Mother-Miriam-1-810x500.jpg

Matka Miriam skladá posledné sľuby ako predstavená svojej komunity za prítomnosti biskupa Stricklanda

104
Kultúra života

Matka Miriam, dobre známa čitateľom a poslucháčom LifeSiteNews, dnes zložila svoje posledné sľuby v rámci rehoľného spoločenstva Dcéry Márie, Matky Izraela’s Hope, ktoré založila pod počiatočným vedením kardinála Raymonda Burkeho. 

Pri slávnostnom obrade, ktorý sa konal v diecéze Tyler, zložila matka Miriam od Baránka Božieho svoje posledné rehoľné sľuby v spoločenstve, ktoré vedie ako predstavená. Posledné sľuby Matky’znamenajú vyvrcholenie zdĺhavého procesu, ktorý ženská rehoľa absolvuje pri vstupe do konkrétnej komunity. Dcéry Márie, Matky Izraela’s Hope sa zrodili v roku 2008 na pozvanie vtedajšieho arcibiskupa Raymonda Burkeho, ktorý skupinu založil ako Verejné združenie veriacich.

Ženy, ktoré rozoznávajú povolanie vstúpiť do komunity, prechádzajú rôznymi etapami, ktoré vrcholia radostným a slávnostným obradom zloženia posledných sľubov. Podľa zvyklostí sa posledné sľuby skladajú až po uplynutí najmenej 8 rokov v komunite. 

Riadové sestry sú súčasťou širšej benediktínskej rehoľnej rodiny a prijali rehoľný rád sv. Benedikta’“Ora et labora” ako svoju charizmu. “Ako kontemplatívno-aktívnu kongregáciu benediktínok nás priťahuje intenzívna láska k Bohu, aby sme žili život, ktorý je definovaný a oživovaný takouto bohoslužbou,” píšu sestry o svojom živote.

Sama matka Miriam – ktorá konvertovala na katolícku vieru po rokoch strávených praktizovaním judaizmu a evanjelického protestantizmu – rozprávala, že jej túžbou pri zakladaní takejto ženskej rehole bolo “obnoviť roky, ktoré zožrali kobylky, rádom sestier, ktoré by vrátili na zem lemovanie a habit svetu ako slávne znamenie Bohu, ktorým je.”

Po založení komunity v roku 2008 absolvovala noviciátny rok u Sestier Navštívenia Panny Márie, uzavretej komunity v Massachusetts, a potom prijala pozvanie biskupa Edwarda Slatteryho presťahovať sa do Tulsy v Oklahome. Slatteryová prijala dočasné sľuby v roku 2011 a vtedy prijala meno Matka Miriam od Baránka Božieho, predtým bola známa ako sestra Rosalind. 

Matka Miriam sa v tomto čase stala predstavenou svojej rodiacej sa komunity, pričom dom komunity v Tulse bol známy ako Prepošstvo Panny Márie Guadalupskej. 

V roku 2021 biskup Gerald Vincke z diecézy Salina v Kansase rozšíril pozvanie do komunity po tom, čo biskup Slattery v roku 2016 odišiel do dôchodku v Tulse. Po krátkom čase so sídlom v Saline sa však Matka Miriam opäť presťahovala do diecézy Tyler v Texase biskupa Stricklanda’po tom, čo ju pozval, aby založila trvalejšie centrum. Od júla 2022 sídlia Dcéry Panny Márie v Tyleri a v súčasnosti sú v procese získavania finančných prostriedkov a budovania kláštora. 

Predtým Matka Miriam povedala LifeSiteNews, že jej komunitu pozval do Tylerskej diecézy Strickland po tom, čo im “netradiční biskupi prekazili plány a “vyradili ich z dvoch diecéz a z veľkej rozhlasovej siete.”Odvtedy “sa nám ozvalo viac ako 50 žien, ktoré chcú vstúpiť” do komunity, uviedla v apríli.

Nemovitosť, ktorú matka zakúpila, je staré konferenčné centrum a po vhodnej prestavbe má poňať asi tridsať mníšok. “Je to’naozaj Božia prozreteľnosť,”povedala Matka Miriam o uzavretí zmluvy o nehnuteľnosti. “Už som”spomínala, že mi stačí vedieť, že sme”v Božej”vôli a môžem lietať. Keby som mala 100 miliónov dolárov a nevedela by som, že som v Božej’vôli, nič by to pre mňa neznamenalo. Ale vedieť, že sme v Božej vôli, znamená všetko. Po ničom inom netúžim.”

Komunita sa venuje používaniu tradičných modlitieb a liturgických obradov Cirkvi’a osobitne si všíma sakrálnosť gregoriánskeho chorálu. “Z liturgického hľadiska je to pravda, pretože máme svätostánok, oltár a kňazstvo v Novej zmluve, podobne ako v Starej zmluve,” povedala. “Máme aj gregoriánsky chorál, ktorý má korene v bohoslužbe Starej zmluvy. Žalmy sa nielen čítali, ale aj spievali pri verejnom uctievaní Boha, na ktorom sa ako dieťa zúčastňoval aj sám Ježiš.”

Tento spev bol v Katolíckej cirkvi rozvinutejší a stal sa tým, čo dnes označujeme ako gregoriánsky chorál. Počúval som’už mnoho druhov spevu, ale žiadny nebol taký krásny ako gregoriánsky.

Spievanie tvorí kľúčovú súčasť každodenného života mníšok’členovia komunity sa počas dňa spoločne modlia celé tradičné hodiny Božieho ofícia’a. Začínajúc o piatej hodine rannej matinézami a laudami sa sestry pravidelne vracajú do kaplnky a končia komlónom o 20:15.

Sústredením života na tajomstvo Obetovania Dieťaťa Ježiša v chráme sa mníšky poznamenávajú, ako “v spoločenstve s Nepoškvrneným Srdcom Panny Márie, prebodnutým mečom bolesti, odpovedáme obetovaním sa Otcovi spolu s vykupiteľským Baránkom vo svätej omšovej obete, a tak pomáhame iným nájsť na oltári prameň a vrchol celého kresťanského života.”