Keď hnutie za život hodnotí škody spôsobené utorkovou kodifikáciou neobmedzených potratov do ústavy štátu Ohio, možno najhorším výsledkom nie je ani tak isté znásobenie zneužívania žien a masakrovanie nenarodených detí, ale skôr duchovná škoda, ktorú to spôsobilo dušiam nahlásených 2.1 milióna jednotlivcov, ktorí tento “démonický” dodatok ratifikovali.
Voľby sú vždy dôležitou morálnou zodpovednosťou, ktorá si vyžaduje, aby si všetci ľudia dobrej vôle správne formovali svoje svedomie, pokiaľ ide predovšetkým o neoddiskutovateľné etické princípy, ktoré musia byť vždy uznané a rešpektované ako nevyhnutné pre spoločné dobro. Najzákladnejším z nich je prirodzené právo človeka na život, ktoré vychádza zo samotnej podstaty každej ľudskej bytosti.
ČÍTAJTE: Ohio zakotvilo potraty do svojej ústavy, čím sa stalo jedným z národ’nbsp;najviac pro-potratových štátov
Pri zvažovaní kandidátov na funkciu však môže dôjsť k určitému obozretnému zvažovaniu dobier na základe viacerých faktorov vrátane toho, aké možno rozumne očakávať legislatívne, politické alebo iné výsledky ich výkonu právomoci danej funkcie. Môže byť dokonca morálne prípustné voliť kandidáta, ktorý podporuje vnútorné zlo legálneho zabíjania nenarodených detí v “výnimočných” prípadoch, pokiaľ existujú iné proporcionálne, teda morálne závažné dôvody, aby tak urobili, napríklad aby zabránili zvoleniu kandidáta, ktorý chce horlivo rozširovať túto smrteľnú potratovú prax.
Takýto hlas sa v týchto “výnimočných” prípadoch považuje za morálne prípustnú “vzdialenú materiálnu spoluprácu” s kandidátom”vnútorne zlým súhlasom s potratmi. A ak by tento kandidát počas výkonu svojej funkcie konal ako zákonodarca v prospech týchto alebo iných nepredvídaných vnútorne zlých politík v zákone, vina za takýto hriech bude pripísaná svedomiu politika, ale nie svedomiu občana, ktorý ho volil, za predpokladu, že občan nepodporuje žiadne takéto zlo.
Na rozdiel od typického prípadu hlasovania za kandidátov, keď voliči môžu byť v skutočnosti bez viny za vnútorne zlé právne predpisy prijaté týmito funkcionármi, ktorých podporili, to však nie je prípad tých, ktorí v utorok ratifikovali ústavný dodatok Issue 1 v Ohiu’.
V tomto prípade sú to samotní voliči, ktorí sú zákonodarcami, čo objektívne znamená, že hlasovaním “áno,” vyriekli vôľu uzákoniť každé slovo tohto dodatku spolu s jeho vložením do najvyššieho zákona svojho štátu, do jeho samotnej ústavy.
Tento takzvaný “Právo na reprodukčnú slobodu s ochranou zdravia a bezpečnosti” bude zmení článok I ústavy štátu Ohio tak, aby zaručoval, že “každý jednotlivec má právo prijímať a vykonávať vlastné reprodukčné rozhodnutia, vrátane, ale nielen, rozhodnutí o antikoncepcii, liečbe neplodnosti, pokračovaní vlastného tehotenstva, starostlivosti o potrat a interrupcii.”
Podľa znenia novely štát nesmie “zaťažovať, trestať, zakazovať, zasahovať alebo diskriminovať” “právo” na usmrtenie”svojho nenarodeného dieťaťa.
Ohio Right to Life (Právo na život) opísalo tento dodatok ako kodifikáciu “potratu až do narodenia, s nulovými obmedzeniami, do ústavy Ohia””, ktorá umožňuje “bolestivý neskorý potrat v Ohiu počas všetkých deviatich mesiacov tehotenstva.”
Takisto zakazuje rodičom, aby sa zapojili, ak ich neplnoletá dcéra chce podstúpiť potrat a môže pravdepodobne ohroziť rodičovské práva v súvislosti s deťmi trpiacimi rodovou dysfóriou a prinútiť ich, aby deťom povolili podávať lieky blokujúce pubertu, hormóny na kríženie pohlaví, odstránenie prsníkov alebo operácie na transformáciu pohlavných orgánov, pretože “rodová identita” by sa mohla vykladať ako súvisiaca s reprodukciou.
Katolícka cirkev na základe prirodzeného morálneho zákona vždy potvrdzovala, že každý, kto sa priamo podieľa na tvorbe zákonov, má “vážnu a jasnú povinnosť postaviť sa proti’každému zákonu, ktorý útočí na ľudský život.”To platí pre ľudí všetkých pôvodov a náboženstiev, vrátane každého katolíka.
Teda, ako je zrejmé, ratifikáciou Ohio Issue 1, proti ktorej má volič “vážnu a jasnú povinnosť sa postaviť,” sa dopúšťa objektívne vážneho morálneho priestupku, ktorý, ak sa robí s dostatočným vedomím a slobodne, sa rovná tomu, čo kresťanská tradícia označuje ako smrteľný hriech, ktorý si v tomto prípade zaslúži večné odlúčenie od Boha. Ako učí Katechizmus Katolíckej cirkvi :
Hneď po smrti duše tých, ktorí zomreli v stave smrteľného hriechu, zostupujú do pekla, kde trpia pekelné tresty, ‘večný oheň.’Hlavným trestom pekla je večné odlúčenie od Boha, v ktorom jedinom môže človek mať život a šťastie, pre ktoré bol stvorený a po ktorom túži.
Samozrejme, individuálna vina sa týka poznania voličov a ich slobody v dôsledku dostatočného prístupu k takémuto morálnemu učeniu alebo ich nedostatočného informovania, keď inak mohli. Inými slovami, ak volič nemá dostatočnú predstavu o závažnosti Ohio Issue 1, morálna vina môže byť zmiernená.
Teda vzhľadom na potenciálne večné dôsledky oznámeného 2.1 milióna voličov v Ohiu, by kresťanské modlitby za odvrátenie tohto odporne zlého dodatku pred jeho schválením mohli byť teraz dobre zamerané na prosbu k Bohu, aby udelil milosť pokánia tým, ktorí hlasovali za jeho ratifikáciu.
Patrick Delaney je novinár z Wisconsinu pre LifeSiteNews. Je držiteľom dvoch magisterských titulov z posvätnej teológie, jedného so zameraním na morálnu teológiu. Pred nástupom na LifeSite pôsobil Patrick vyše 17 rokov v katolíckom školstve ako inštruktor katolíckej náuky a riaditeľ evanjelizácie a katechézy na diecéznej úrovni.
PREHĽAD:
Ohio kňaz vyzýva voličov, aby odmietli ‘démonický’ pro-potratový dodatok, poslali ho ‘späť do pekla’
Pro-family group warns Ohio abortion amendment would end-parental-consent-for child-transitions’
Sanfranciský arcibiskup zakazuje pro-potratovej Nancy Pelosi prijímať sväté prijímanie