Republikánom a niekoľkým demokratom sa v utorok večer nepodarilo zablokovať financovanie zákona o infraštruktúre na rok 2021, ktorý nariaďuje, aby všetky nové autá mali zabudovaný “vypínač”.
Návrh republikána Thomasa Massieho (R-KY) zablokovať financovanie zákona o investíciách a pracovných miestach na rok 2021 kvôli pravidlu, ktoré nariaďuje všetkým výrobcom áut, aby od roku 2026 do všetkých nových áut umiestnili “vypínač”, neprešiel v pomere hlasov 201 ku 229. Proti financovaniu hlasovalo 199 zástupcov GOP a dvaja demokrati, zatiaľ čo proti Massieho’opatreniu hlasovalo 19 zástupcov GOP. Osem členov snemovne sa hlasovania nezúčastnilo.
🚨 Federálna vláda nariadila, že všetky vozidlá predávané po roku 2026 musia byť vybavené vypínačom, ktorý dokáže vypnúť vaše vozidlo na základe vašich jazdných výkonov. Môj pozmeňujúci návrh na zrušenie tohto protiústavného mandátu dnes večer neprešiel. Tu je zoznam poslancov:https://t.co/YWufj9BuMv - Thomas Massie (@RepThomasMassie) 8. novembra 2023
Počas včerajšej rozpravy o mojom pozmeňujúcom návrhu na zrušenie mandátu na vypínanie automobilov v roku 2026 niektorí demokrati tvrdili, že táto technológia nebude’monitorovať ani vypínať autá. Tu je skutočný zákon, ktorý som im musel prečítať:
Môj pozmeňujúci a doplňujúci návrh neprešiel. Odkaz na hlasovanie podľa mien: https://t.co/YWufj9C2C3 pic.twitter.com/JDN1TltaDo
— Thomas Massie (@RepThomasMassie) 8. novembra 2023
Prejav na Washington Times, Massie povedal, že podľa jeho názoru bude mandát, ktorý bol propagovaný ako opatrenie na boj proti jazde pod vplyvom alkoholu, “vlakovou katastrofou.” Vo svojom prejave na pôde Snemovne reprezentantov Massie povedal Kongresu, že mandát “znie takmer ako sci-fi … t, že federálna vláda dá do vozidiel vypínač, ktorý bude sudcom, porotou a katom takého základného práva, akým je právo slobodne cestovať.”
Tiež zaujímalo, či sa pri prepínaní budú využívať kamery, odpočúvať súkromné rozhovory prebiehajúce vo vozidlách, či poisťovne budú môcť pristupovať k údajom zozbieraným zariadením bez povolenia, či budú existovať čakacie lehoty na používanie vozidiel, ktorých sa prepínanie týka, a či sa bude uplatňovať štvrtý dodatok – ktorý zakazuje neopodstatnené prehliadky a zadržanie, a či by tí, ktorí by mali možnosť používať tento systém, rešpektovali štvrtý dodatok.
Zástupkyňa GOP Harriet Hagemanová, jediná kongresmanka vo Wyomingu’, povedala Cowboy State Daily že mandát je “masívne a pravdepodobne protiústavné pravidlo a zásah do súkromia vo väčšom rozsahu, než sme zvyknutí vidieť od našej vlády.” Hagemanová v utorok hlasovala proti financovaniu mandátu.
“Vedie to aj k niekoľkým ďalším otázkam,” pokračovala. “Ako táto technológia v prípadoch, ktoré nezahŕňajú použitie [merania obsahu alkoholu v krvi (BAC)], určí, či je vodič poškodený? Mohla by táto technológia tým, že zabije prevádzku vozidla, spôsobiť, že vodič a jeho cestujúci sa ocitnú v núdzi a dostanú sa do ešte nebezpečnejšej situácie? Aké sú dôsledky nesprávneho fungovania tejto technológie?"”
Podľa článku 24220 zákona o investíciách a zamestnanosti musia výrobcovia musia do áut umiestniť systém, ktorý dokáže “pasívne monitorovať výkon vodiča motorového vozidla s cieľom presne identifikovať, či tento vodič môže byť poškodený” a v prípade zistenia “poškodenia dokáže zastaviť alebo obmedziť “prevádzku motorového vozidla”.” Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) dostal na určenie spôsobu implementácie zákona podľa rovnakého mandátu tri roky a agentúra ješte nevydalažiadne predpisy súvisiace s mandátom, Pravda o autáchpoznamenal.
Sekcia umožňuje aj zadné dvierka, ktoré by umožnili tretím stranám prístup k “kill switch,” čo by umožnilo, aby ktokoľvek od hackerov až po vládne subjekty mohol zastaviť ľudí pred používaním ich áut, čo vyvoláva otázku, kto by mal prístup k spínaču. V skutočnosti minimálne jeden komentátor navrhol, že “kill switch” by sa mohol použiť v prípade vládnych blokád, a ďalší upozornil na problém, že spínač by používali nevolení štátni zamestnanci.
“Fact checkers,” však majú odpovedali na kritiku tvrdením, že je “hyperbolická,” a tvrdia, že takýto spínač by nenútil pohybujúce sa autá náhle zastaviť, a že kritika na jeho adresu je “skresľujúca” zákon.
Európska únia (EÚ) medzitým oznámila, že podobné systémy monitorovania vodiča (DMS) nariadi do roku 2026 aj vo všetkých európskych autách, hoci tieto budú údajne slúžiť na boj proti rozptýlenej jazde.
Mandáty prichádzajú aj v čase, keď viacero štátov a EÚ zavádzajú zákazy áut na plynový pohon, ktoré majú nadobudnúť účinnosť v roku 2035.
Tvrdý prechod na “čistú energiu” bol ústredným bodom globálnej ľavicovej klimatickej agendy a hlavnou súčasťou “Veľkého resetovania,” ktorý “sa snaží ‘stlačiť tlačidlo reset’ na globálnej ekonomike” a “nanovo si predstaviť kapitalizmus.”
Podľa zakladateľa WEF Klausa Schwaba “sa na ňom musí podieľať každá krajina, od Spojených štátov po Čínu, a každé odvetvie, od ropného a plynárenského až po technologické, sa musí transformovať.”
Na plán by zlikvidoval priemysel fosílnych palív, zničil spoľahlivý prístup k elektrine, zaviedol “univerzálny základný príjem,” a nahradil tradičné pracovné miesta v energetickom priemysle garantovanými štátnymi pozíciami chránenými odbormi, LifeSiteNews už informoval.