) Existujú však civilizácie, ktoré sa počas dlhších období kríz dokázali opäť rozbehnúť.
(0:09:01) Hoci si myslím, že kroky, ktoré podnikol povedzme taký Augustus,
(0:09:04) a jeho Lex Julia De Adulteriis Coercendis,
(0:09:08) čo bol, pokiaľ viem, prvý zákon trestajúci sexuálnu nemorálnosť zo strany štátu,
(0:09:14) by v dnešnom svete Me Too a sociálnej uvedomelosti neprešiel,
(0:09:18) ale kultúrny posun v duchu hodnoty rodiny a materstva
(0:09:23) by časom mohol napraviť skazu, ktorú na našej spoločnosti napáchal
(0:09:27) bezbrehý konzumizmus a hedonizmus, ktorý sa v nej posledných 50 rokov pretláčal.
(0:09:33) Kľúčovou zložkou je vštepovanie lásky k rodine, komunite a národu.
(0:09:39) Už sa to podarilo, a práve sa to robí.
(0:09:41) V súčasnosti sa Maďarsko snaží zvýšiť pôrodnosť prostredníctvom stimulov.
(0:09:45) Japonsko platí ľuďom za to, aby mali deti,
(0:09:47) a Taliansko tiež uvažuje nad stimuláciou pôrodnosti.
(0:09:51) Avšak krajina, na ktorú je potrebné sa zamerať, je v skutočnosti Izrael,
(0:09:55) kde je priemerná pôrodnosť pôsobivých 3,1 dieťaťa na ženu,
(0:09:57) a prelína sa triednymi rozdielmi a rozdielmi v dosiahnutom vzdelaní,
(0:10:03) a je oveľa vyššia, než v ktorejkoľvek inej krajine OECD,
(0:10:08) a vo vyspelom svete je bezkonkurenčná.
(0:10:10) Mexiko je na druhom mieste, kde na jednu ženu pripadá len 2,15 dieťaťa na ženu,
(0:10:16) čo je takmer o jedno dieťa v rodine menej.
(0:10:19) Hoci niektorí poukazujú na mimoriadne vysokú pôrodnosť ultra ortodoxných žien,
(0:10:24) aj sekulárne ženy majú viac detí ako ich náprotivky v iných vyspelých krajinách.
(0:10:30) Iní poukazujú na pôrodnosť ovplyvňujúce faktory,
(0:10:33) kam patrí aj kultúrna a náboženská povaha života v Izraeli,
(0:10:37) ale vlastne nikto nikdy nedokázal úplne vysvetliť, prečo je táto krajina taká odlišná.
(0:10:43) A teraz v rozhovoroch, ktoré som viedol s Izraelčanmi,
(0:10:46) ktorí ma kontaktovali, a nezabúdajte na to, že sú to len neoficiálne informácie,
(0:10:50) ale v týchto rozhovoroch, ktoré som mal, zvlášť vynikal jeden mladý muž,
(0:10:54) ktorého tu nebudem menovať, ktorý mi počas rozhovoru povedal,
(0:10:57) že sa veľmi teší na to, keď čoskoro odíde z armády a ožení sa, a založí si rodinu.
(0:11:03) Povedal mi, že v tejto krajine je silné vlastenecké cítenie,
(0:11:07) a silný zmysel pre komunitu.
(0:11:10) Povedal mi tiež, čo považujem za zvlášť dôležité,
(0:11:12) že Izrael ako národ bol plný energie.
(0:11:17) Hoci mi to povedal len jeden človek, zhodnem sa s ním v tom,
(0:11:21) že komunita a vlastenecké cítenie sú pre jednotlivca, ako aj pre spoločnosť,
(0:11:26) veľmi dôležité, čo sa na Západe žiaľ vytratilo.
(0:11:30) Ako som už povedal, Izrael je treba mať stále na očiach,
(0:11:33) pretože nech tam robia čokoľvek, zjavne robia niečo správne.
(0:11:36) Dokonca majú múr a vlasť pre svojich ľudí, po čom, podľa môjho názoru,
(0:11:41) aj na Západe mnohí túžia, ak by boli úprimní.
(0:11:44) Takže slečnám poradím, aby sa vydali mladé a za mlada mali deti.
(0:11:50) V tridsiatke si môžete začať postupne budovať kariéru, alebo sa zaradiť k ženám, ktoré zostali na ocot,
(0:11:57) a muži vo vašom veku, keď vám bude tridsať,
(0:12:00) ktorých ste v dvadsiatke možno odmietli, keď ste mali navrch,
(0:12:04) majú teraz trhovú hodnotu, pričom tá vaša sa každým rokom znižuje,
(0:12:10) a vo väčšine prípadov sa oženia s mladšími ženami,
(0:12:14) a nie s takou, čo má plno mačiek, ktorá konečne skončila so striedaním sexuálnych partnerov,
(0:12:17) a je pripravená usadiť sa.
(0:12:19) Ďakujem za pozretie videa, ak sa vám podobné videá páčia,
(0:12:22) zvážte odber kanála, a tiež nezabudnite dať odber na BitChute,
(0:12:26) čo je vlastne jediná platforma podporujúca slobodu slova,
(0:12:29) ktorá ešte medzi sociálnymi sieťami zostala,
(0:12:32) pretože tam nájdete množstvo videí, ktoré tu na Youtube nenájdete.
(0:12:36) Ešte raz ďakujem za pozretie videa, a uvidíme sa nabudúce.
(0:12:38) Pre www.lifenews.sk preložil Miroslav Čonka