Hra Tři malá prasátka zneužíta na indoktrináciu detí

422
Kultúra smrti

Podobné nenápadné vnášanie ideológie do rozprávok som si v nových knižkách aj filmoch všimol už viackrát a myslím si, že kvôli našim deťom je nevyhnutné začať tieto zákerné prípady dokumentovať a upozorňovať na ne ďalších rodičov. Najmä preto, že mnohí si ešte stále neuvedomujú, s čím majú v skutočnosti dočinenia, že sa nejedná o drobnosti, nad ktorými sa stačí zasmiať a mávnuť rukou. Tie drobné zmeny v rozprávkach a médiách sú v skutočnosti veľmi sofistikované a prepracované. Nie je náhoda, že sa ideológovia zameriavajú na deti v útlom veku, lebo cieľom je narúšať zdravý vývin ich sebapoznania v najzraniteľnejšom období. Ovocie sa dostaví až o niekoľko rokov a vtedy už býva u niektorých detí veľmi ťažké až nemožné naprávať napáchané škody. Na podobné zásahy do zdravého vývinu detí, ich sexuality a vzťahov sa vynakladajú po celom svete neuveriteľne veľké sumy. Sledujúc svoje ciele ideológovia stanovujú kritériá pre mnohé oblasti podnikania a činností – kto ich nespĺňa je rôznymi spôsobmi znevýhodňovaný na trhu alebo pri prístupe k rôznym zdrojom financií. Pre niektoré spoločnosti sú tieto praktiky likvidačné. Aj na tom vidno, že sa nejedná o maličkosti, ktoré nemajú šancu významnejšie ovplyvniť naše deti

a

Samotná hra je milá a zároveň pomáha deťom v ich rozvoji. Nie je na nej nič zlé, je vhodná pre malé deti. Súčasťou balenia je však aj malá knižka s príbehom o troch prasiatkach, avšak prepracovanom ideológmi tak, aby na podvedomej úrovni útočila na deti vo veku 3 až 6 rokov, pre ktoré je hra určená.

a

Pôvodnú rozprávku všetci poznáme, vykresľuje rozdiel v ovocí zodpovedného a nezodpovedného života. Pohlavie v nej nehrá žiadnu rolu a dievčatám aj chlapcom bez rozdielu odovzdá poučenie, že lenivosť a lajdáctvo vedú skôr či neskôr k vážnym problémom. Myslím, že s pozitívnym hrdinom, usilovným prasiatkom, nemajú problém sa stotožniť ani dievčatá – nie je dôvod rozprávku feminizovať.
Spoločnosť Smart Games ale zmenila rozprávku na príbeh o odvážnej, zodpovednej a pracovitej sestre a dvoch lenivých nezodpovedných bratoch. Takže zlé a dobré vlastnosti už nie sú univerzálne pre ľudstvo, ale sa jasne viažu na pohlavie. Medzi lenivcami napr. nie je druhá sestra, leniví sú len bratia.
Zmeny v rozprávke treba vnímať v celom kontexte súčasnej „kultúry“ a mediálneho sveta, ktoré na naše deti priamo aj sprostredkovane vplývajú či sa nám to páči alebo nie. Mnoho z tých vplyvov je koordinovaných a veľmi premyslených, nie sú len výsledkom dopytu na trhu, morálneho zlyhania jednotlivcov a pod. Napríklad, v poslednej dobe aj v iných knižkách, rozprávkach, aj vo filmoch pre dospelých – muži už neochraňujú ženy, pozitívnymi hrdinami nie sú cnostní a zodpovední muži, zostávajú im čoraz častejšie už len role nešikovných a emocionálne labilných lajdákov a hlupákov. Namiesto nich sú vodcami a medzi sebou sa tlčú ženy ako gladiátori, oblečené v kostýmikoch zvýrazňujúcich sexualitu. Ženy sú vodcami a ochrancami zbabelých mužov. Vieme, že takto to v živote niekedy naozaj je, ale tu sa jedná o vzory podsúvané deťom – muži ako neohrabané zženštelé prívesky žien a ženám z ich ženskosti zostali už len dokonalé telá a vizáž prostitútok.

a

Vráťme sa ku knižke. Keď sa prasiatka odoberú od mamy, sestra sa zaujíma o okolie, objaví nebezpečenstvo a varuje bratov. Bratia zatiaľ oddychujú.

a

a

Sestra príde s nápadom, že si postavia domček. Bratia jej síce chvíľu nemotorne pomáhajú (zbytočne váľajú kamene, keď na stavbu sú lepšie tehly – sestra má v tom jasno, bratia sú nepoužiteľní niktoši.)

a

O chvíľu už bratia nevládzu, špekulujú, sestra je stále v úlohe majstra.

a

Bratia sa dohodnú a idú sa zabávať, kým sestra neúnavne pokračuje v stavaní.

a

a

 

Bratia si síce postavili svoje domčeky zo slamy a prútia, ale keď ich vlk rozfúkal a utiekli do sestrinho domu, sú v emocionálnej panike, kým sestra zachová pokoj, odhadne vlkove úmysly a nájde riešenie v nebezpečnej situácii.
a

a