Fatima ešte nepovedala posledné slovo - Varovanie Benedikta XVI o konci čias
(0:00:13) Katolícke proroctvá môžu byť ťažké na porozumenie,
(0:00:16) a ak mám byť úprimný, pravdepodobne to je ich cieľom,
(0:00:19) a katolíckym proroctvom mám na mysli schválené proroctvo,
(0:00:22) nie súkromné zjavenia kolujúce po internete.
(0:00:25) Už dlho vás upozorňujem na katolícke proroctvo o atrape Cirkvi,
(0:00:30) ktoré sa zdanlivo napĺňa.
(0:00:31) Falošná Cirkev, ktorú opisujú mnohí mystici a Panna Mária,
(0:00:34) pred ktorou sa snažil varovať veriacich aj sám Benedikt XVI.
(0:00:38) v rokoch 2009 a 2010, a tieto jeho prejavy upadli do zabudnutia.
(0:00:42) Boli súčasťou otázky, ktorú mu položil jeden novinár.
(0:00:45) Anonymný katolícky autor o tom nedávno publikoval článok
(0:00:48) na webovej stránke talianskeho novinára Marca Tosattiho.
(0:00:51) Pôvodne som plánoval vybrať z článku len nejaké citáty,
(0:00:53) ale ten článok je natoľko fascinujúci, že vám ho prečítam celý.
(0:00:56) Ide o neuveriteľnú analýzu, a úprimne povedané,
(0:00:58) ide o dobrú ukážku toho, že Benedikt si uvedomoval, že hrá úlohu vo veľkej apostáze.
(0:01:03) Ba čo viac, že veľkou apostázou sa nemyslí odchod väčšiny veriacich z Cirkvi,
(0:01:08) ale skôr to, že Katolícka cirkev sa oddeľuje od svojej atrapy,
(0:01:12) veriaci tvoriaci Kristovo Telo sa určitým spôsobom oddeľujú
(0:01:16) od príšerných heretikov v inštitucionálnej Cirkvi,
(0:01:20) aby tak zachovali vieru.
(0:01:22) Neznie vám to ako opis doby, v ktorej žijeme?
(0:01:24) Mne určite áno.
(0:01:25) Zatiaľ čo autor sa nikde ani slovkom nezmieňuje o svojom presvedčení,
(0:01:29) že Benedikt je stále pravým pápežom,
(0:01:30) alebo že jeho rezignácia bola neplatná,
(0:01:33) o čom ma mnohí moji poslucháči presviedčajú,
(0:01:36) nepriamo to naznačoval, takže teraz vám prečítam celý článok.
(0:01:41) Ratzinger, Tyconius a Fatima: Interpretačný kľúč pre posledné časy,
(0:01:47) ktorý napísal anonymný autor so pseudonymom A Marian Soul.
(0:01:52) Pôvodne ho publikoval Marco Tosatti na svojej webovej stránke marcotosatti.com.
(0:01:57) Odkaz na článok uvádzam v dnešných poznámkach na returntotradition.org,
(0:02:01) budete však potrebovať mať vo svojom prehliadači nainštalovaný nejaký doplnok,
(0:02:05) ktorý vám ho preloží, alebo si text skopírovať na nejakú webovú stránku s prekladačom,
(0:02:11) pretože bol publikovaný v taliančine, ale teraz už bez ďalších okolkov:
(0:02:17) Nie je ľahké pochopiť súčasnú krízu zla v Cirkvi,
(0:02:22) ktorá sa niekedy môže javiť ohromujúca.
(0:02:25) Benedikt XVI. naznačil, že Tyconiova teológia môže Cirkvi pomôcť pochopiť,
(0:02:31) ako odhaliť a nakoniec poraziť zlo „falošných bratov“, ktorí sa v nej ukrývajú.
(0:02:37) Tyconiove postrehy sa vo viacerých ohľadoch zhodujú s fatimským posolstvom.
(0:02:42) Ak sa zamyslíme nad Benediktovými komentármi o Fatime
(0:02:44) vo svetle Tyconiovej teológie posledných čias,
(0:02:48) ponúka sa nám jedinečný pohľad na povahu Cirkvi a Anticirkvi
(0:02:52) uprostred ich záverečnej konfrontácie.
(0:02:55) Na generálnej audiencii v stredu 22. apríla 2009,
(0:02:59) pápež Benedikt XVI. pozoruhodne spomenul neznámeho starovekého kresťanského autora
(0:03:04) zo severnej Afriky, Tyconia.
(0:03:06) Tyconius vo svojich komentároch vníma Apokalypsu predovšetkým
(0:03:11) ako odraz tajomstva Cirkvi.
(0:03:13) Tyconius dospel k presvedčeniu, že Cirkev je bipartitné telo:
(0:03:18) hovorí, že na jednej strane patrí Kristovi, ale je tu aj druhá časť Cirkvi,
(0:03:23) ktorá patrí diablovi.
(0:03:24) Tyconiova predstava o tom, čo sa stane s Cirkvou na konci čias,
(0:03:28) je pre Benedikta dôležitým „chýbajúcim článkom“
(0:03:31) na pochopenie bezprecedentného momentu v ekonómii spásy,
(0:03:35) do ktorého sa podľa Svätého Otca teraz Cirkev a svet dostali,
(0:03:39) a zároveň nám ponúka objasnenie jeho výnimočne tajuplnej „rezignácie“.
(0:03:44) Josepha Ratzingera už v roku 1956 zaujal africký teológ zo 4. storočia,
(0:03:51) keď ako mladý začínajúci kňaz a profesor napísal a publikoval esej
(0:03:55) s názvom Úvahy o Tyconiovej koncepcii v Cirkvi „Liber Regularum“.
(0:04:00) Témou eseje je to, čo Ratzinger označuje za Tyconiov „paradox“:
(0:04:04) „jav, keď sa človek vedome a dobrovoľne vylučuje
(0:04:07) z akéhokoľvek konkrétneho cirkevného spoločenstva,
(0:04:10) pričom stále chce zostať kresťanom a verí, že patrí k pravej Cirkvi.“
(0:04:15) Podľa Tyconia diablovo mesto existuje nielen mimo Cirkvi, ale aj v nej,
(0:04:20) nielen medzi pohanmi, ale aj medzi falošnými kresťanmi.
(0:04:24) Tyconius sa tak odvoláva na tajomnú prítomnosť zla v dejinách spásy,
(0:04:29) ktorá sa vinie celým Svätým Písmom, a vrcholí v bipartitnej štruktúre Cirkvi:
(0:04:34) tvoria ju dve odlišné zoskupenia, ktoré spolunažívajú v tej istej viditeľnej inštitúcii,
(0:04:39) hoci sú od seba diametrálne odlišné.
(0:04:41) Ústrednou témou Tyconiových komentárov je neustály boj Cirkvi s diablom,
(0:04:47) ale zaoberá sa najmä vojnou, ktorá prebieha vnútri Cirkvi.
(0:04:50) Výraz „anticirkev“ je výstižným označením pre diablovo zoskupenie,
(0:04:54) pretože jeho zoskupenie sa vydáva za Cirkev.
(0:04:58) Tyconius toto nepriateľské zoskupenie, ktoré sa maskuje vonkajšími znakmi Cirkvi,
(0:05:03) označuje dvoma biblickými termínmi, ktoré sú podľa neho vzájomne zameniteľné -
(0:05:06) „tajomstvo neprávosti“ a „ohavnosť spustošenia“.
(0:05:10) Podľa Tyconia sa táto nespravodlivá, ohavná, zloprajná entita
(0:05:14) naplno prejaví až v čase, ktorý Tyconius nazýva veľkým discessio (2 Sol 2;3).
(0:05:23) Mnohé anglické preklady Biblie toto slovo prekladajú ako „odpadlíctvo“ alebo „vzburu“.
(0:05:28) Latinský výraz má však jednoznačný význam „odpadnutia“ alebo „oddelenia“.
(0:05:32) Až v čase „odpadnutia“ sa ukáže a vyjde plne najavo bipartitný stav sveta -
(0:05:37) dve mestá, jedno Božie a druhé diablovo -
(0:05:40) čo bude vlastne tripartitné rozdelenie - pravá Cirkev, falošná cirkev a pohanský svet.
(0:05:48) Podľa Tyconia sa rozdiel medzi pravou a falošnou Cirkvou
(0:05:52) definitívne prejaví až vtedy, keď nastane „veľké discessio“.
(0:05:58) Len počas „discessio“ sa odhalí pravý Boží ľud, pravá časť Pánovho tela.
(0:06:04) Veriaci kresťania sa zvyčajne domnievajú,
(0:06:06) že „odpadnutie“ - „odlúčenie“,„odchod“ bude iniciované húfmi ľudí,
(0:06:11) ktorí „opustia“ Cirkev, že to bude masový exodus neveriacich.
(0:06:14) Podľa Tyconia je však opak pravdou.
(0:06:17) Tyconius veľkému „odpadu“ posledných čias rozumie tak,
(0:06:20) že ho nespôsobí odchod neveriacich z Kristovej Nevesty,
(0:06:25) ale skôr to, že Kristova Nevesta sa vzdiali od tých, ktorí sú v nej neverní.
(0:06:30) Inými slovami, pre Tyconia to nebudú neveriaci, ktorí „odpadnú“,
(0:06:34) ale skôr praví veriaci, ktorí sa vyčlenia od zla v Cirkvi.
(0:06:38) Vskutku paradoxný obrat.
(0:06:40) Podľa Tyconia je to nový Izrael, ktorý sa musí vybrať na nový Exodus.
(0:06:45) Pravá Cirkev sama zrealizuje veľkú apostázu ako metódu záchrany
(0:06:48) pred svojimi nepriateľmi.
(0:06:50) V pravom zmysle slova, pravá Cirkev prinúti apostatov vyjsť na svetlo,
(0:06:54) pretože diabolské zoskupenie, ktoré tvoria falošní bratia v Cirkvi,
(0:06:57) už je, a odjakživa bolo apostatické.
(0:07:01) Táto skutočnosť len bola utajená.
(0:07:04) Tyconius to vysvetľuje takto: „Je potrebné, aby sa Antikrist manifestoval na celom svete,
(0:07:09) a rovnako tak, aby ho Cirkev všade premohla...
(0:07:12) Zatiaľ je však v Cirkvi ukrytý.
(0:07:14) Ako sa podarí falošným bratom ľudí oklamať, aby ich s dôverou nasledovali?
(0:07:18) Tyconius je v tomto ohľade úplne jednoznačný:
(0:07:22) „Týchto falošných bratov najčastejšie nájdete medzi cirkevnými predstaviteľmi, biskupmi.
(0:07:25) Títo biskupi pod rúškom Cirkvi plnia diablovu vôľu.
(0:07:30) Biskupi prepožičiavaju šelme baránkove rúcho,
(0:07:34) zatiaľ čo ona ich využíva ako hlásne trúby pre svoju agendu.
(0:07:36) Keď však už apostáza nastane, Kristova Nevesta (pravá Cirkev)
(0:07:41) bude bojovať nielen proti falošným bratom, ale aj proti pohanskému svetu,
(0:07:45) ktorý sa s falošnými bratmi spolčí, a vytvorí jednotný démonický front:
(0:07:50) do jedného diablovho tela, ktoré Boh dopustí.
(0:07:53) Vo svetle Tyconiovej teológie nadobúdajú rôzne komentáre Benedikta XVI.
(0:07:59) o dôležitosti fatimského posolstva nový význam.
(0:08:03) Začína byť zrejmé, že Benedikt XVI. chápe fatimské posolstvo v kontexte
(0:08:08) Tyconiovho tvrdenia, že najväčším zlom pre Cirkev v posledných časoch
(0:08:11) je zlo ukryté v jej vnútri.
(0:08:14) Počas púte Benedikta XVI. do Fatimy v máji 2010
(0:08:17) sa jeden reportér Svätého Otca opýtal:
(0:08:19) Vaša Svätosť, aký majú dnes pre nás význam fatimské zjavenia?
(0:08:25) Viacerí z nás, aj naši bývalí kolegovia, sme boli pri tom,
(0:08:28) keď ste v júni 2000 vo Vatikánskej tlačovej kancelárii
(0:08:30) predstavili text tretieho tajomstva.
(0:08:32) Vtedy sme sa vás opýtali, či by sa posolstvo okrem útoku na Jána Pavla II.,
(0:08:36) mohlo dotýkať aj iných utrpení pápežov.
(0:08:38) Je podľa vás možné do tejto vízie zahrnúť aj utrpenie Cirkvi v súčasnosti?
(0:08:44) Vzhľadom na to, že Svätý stolec v podstate zabuchol dvere
(0:08:47) pred tretím fatimským tajomstvom, Benediktova odpoveď bola priam ohromujúca.
(0:08:52) V súčasnosti ju možno vnímať aj ako „Tyconiovskú“.
(0:08:55) Citujem Benedikta XVI.: „Okrem tejto veľkej vízie utrpenia pápeža,
(0:08:59) ktorú môžeme predovšetkým vzťahovať na Jána Pavla II.,
(0:09:02) sú v nej uvedené skutočnosti týkajúce sa budúcnosti Cirkvi,
(0:09:06) ktoré postupne nadobúdajú tvar a stávajú sa zjavnými.
(0:09:09) Je teda pravdou, že okrem okamihu naznačeného vo vízii,
(0:09:13) je tu aj zmienka o potrebe utrpenia Cirkvi,
(0:09:18) ktoré sa prirodzene odráža v osobe pápeža,
(0:09:21) ale pápež predstavuje Cirkev, a preto je to utrpenie Cirkvi, ktoré bolo ohlásené.
(0:09:26) Pán nám povedal, že Cirkev bude neustále trpieť, rôznymi spôsobmi,
(0:09:30) až do konca sveta...
(0:09:32) Ohľadom noviniek, ktoré v tomto posolstve môžeme objaviť,
(0:09:35) je tu aj skutočnosť, že útoky na pápeža a Cirkev neprichádzajú len zvonku,
(0:09:39) ale utrpenie Cirkvi pochádza práve z jej vnútra,
(0:09:44) z hriechu, ktorý v nej existuje.
(0:09:47) Aj to je niečo, o čom sme vždy vedeli,
(0:09:49) ale dnes to vidíme naozaj desivým spôsobom,
(0:09:51) že najväčšie prenasledovanie Cirkvi nepochádza
(0:09:54) od jej vonkajších nepriateľov, ale vzniká z hriechu v jej vnútri...“
(0:09:58) Benediktovým teologicky najzaujímavejším výrokom
(0:10:02) bol jeho komentár o vízii naznačujúcej utrpenie Cirkvi.
(0:10:05) Podľa Benediktových vyjadrení sa zjavenie trom malým deťom vo Fatime
(0:10:09) predovšetkým týkalo tohto utrpenia - nadchádzajúceho utrpenia Cirkvi,
(0:10:13) ktoré sa ešte len má naplno rozvinúť, a „odzrkadlí sa v osobe pápeža“.
(0:10:17) A odkiaľ budú pochádzať útoky, ktoré zapríčinia toto utrpenie?
(0:10:20) Potvrdil: „Práve z vnútra Cirkvi.“
(0:10:23) Jeden autor po analýze Ratzingerových výrokov hovorí:
(0:10:27) „Keď kardinál hovoril o posledných veciach, myslel tým to,
(0:10:30) čo sa má podľa proroka Daniela na konci stať.
(0:10:33) Hovoril o posledných časoch - o posledných veciach;
(0:10:35) alebo ako by sme ich nazvali po grécky, eschata.
(0:10:37) Eschatologických veciach, eschatologických textoch Písma.
(0:10:41) Toto je tretie tajomstvo...
(0:10:42) Po zhodnotení iných cirkevne schválených posolstiev Preblahoslavenej Panny Márie,
(0:10:47) musíme dať autorovi za pravdu.
(0:10:49) Okrem toho dvaja kardináli, ktorí si osobne tretie tajomstvo prečítali,
(0:10:52) robia jeho názor ešte vierohodnejším.
(0:10:55) Ako prvý kardinál Oddi, osobný priateľ pápeža Jána XXIII.,
(0:10:59) ktorý s ním o tajomstve diskutoval, povedal v roku 1990 talianskému novinárovi vo výpovedi:
(0:11:03) „Tretie tajomstvo s Gorbačovom nijako nesúvisí.
(0:11:06) Panna Mária nás varovala pred apostázou v Cirkvi.“
(0:11:09) Ako druhý to bol kardinál Ciappi,
(0:11:11) osobný pápežský teológ pápežov Jána XXIII., Pavla VI., Jána Pavla I., a Jána Pavla II.
(0:11:17) Počas rozhovoru s istým profesorom Baumgartnerom v Salzburgu mu prezradil:
(0:11:22) „V treťom tajomstve sa okrem iného predpovedá,
(0:11:24) že veľká apostáza sa začne zvrchu.“
(0:11:27) Ako posledný tento názor potvrdil páter Gabriel Amorth,
(0:11:31) bývalý hlavný exorcista Ríma, ktorý sa 26 rokov osobne poznal s pátrom Piom,
(0:11:36) a povedal takmer na vlas to isté, pričom tieto slová pripísal
(0:11:40) veľkému kapucínskemu svätcovi a mimoriadnemu mystikovi.
(0:11:43) „Skutočne,“ hovorí, „jedného dňa mi páter Pio veľmi smutne povedal:
(0:11:47) „Vieš Gabriele? Je to satan, ktorý bol uvedený do lona Cirkvi,
(0:11:51) a vo veľmi krátkom čase bude vládnuť falošnej Cirkvi.“
(0:11:55) Ako „veľká apostáza“ súvisí z chronologického a teologického hľadiska
(0:11:58) s „i novissimi“, o ktorých Ratzinger hovoril?
(0:12:02) Je to ich ústredný prvok.
(0:12:04) Svätý Pavol v Druhom liste Solúnčanom potvrdzuje,
(0:12:07) že veľká apostáza je udalosť, ktorá odštartuje začiatok „posledných vecí“,
(0:12:11) je tým, čo odomkne dvere pre príchod
(0:12:14) „syna zatratenia“/„človeka neprávosti“/ „Antikrista“.
(0:12:17) Keď sa raz veci uvedú do pohybu, niet cesty späť.
(0:12:20) Svet a celé ľudstvo sa dostanú na kolíznu dráhu s osudom.
(0:12:23) Uvedomil si Benedikt, že ako pápež musel iniciovať „ustúpenie“ pravej Cirkvi od falošnej,
(0:12:29) aby tak započal veľkú apostázu, a začali sa odhaľovať falošní bratia,
(0:12:33) ktorí infiltrovali Cirkev až na najvyššiu úroveň?
(0:12:36) S týmito otázkami na mysli si znovu prečítajme pasáž tretieho tajomstva
(0:12:40) (prepísanú samotnou sestrou Luciou), ktorá sa týka pápeža:
(0:12:44) A v nesmiernom svetle, ktorým je Boh, sme videli:
(0:12:48) „niečo podobné tomu, ako sa vidia osoby v zrkadle, keď pred ním prechádzajú“
(0:12:51) biskupa oblečeného do bieleho, mali sme dojem, že je to Svätý Otec.“
(0:12:56) Iní rôzni biskupi, kňazi, rehoľníci a rehoľníčky vystupovali na strmý vrch,
(0:12:59) na vrchole ktorého bol veľký kríž z neotesaných kmeňov,
(0:13:03) akoby boli z kôry korkového stromu.
(0:13:05) Svätý Otec, skôr než tam prišiel, prešiel cez veľké mesto spolovice zrúcané
(0:13:09) a neistým krokom, strápený bolesťou a utrpením,
(0:13:13) modlil sa za duše mŕtvych, s ktorými sa stretal na svojej ceste.
(0:13:16) Keď Antonio Socci uvažoval o vízii sestry Lucie, napadlo mu,
(0:13:20) že „biskup oblečený do bieleho“ a „Svätý Otec“,
(0:13:23) môžu byť v skutočnosti dve odlišné osoby.
(0:13:25) Provokatívne sa pýta: Nehovorí nám „tajomstvo“,
(0:13:27) ktorého ústredným bodom sú dve postavy -
(0:13:29) biskup oblečený v bielom a starý pápež - o súčasnosti?
(0:13:33) Kto sú tieto dve osoby?
(0:13:35) Socci ďalej uvádza skutočne ohromujúci vývoj:
(0:13:38) 12. mája 2017 to bol sám pápež Bergoglio,
(0:13:42) ktorý vo Fatime o sebe povedal, že je „biskupom oblečeným v bielom“.
(0:13:45) Sestra Lucia bola vždy veľká puntičkárka ohľadom detailov,
(0:13:49) a dávala si veľký pozor na to, aby do bodky pretlmočila to, čo jej zjavila Panna Mária.
(0:13:52) Bolo by jednoduché pre ňu stále hovoriť o „biskupovi v bielom“,
(0:13:55) keby šlo stále o jednu a tú istú osobu. Ona to však neurobila.
(0:13:59) Z jej slov jasne vyplýva, že ide o dve odlišné osoby:
(0:14:01) „biskup v bielom“ a „Svätý Otec“.
(0:14:04) Benedikt sa vyznal v štruktúre Tyconiovej teológie posledných čias.
(0:14:08) Vedel, že „po jednote nastane v poslednom zápase ďalšie rozdelenie“.
(0:14:14) Tiež vedel, že „svätí, ktorých Boh varoval, opustia „falošnú cirkev“,
(0:14:19) čo zapríčiní „veľké discessio“.
(0:14:21) V rámci takéhoto chápania „eschatologickej ekleziológie“-
(0:14:24) udalostí, ktorými si Cirkev v posledných časoch prejde -
(0:14:27) by dve postavy opísané sestrou Luciou nadobudli v rýdzo teologickom myslení
(0:14:32) Josepha Ratzingera jedinečný význam.
(0:14:35) Je celkom možné, že Benedikt XVI. si v istej chvíli uvedomil,
(0:14:38) že fatimské posolstvo s Tyconiovou teológiou do seba zapadajú,
(0:14:42) a uvedomil si pritom svoje vlastné ohromujúce a monumentálne poslanie,
(0:14:47) že bol povolaný, aby sa podobne ako Abrahám vydal na cestu viery,
(0:14:50) „nevediac kam má ísť“.
(0:14:52) Aby vzal Cirkev tak, ako Abrahám vzal Izáka,
(0:14:54) a pripravil ju na obetovanie ako zápalnú obetu.
(0:14:57) Aby „z jedného človeka, ktorý je už prakticky mŕtvy,“
(0:15:00) vzišlo jedného dňa vďaka Benediktovej viere početné potomstvo.
(0:15:04) Krok, ktorý sa mohol uskutočniť jedine vďaka priamemu a osobnému Božiemu volaniu.
(0:15:07) Krok, ktorý by z hľadiska ľudskej vypočítavosti alebo svetskej rozvážnosti
(0:15:11) nedával žiadny zmysel.
(0:15:13) Ale krok, ktorý by inicioval nový Exodus pre nový Izrael v hodine jeho „poslednej Paschy,
(0:15:18) keď sa pripojí k svojmu Pánovi v jeho smrti a zmŕtvychvstaní.
(0:15:22) Pochopil Benedikt XVI. z tretieho tajomstva, v súlade s Tyconiovým učením,
(0:15:26) plán Božej prozreteľnosti, že ku konfrontácii
(0:15:30) medzi pravou Cirkvou a Anticirkvou môže dôjsť až vtedy,
(0:15:33) keď právoplatný Petrov nástupca dovolí príchod „biskupa v bielom“?
(0:15:38) Že zjavenie, ktoré videli deti vo Fatime, bolo presne také, ako to opisuje sestra Lucia -
(0:15:43) „zrkadlový obraz“ - niekto, kto vyzerá ako Svätý Otec,
(0:15:46) ale v skutočnosti je len jeho dvojníkom?
(0:15:47) Pokúšala sa sestra Lucia dodatočne komunikovať a zdôrazniť
(0:15:50) túto „podobnosť s pápežom“ keď povedala: „mali sme dojem, že je to Svätý Otec?“
(0:15:55) Chcela v tejto vete zdôrazniť slovo „dojem“?
(0:15:59) „Mali sme dojem, že je to Svätý Otec.“
(0:16:02) Povedala to preto, lebo keď sa konečne objaví „biskup v bielom“,
(0:16:05) tak celý svet bude mať ten istý „dojem“?
(0:16:08) Aj keď by v skutočnosti biskup v bielom iba pripomínal pápeža,
(0:16:12) tak ako obraz v zrkadle pripomína realitu, šlo by o imitáciu, prázdnu napodobeninu, uzurpátora.
(0:16:19) Ak je to tak, viedlo uvedomenie si tejto skutočnosti Benedikta XVI. k tomu,
(0:16:22) aby sa vo viere vybral na cestu, ako Abrahám „nevediac kam ide“,
(0:16:25) a odovzdal praktickú moc nad viditeľnou štruktúrou Cirkvi
(0:16:28) „biskupovi oblečenému do bieleho“, aby tak inicioval „veľké discessio“?
(0:16:35) Ako som povedal, je to obrovské množstvo materiálu na pochopenie.
(0:16:38) Zdá sa však, že pod veľkým odpadlíctvom sa nemyslí odchod ľudí,
(0:16:41) alebo aspoň veriacich, alebo kohokoľvek z inštitucionálnej Cirkvi,
(0:16:45) ale rozvrátenie Cirkvi na ciele sekulárneho sveta pre potreby človeka neprávosti,
(0:16:50) a tou apostázou je v podstate odchod veriacich od toho.
(0:16:54) A ak je to tak, potom sme definitívne svedkami začiatku tohto procesu.
(0:16:59) Hovorím začiatok, pretože katolícke proroctvo nás varuje pred zlým koncilom,
(0:17:03) ktorý je súčasťou atrapy Cirkvi a veľkej apostázy.
(0:17:06) Možno sa ním myslí Synoda o synodalite, ktorá momentálne prebieha,
(0:17:09) možno je to budúci koncil zvolaný budúcim pápežom, to nikto netuší,
(0:17:12) ale bude sa snažiť zničiť učenie Cirkvi o morálke tela, rodiny, a samotnej povahy Cirkvi,
(0:17:18) čo je určite Synoda o synodalite,
(0:17:20) alebo len všetci toho veľa čítame, rozhodnutie ponechám na vás,
(0:17:24) ja sám nie som prorok, len som si to prečítal.
(0:17:26) Ak ste toto video dopozerali až do konca, ďakujem vám a vážim si to,
(0:17:30) a mám pre vás malú novinku, totiž, že plánujem natočiť pokračovanie
(0:17:33) v súvislosti s myšlienkou, že otec Malachi Martin
(0:17:36) odhalil tretie fatimské posolstvo po kúskoch,
(0:17:39) v rôznych prejavoch a rozhovoroch, nemyslím rovno text alebo citáty z neho,
(0:17:43) ale to, čo o ňom povedal.
(0:17:45) Povedzte mi, či chcete o tom video, pretože vám dám malú nápovedu,
(0:17:47) dokonale sa zhoduje s tým, čo povedal Benedikt XVI.,
(0:17:50) len je to oveľa podrobnejšie a desivejšie.
(0:17:52) Napíšte mi do komentárov, čo si o tom myslíte.
(0:17:55) Ako som už uviedol, odkaz na článok je pripojený v poznámkach na returntotradition.org,
(0:17:59) len si nájdite príspevok s rovnakým názvom a dátumom, ako je táto epizóda,
(0:18:02) a tam ho nájdete.
(0:18:03) Označte, že sa vám video páčilo a prihláste sa na odber,
(0:18:05) keď ste to doteraz neurobili, vážne mi to pomôže,
(0:18:07) a tiež ak budete tieto správy zdieľať na sociálnych médiách,
(0:18:09) čo tiež veľmi pomáha, a ako vždy, modlite sa za Cirkev.
(0:18:12) Som Anthony Stine, Ave Maria.
(0:18:13) Pre www.lifenews.sk preložil Miroslav Čonka