Will-Goodman-outside-courthouse-2023-810x500.jpg

Uväznený pro-lifer Will Goodman: Odpoveďou na potratový holokaust je Ježišova láska na kríži

19
Kultúra života

Táto úvaha bola napísaná pred odsúdením troch pro-life záchrancov v druhom procese FACE Act vo Washingtone v piatok 15. septembra 2023.

Dnes skoro ráno som v relatívnom tichu svojej cely rozmýšľal nad malým čiernym atramentovým krížikom nakresleným na chladnej betónovej stene a uvažoval som o tajomnej sláve nášho Pána Ježiša’ Kríža a o hĺbke tohto svätého znamenia protirečenia. Prežil nespravodlivý “súdny proces” a bol tak odsúdený na mučivú smrť trestom smrti. Avšak práve týmto spôsobom utrpenia a smrti “pošliapal smrť smrťou” a svojej Cirkvi udelil dar pravého života. Večného života! Kristus je skutočne náš božský záchranca a svätý kríž bol jeho dokonalou zbraňou, aby nás oslobodil od našich hriechov, od večnej smrti, ktorú si tieto hriechy zaslúžili, a od všetkého zla.

Dnes sa v tento slávnostný sviatok modlím za svojich priateľov a spolubratov záchrancov, ktorých nespravodlivý súd pokračuje v D.C. Ak budú odsúdení a poslaní na dlhé tresty odňatia slobody, môže sa to v skutočnosti stať formou “trestu smrti” vzhľadom na možnosť, že starší záchrancovia by mohli stráviť svoje posledné roky vo federálnej väznici. Dúfam a modlím sa, aby sa to nestalo. Starnúci svätý Pavol napísal z väzenia tieto slová plné tajomstva i slávy: “Teraz sa radujem zo svojich utrpení pre vás a na svojom tele dopĺňam, čo chýba v Kristových útrapách za jeho telo, ktorým je Cirkev.” (Kol 1, 24) Pavol sa môže radovať z utrpenia, ktoré prežíva vo väzení, kvôli “tajomstvu”, ktoré Boh zjavil v slávnom Ježišovom živote, smrti a zmŕtvychvstaní - a dal ho ako dar svojmu ľudu. Uväznený svätec má účasť na tomto tajomstve, ktorým Boh dáva poznať “bohatstvo slávy tohto tajomstva medzi pohanmi; je to Kristus vo vás, nádej na slávu” (porov. Kol 1, 26-27)

“Kristus vo vás” — tieto tri jednoduché slová zjavujú tajomstvo aj slávu. Sú jediným prostriedkom, vďaka ktorému sa svätý Pavol môže “radovať” vo svojom utrpení a zároveň vo svojom vlastnom tele “doplniť to, čo chýba v Kristových útrapách”; Takéto slávne tajomstvo je možné len preto, že v ňom prebýva Kristus a nekonečná moc jeho svätého kríža. Keď sa pozerám na ten malý krížik na stene cely, ktorý začína žiariť, keď začína vychádzať slnko, nemôžem nemyslieť na svoj vlastný blížiaci sa trest a pobyt vo väzení. Prosím Všemohúceho Boha o milosť milovať svoj kríž a odvahu niesť ho verne ako Ježiš a svätý Pavol a všetci kresťanskí svätí, ktorí znášali prenasledovanie a/alebo nespravodlivé väzenie. O tú istú milosť prosím aj pre svojich spolubratov záchrancov, ktorí sú práve teraz vo väzení alebo na súde, ako aj pre všetkých Božích’ľudí, ktorí trpia prenasledovaním a väznením na celom svete, najmä na miestach ako Čína, Severná Kórea, Nigéria a v iných utláčateľských alebo vojnových krajinách.

PREČÍTAJ: Pro-life rescuers found guilty, immediately taken into-custody in the second DC FACE Act trial

Teológia Svätého kríža je tajomne krásna. Žiť túto teológiu však zďaleka nie je jednoduché. Keď sa utrpenie stane osobným, zistíme, aké náročné je toto slávne tajomstvo v našom vlastnom živote. Vo svojej malej cele premýšľam o tom, že možno budem odsúdený až o niekoľko mesiacov. Potom by sa môj trest mohol potenciálne rátať na jeden až jedenásť rokov. Táto triezva realita sa mi často vkráda do mysle a pripomína mi, čo je v stávke. Spomínam si na obdobie spred mnohých rokov, na rok 1998, a na čas, keď som na osobitnej svätej omši, omši v rámci programu Respect Life, s vedomím obetoval svoj život Najsvätejšej Trojici. Konkrétne som svoj malý život odovzdal Ježišovi na úmysly jeho Najsvätejšieho Srdca a Nepoškvrneného Srdca Panny Márie, predovšetkým za (1) obrátenie úbohých hriešnikov, (2) na zadosťučinenie za hriech a (3) za ukončenie vojny proti nenarodeným deťom. Možno je moja súčasná situácia odpoveďou práve na tieto modlitby, ktoré som kedysi slávnostne predniesol Ježišovi a odvtedy ich neustále obnovujem. Aj dnes, na tento liturgický sviatok. Preto, kým čakám na svoj rozsudok, prosím o milosť byť ako svätý Ignác a praktizovať jeho cnosť svätej “ľahostajnosti.”

Teda kresťanskej ľahostajnosti voči tomu, čo sa môže stať so súdmi. Čo sa týka nadchádzajúceho rozsudku, verím, že čokoľvek Boh nariadi alebo dovolí, bude pre moje dobro a dobro Cirkvi, aj keby to mal byť’najvyšší trest. Nemám rád väzenie. Osobne by som bol radšej, keby som tu&rquo; nebol ani vo väzení! Napriek tomu sa snažím modliť: “Nie moja, ale tvoja vôľa nech sa stane” Jób nás učí nadčasovej pravde, keď hovorí: “Prijímame od Boha dobré veci, nemali by sme prijať zlé?" (Jób 2, 10) “Áno” je tvrdá odpoveď. Včera bol sviatok svätého Jána Zlatoústeho, konštantínopolského arcibiskupa a vyznávača, ktorý trpel nespravodlivým zatýkaním, väznením a vyhnanstvom. Traduje sa, že keď ho nemorálni vládni úradníci vyhnali na vzdialený opustený ostrov, odpovedal slovami: “Kamkoľvek ma odvediete, budem šťastný, lebo tam je môj Boh.”

Všemohúci Boh je všade. Jeho všadeprítomnosť zahŕňa staroveké väzenia, opustené ostrovy, moderné továrne na potraty a naše americké federálne väznice. Ježiš povedal svojim apoštolom, svätému Jánovi Zlatoústemu, ako aj vám a mne: “Nebojte sa … ja som s vami po všetky dni až do skončenia vekov.” (porov. Mt 28, 10. 20) Tento prísľub je obrovskou útechou vždy, keď trpíme. Sám vám môžem povedať, že tieto Pánove slová mi neraz dodali veľa nádeje a svetla na tých najtemnejších miestach. Spomínam si na našu záchrannú akciu vo Washingtone, kde sme zachraňovali neskorý pôrod. Je to veľmi, veľmi temné miesto. Napriek tomu tam bol Ježiš. Bol prítomný vo svojej duchovnej všadeprítomnosti, ale aj v osobe bezmocného predčasne narodeného dieťaťa, ako aj v tých matkách, ktoré boli nútené k potratu, a pevne verím, že som ho videl v mojich priateľoch, ktorí sa zo všetkých síl snažili zachrániť tieto ľudské osoby, ktorým hrozilo nebezpečenstvo. Zo svedectiev pri súdnych procesoch vieme, že v ten deň boli zachránené životy. Vďaka Bohu! Žiaľ, vieme však aj to, že najmenej dve deti boli zavraždené. 🙁 Jednému dieťaťu bolo diagnostikované telesné postihnutie. Jeho rodičia mali strach. Druhé dieťa zavraždili rodičia, ktorí sa medzi sebou pohádali pred potratom. Otec kričal na matku hrozné urážky, kým ona mu kričala svoj hnev späť … a ich chlapček alebo dievčatko bolo zabité v zlomyseľnej krížovej paľbe. V ten osudný deň sme mali tú česť, že sme mohli ponúknuť poslednú hmatateľnú a praktickú lásku, ktorú tieto malé deti poznali pred návratom k Bohu. Urobili sme všetko, čo sme mohli. Snažili sme sa ich zachrániť pred smrťou a ich rodičov pred najhoršou chybou ich života. Snažili sme sa byť Božou láskou pre všetkých, ktorí tam na tom temnom mieste boli. Snažili sme sa. Naša práca sa ešte neskončila. Záchrana, svedectvo pravdy, prejavovanie lásky pokračuje. Stále sa snažíme robiť, čo môžeme.

PREČÍTAJTE SI: Väznený pro-lifer Will Goodman: Záchrany sú pravdivým svedectvom dobra proti zlu

Svätý Josemaría Escrivá raz poznamenal, že naše ľudské životy sú také malé veci na to, aby sme Všemohúcemu Bohu odčinili všetko, čo ho uráža. Táto myšlienka sa vo mne premieta, keď premýšľam o tom, aký ale malý je môj vlastný život na to, aby som Bohu urobil zadosť za zabitie jeho dvoch malých sirôt, ktoré boli úmyselne zničené, pretože ani oni, ani ich rodičia neboli milovaní. Nakoniec zomreli, pretože “láska mnohých vychladla” (porov. Mt 24, 12). Ako veľmi potrebujú chudobní nenarodení a náš chudobný svet teplo Božej’lásky. Potratový holokaust možno zhrnúť ako obrovskú absenciu lásky. Tým, ktorí zabíjajú, chýba láska kvôli ich radikálnym hriechom. Tým, ktorí priamo nezabíjajú, ale nerobia nič, aby pomohli iným, chýba láska prostredníctvom ich radikálnych hriechov opomenutia. Oba tieto smrteľné hriechy spolu tvoria chorý základ tohto holokaustu, ktorý každý deň zabíja a mrzačí tisíce ľudí. Každý. Každý. Deň.

Kam sa máme obrátiť, aby sme získali lásku, ktorú potrebujeme na zrušenie holokaustu a vybudovanie kultúry života? Odpoveď nájdeme v Ježišovi a na svätom kríži, kde sa vášnivá svätá láska spája s božským milosrdenstvom. Boh je láska. Ježiš je Boh. A Ježiš zjavuje “žiadnu väčšiu lásku”, keď na Svätom kríži kladie svoj život “z lásky k svojim priateľom” (porov. Jn 15, 13). Ako však môžeme žiť toto milosrdenstvo lásky v čase takého historického sociálneho rozdelenia? Dnes niektorí ľudia trvajú na tom, že potrat je pozitívne dobro ako najzásadnejšie “ľudské právo”, zatiaľ čo iní trvajú na tom, že toto zlo je vždy vražedným činom voči nevinnej ľudskej osobe. Čo môžeme urobiť, aby sme prelomili toto existenčné rozdelenie medzi takými hroznými, dôslednými a diametrálne nezlučiteľnými postojmi? Myslím si, že jedna z odpovedí bola svetu tento týždeň predstavená v nepravdepodobnom hrdinstve nedávno blahorečenej rodiny Ulmovcov z Poľska. Ich príbeh je úžasným príkladom toho, ako žiť kresťanskú vieru v čase antikristovho holokaustu.

Túto deväťčlennú rodinu Boh povolal, aby sa počas druhej svetovej vojny stala záchrancami a svedkami (mučeníkmi) ľudskej dôstojnosti. Keď nemorálna nacistická vláda zakázala akúkoľvek pomoc židovskému ľudu, Ulmovci sa rozhodli “poslúchať radšej Boha ako ľudí” (porov. Sk 4, 19). S odvahou veľkou ako ich dobročinnosť slúžili svojim “nemilovaným” a “nechceným” židovským bratom a sestrám tým, že ich skrývali pred tými nacistami, ktorí by ich zavraždili. Táto hrdinská katolícka rodina tak svojimi činmi dokázala, že všetci ľudia sú milovaní a vyhľadávaní všemohúcim Bohom. Milosrdná láska blahoslavených Ulmovcov sa dovŕšila, keď ich odhalili zlí vládni agenti a bez milosti ich popravili. Ako však ukazuje blahorečenie, ich vlastná účasť na tajomstve Kristovho svätého kríža nebola koncom príbehu. Teraz sa zúčastňujú na sláve Ježišovho’vzkriesenia!"

Čítajte: Prokurátori oslavovali na súde, keď pro-lifers’deti plakali po druhom procese s DC FACE Act

Rodina Ulmovcov trpela z lásky. Mali svoju úlohu vo Svätom kríži a každý člen rodiny urobil “doplnil to, čo chýba v Kristových utrpeniach, v mene jeho tela, ktorým je Cirkev” (porov. Kol 1, 24) Aj vy máte svoju úlohu v láske Svätého kríža. Ja mám svoju. Modlime sa jeden za druhého počas tohto holokaustu nevinných, aby sme boli verní, tak ako svätý Pavol, svätý Ján Zlatoústy a blahoslavený Ulmas, tomuto daru a zodpovednosti od Boha, ktorý len s Ježišom a v Ježišovi nesie živé tajomstvo a zároveň istú slávu. “Ave Crux spes unica!"”

Will Goodman bol odsúdený za “sprisahanie proti právam” a porušenie zákona o slobodnom prístupe do kliník (FACE) za blocking access k interrupcii v neskorých štádiách Cesare Santangela Washington Surgi-Clinic v centre Washingtonu, D.C, v októbri 2020.