Shutterstock_2084854201-810x500.jpg

Danielle Smith sľubuje, že bude bojovať proti Trudeauovmu "protiústavnému" plánu zakázať autá na plynový pohon

13
Neutral

Albertská premiérka Danielle Smithová dala jasne najavo, že má v úmysle bojovať všetkými dostupnými prostriedkami proti tomu, čo nazvala protiústavným nariadením federálnej vlády, aby všetky nové osobné a nákladné vozidlá do roku 2035 boli elektrické, čo by v skutočnosti znamenalo zákaz predaja nových vozidiel poháňaných len benzínom alebo naftou po tomto roku.

“Vláda Alberty urobí všetko, čo je v jej zákonnej kompetencii, aby zmarila implementáciu týchto protiústavných nariadení v našej provincii,” uviedol Smith vo včerajšom vyhlásení k mandátu pre elektrické vozidlá, ktoré bolo zverejnené na X (predtým Twitter).

“Číre pokrytectvo tohto vyhlásenia je ohromujúce. Doterajší prístup federálnej vlády k EV bol katastrofou.

V utorok kanadský minister životného prostredia Steven Guilbeault oznámil “Štandard dostupnosti elektrických vozidiel.” Ide o plán, ktorý sa pokúsi nariadiť väčší predaj EV alebo takzvaných “vozidiel s nulovými emisiami” (ZEV) prostredníctvom zvyšujúcich sa cieľov ročne.

Od roku 2026 bude federálna vláda nariadiť, aby 20 percent všetkých nových osobných alebo nákladných vozidiel bolo ZEV. Do roku 2030 sa tento počet zvýši na 60 percent a do roku 2035 na 100 percent. Takzvané autá, ktoré sa kvalifikujú podľa nových pravidiel, sú batériové elektrické, plug-in hybridné alebo vodíkové palivové autá.

Nie je to prvýkrát, čo Smith vyzval na federálne mandáty pre elektrické vozidlá. Začiatkom tohto roka vyhadzovala do vzduchu vtedajší návrh Trudeauovej vlády na zákaz predaja nových áut na plynový pohon po roku 2035. Označila ho za útok na ropný a plynárenský priemysel svojej provincie.

Trudeauova’vojna proti spaľovacím motorom prichádza napriek tomu, že Kanada má tretie najväčšie zásoby ropy na svete, ktorá sa na rozdiel od iných krajín ťaží eticky.

Elektrické autá stoja tisíce eur viac, nie sú vhodné do chladného kanadského’podnebia, majú malý dojazd a dlhý čas nabíjania (najmä v chladnom počasí) a ich batérie si vyžadujú obrovské zdroje na výrobu a ťažko sa recyklujú.

Nedávna správa z Western Standard dokumentuje, ako jeden manželský pár z Alberty na vlastnej koži zistil, že prechod na elektrický pohon nešetrí čas ani peniaze.

Trudeauove’mandáty pre elektrické vozidlá označil aj automobilový priemysel v Kanade. Kanadské združenie výrobcov vozidiel v reakcii na nový mandát pre elektromobily uviedlo, že nútenie ľudí kupovať elektromobily bude mať “neprimeraný vplyv na domácnosti žijúce vo vidieckych a severských komunitách, ktoré môžu mať horší prístup k verejnej nabíjacej infraštruktúre.”

“Okrem toho sa očakáva, že severné komunity budú čeliť väčším ťažkostiam pri prechode na elektrické vozidlá kvôli dlhším obdobiam nízkych teplôt, ktoré môžu ovplyvniť dojazd elektrických vozidiel na batérie.”

Líder Konzervatívnej strany Kanady Pierre Poilievre uviedol, že ak vyhrá nasledujúce voľby a jeho strana zostaví vládu, prevráti Trudeauov’“drakonický” mandát v oblasti EV.

Smith varuje, že elektrické siete nebudú’schopné zvládnuť dodatočný tlak EV

Smith poznamenal, že pokiaľ ide o Trudeauov’mandát pre EV, “Ottawa sa snaží vynútiť si zvýšené nároky na elektrickú sieť a zároveň svojimi federálnymi predpismi v oblasti elektrickej energie oslabuje siete Alberty’a iných provincií’.”

“Naše elektrické siete nie sú vybavené na to, aby zvládli obrovský nárast dopytu, ktorý by si vynútený plnohodnotný prechod na elektrické vozidlá vyžadoval, aby sa prispôsobil klamlivým časovým harmonogramom v ottawských’nariadeniach, a federálna vláda neposkytla ani zďaleka dostatočnú finančnú pomoc, aby pomohla provinčným sieťam uspokojiť tento mandátny dopyt po elektrine,” poznamenala.

Smithová jasne povedala, že hoci vláda Alberty “podporuje znižovanie emisií v sektore dopravy,” podporuje aj možnosť voľby, pokiaľ ide o to, aké osobné alebo nákladné auto si chce človek kúpiť.

Povedala, že akékoľvek nové pravidlá by mali byť vedené “spotrebiteľmi a podnikmi” a nie vládnym nariadením.

“Federálna vláda nemá žiadnu právnu ani morálnu právomoc hovoriť Alberťanom, aké vozidlá si môžu a nemôžu kúpiť,” povedala.

“Federálna vláda by mala obmedziť svoju neúspešnú taktiku príkazovej ekonomiky a spolupracovať s nami na trhovom prístupe založenom na spotrebiteľoch, ktorý je dosiahnuteľný a neubližuje ľuďom.”

Smithová si potom vzala na mušku Trudeauových liberálov a ich nedostatočný plán, pokiaľ ide o podporu elektrickej siete.

“Nielenže nie je dostatok nabíjačiek pre elektromobily, Ottawa dokonca ani nevie, kde sú nabíjačky pre elektromobily potrebné. Federálna vláda nedosiahne svoj cieľ ani tam, kde má úplnú voľnosť, a napriek tomu plánuje nariadiť podobné ciele spotrebiteľom v celej Kanade,” povedala.

“Hoci sa to zdá byť dosť samozrejmé, emisné ciele a nariadenia musia byť realistické, dosiahnuteľné a nemôžu viesť k mnohonásobnému vážnemu poškodeniu miliónov Kanaďanov. Federálna vláda, ktorá nedokáže’prejsť s vlastným vozovým parkom na elektrické vozidlá, by nemala Alberťanom a Kanaďanom prikazovať to, čo nedokáže ani ona sama.”

Od nástupu do funkcie v roku 2015 Trudeau pokračuje v presadzovaní radikálnej environmentálnej agendy podobnej agende, ktorú presadzuje Svetové ekonomické fórum’“Veľký reset” a ciele udržateľného rozvoja Organizácie Spojených národov“.”

Zníženie a prípadné odstránenie používania takzvaných “fosílnych palív” a prechod na nespoľahlivú “zelenú”energiu bol tiež tlačený Svetovým ekonomickým fórom (WEF) – globalistickou skupinou, ktorá stojí za socialistickou “agendou Veľkého resetu” – organizáciou, v ktorej Trudeau a niektorí členovia jeho kabinetu sú zapojení.

V júni 2017 recenzovaná štúdia dvoch vedcov a veterána štatistiky potvrdila, že väčšina nedávnych údajov o globálnom otepľovaní bola “sfalšovaná klimatológmi, aby vyzerala desivejšie.”

V poslednom čase boli vydané dve súdne rozhodnutia, ktoré zasadili Trudeauovi’úder v oblasti environmentálnych zákonov.

Najnovšie rozhodol Federálny súd Kanady 16. novembra zvrátil Trudeauovej vláde’zákaz používania jednorazových plastov, pričom ho označil za “nerozumný a protiústavný.”

Druhé rozhodnutie prišlo po tom, čo sa kanadský’Najvyšší súd nedávno postavil na stranu autonómie provincií, pokiaľ ide o prírodné zdroje. Najvyšší súd nedávno rozhodol&nbsp,že Trudeauov&nbspzákon C-69, prezývaný “zákon o ďalších ropovodoch&nbsp,je “väčšinou protiústavný. Bolo to veľké víťazstvo pre Albertu a Saskatchewan, ktoré zákon napadli na súde. Rozhodnutie vrátilo právomoci nad ropovodmi provinčným vládam, čo znamená, že projekty ťažby ropy a zemného plynu, na čele ktorých stoja provincie, by mali mať možnosť pokračovať bez federálnych zásahov.

Vláda Trudeaua však zrejme trvá na odporovaní nedávnym rozsudkom tým, že presadzuje svoje rôzne nariadenia.