batzing-1-810x500.jpg

Pro-LGBT šéf nemeckej biskupskej konferencie hovorí, že chce "založiť Cirkev inak

41
Kultúra smrti

Šéf Nemeckej biskupskej konferencie (DBK) vyzval k “novým myšlienkam” o tom, “ako môžeme založiť Cirkev inak.” 

Biskup Georg Bätzing, ktorý je známy ako vodca a hlava heretickej synodálnej cesty, v kázni 23. júla počas osláv 125. výročia farského kostola v Koblenzi povedal, že podľa neho sa Cirkev nachádza v novom “čase sejby.” 

“Potrebujeme nové myšlienky o tom, ako môžeme založiť Cirkev inak, ako môžeme novým spôsobom osloviť ľudí pre základné úkony bohoslužby, kázania a nezištnej služby,” uviedol Bätzing.  

Heterodoxný nemecký prelát povedal, že je “potrebná odvaha experimentovať” a vzdorovať tým, ktorí hovoria, “že toto sa ešte nikdy nerobilo.” 

“Stará štruktúra už nie je vhodná pre budúcnosť,” argumentoval Bätzing. “Toto všetko neznamená koniec Cirkvi, tým som si istý, ale znamená to koniec určitej inštitucionálnej formy Cirkvi, ktorá sa formovala len 100 rokov, ale z ktorej máme dojem, že taká bola vždy a taká by vlastne mala aj zostať.” 

Aj keď Bätzing uznal, že v minulosti boli “dobre navštevované bohoslužby, neporušená práca s mládežou, so skautmi a ministrantmi, veľa dobrovoľníkov a tiež duchovných povolaní”, tvrdil, že “v tomto období došlo aj k zneužívaniu moci a nedostatku slobody, čo skôr brzdilo ako podporovalo samostatný náboženský rozvoj a skutočnú vieru v Boha.” 

Bätzingove’poznámky o založení Cirkvi “inak” a “sebaurčujúcom náboženskom rozvoji” akoby naznačovali, že Katolícka cirkev je len inštitúcia vytvorená ľuďmi, ktorú možno prispôsobiť podľa Zeitgeistu. Jedným z najzásadnejších katolíckych učení však vždy bolo, že Katolícku cirkev založil sám Ježiš Kristus ako “svoje sociálne telo”, a preto sa jej učenie nemôže meniť podľa ľudskej’vôle. 

V encyklike z roku 1943 Mystici Corporis Christi, pápež Pius XII. napísal, že Katolícku cirkev “treba nazývať nielen telom, ale Telom Ježiša Krista.” 

“Vyplýva to zo skutočnosti, že náš Pán je zakladateľom, hlavou, oporou a Spasiteľom tohto mystického tela.” 

Citujúc svojho predchodcu pápeža Leva XIII. napísal Pius XII. že “Cirkev, ktorá už počatá vyšla z boku druhého Adama v jeho spánku na kríži, sa prvýkrát ukázala pred očami ľudí vo veľký deň Letníc.” 

“Božský Vykupiteľ totiž začal budovať mystický chrám Cirkvi, keď svojím kázaním zvestoval svoje ustanovenia; dokončil ho, keď visel oslávený na kríži; a zjavil a ohlásil ho, keď zoslal Ducha Svätého ako Parakléta vo viditeľnej podobe na svojich učeníkov,” uviedol Pius XII. 

Bätzing hovorí, že Sväté písmo treba vykladať na základe’každodenného života’ 

Bätzing ďalej vo svojej kázni uviedol, že Sväté písmo treba vykladať podľa’vlastného“každodenného života.” 

“Hovorte o vlastnej skúsenosti s Bohom,” povedal nemecký biskup. “Začnite sa modliť, osobne a každý deň. Otvorte si Sväté písmo, najlepšie ho čítajte spoločne a vykladajte ho zo svojho každodenného života.” 

“Choďte medzi ľudí a hľadajte tam Krista v ich bolestiach a radostiach. Nezostávajte medzi sebou. Príďte spoločne ďakovať Bohu a posilňovať sa Eucharistiou,” pokračoval. 

Bätzing povedal, že jeho “nový začiatok” nebude bez konfliktov, ale “stojí za to odvážiť sa nového začiatku a dôverovať Bohu,” aby “mohlo rásť semeno viery.” 

Šéf nemeckej biskupskej konferencie’ zrejme podporuje subjektívne a modernistické čítanie Písma, keď vyzýva ľudí, aby si Bibliu vykladali zo svojho “každodenného života.” Protestantskú dogmu Sola Písma (Písmo samotné) odsúdila Katolícka cirkev na Tridentskom koncile. Namiesto toho Katolícka cirkev učila, že Magistérium je konečným vykladačom Písma a že tento výklad musí byť v súlade so Svätou tradíciou. 

Dogmatická konštitúcia Druhého vatikánskeho koncilu Dei Verbum uvádza, že “medzi posvätnou tradíciou a Svätým písmom existuje úzke spojenie a komunikácia. Obe totiž, vyvierajúc z toho istého božského prameňa, istým spôsobom splývajú do jednoty a smerujú k tomu istému cieľu.” 

Dei Verbum ďalej uvádza, že “výklad Písma podlieha napokon úsudku Cirkvi, ktorá plní božské poverenie a službu strážiť a vykladať Božie slovo.” 

Biskup známy svojou heterodoxiou  

Biskup Bätzing je známy svojou heterodoxiou a zjavným odporom voči učeniu Cirkvi. Je myšlienkovým vodcom heretického “reformného projektu” s názvom Synodálna cesta, ktorý požaduje zmeny v trvalej cirkevnej náuke o svätení žien a homosexualite. Bätzing v septembri 2022 povedal, že “reformy sa nesmú zastaviť pri cirkevnom učení.” 

V máji 2022 vydal predseda Nemeckej biskupskej’konferencie záväzné smernice pre všetky farnosti v jeho diecéze Limburg, ktoré nútia kňazov a ďalších katolíckych pedagógov akceptovať a podporovať gender ideológiu a homosexuálne akty.