Shutterstock_1934264753-810x500.jpg

Šéf energetického oddelenia v Alberte sa vysmieva správe, v ktorej sa hovorí o elektromobiloch ako o automobiloch najlepšie vybavených na zvládanie chladu

22
Neutral

Povedzte kanadským politikom, aby neopakovali energetickú nočnú moru Alberty - pošlite odkaz hneď teraz

Minister energetiky Alberty kritizoval federálne financovanú Kanadskú vysielaciu spoločnosť (CBC) za to, že zverejnila správu, v ktorej uviedla, že elektrické autá lepšie zvládajú chladné počasie ako autá na plynový pohon, a to v čase, keď extrémne mrazy zachvátili veľkú časť západnej Kanady a takmer spôsobili kolaps elektrickej siete Alberty.

Napriek krutým mrazom uverejnila televízia CBC správu s titulkom ‘”Elektromobily ‘sú najlepším vozidlom’ v mrazivých teplotách, tvrdia zástancovia Sask.V správe sa zdôrazňovalo, že majitelia elektrických vozidiel, ako napríklad Tesla’s, v meste Saskatoon v štáte Saskatchewan tvrdia, že ich autá lepšie zvládajú extrémne mrazy.

“Zahreje sa rýchlejšie ako akékoľvek benzínové auto, ktoré som kedy mal. Je’spoľahlivejšie,”tvrdí majiteľ Telsa Model 3 Tyler Krause, ktorý je tiež členom predstavenstva Saskatchewan Electric Vehicle Association a založil Tesla Owners Club of Saskatchewan.

Albertský minister energetiky a nerastných surovín Brian Jean nemal nič z toho, čo nazval CBC “paródiou.”

“Ďalší home run od CBC. Je to paródia?" ”Jean písal na X (bývalý Twitter) v reakcii na správu CBC a na poslanca Konzervatívnej strany Kanady a bývalého lídra strany Andrewa Scheera, ktorý správu tiež odpálil.

Scheer postol na X (predtým Twitter): “Zatiaľ čo vláda Alberty žiada ľudí, aby nenabíjali svoje elektromobily kvôli extrémnym mrazom, ktoré zaťažujú sieť, CBC uverejňuje tento článok. Brilantné. 1,3 miliardy dolárov z vašich daní, dámy a páni.”

Mrazivé počasie počas víkendu spôsobilo, že teploty v niektorých regiónoch klesli na takmer mínus 50 stupňov Celzia (mínus 58 stupňov Fahrenheita).

Mrazivé počasie bolo tak intenzívne, že prevádzkovateľ elektrickej siete provincie Alberta (AESO) vyhlásil stav pohotovosti v sieti a uviedol, že tok elektrickej energie je blízko kolapsu z dôvodu nedostatočnej výroby z obnoviteľných zdrojov, ako sú slnečná a veterná energia. Všetky generátory zemného plynu v provincii’pracovali nadčas, bez príspevku vetra alebo slnka.

Pokiaľ ide o elektrické vozidlá, hlavnou nevýhodou, okrem dlhého času nabíjania, je znížený dojazd v extrémne chladnom počasí. Príkladom je Tesla Model 3, ktorá podľa Krauseho dokáže v teplom počasí prejsť na jedno nabitie možno 500 kilometrov, ale v chladnom počasí len 300 kilometrov.

Vozidlá na plynový pohon, ak sú zapojené s blokovým ohrievačom, ktorý ohrieva chladiacu kvapalinu motora alebo olej, dokážu naštartovať a zahriať sa rovnako rýchlo ako EV. Dobre udržiavané vozidlo na plyn naštartuje aj v extrémne chladnom počasí.

Elektromobily tiež zvyšujú záťaž už aj tak napätej elektrickej siete, na čo v čase mrazov upozornila premiérka Alberty Danielle Smithová.

V sobotu Smithová vyzvala občanov, aby “odpojili” svoje elektrické vozidlá a šetrili energiou iným spôsobom, aby sa vyhli výpadkom.

V reakcii na situáciu susedná provincia Saskatchewan, ktorá tiež čelila rovnakým mrazom, oznámila že poskytne Alberte elektrickú energiu na stabilizáciu siete.

Mnohí, vrátane premiéra Saskatchewanu Scotta Moea, poznamenali, že incident slúži ako jasná pripomienka potenciálneho nebezpečenstva hroziaceho federálneho mandátu, ktorý vyzýva na prípadné ukončenie ťažby energie z ropy a plynu v prospech menej spoľahlivej veternej a solárnej energie.

Federálna vláda premiéra Justina Trudeaua sa snaží presadiť vo všetkých kanadských provinciách predpisy o čistej nulovej spotrebe, najmä pokiaľ ide o výrobu elektrickej energie, už v roku 2035. Jeho vláda tiež odmietla rozšíriť výnimku z uhlíkovej dane na vykurovacie palivá na všetky provincie, pričom túto výhodu umožnila len atlantickým provinciám.

Kanadská’vláda tiež ide po voľbe spotrebiteľov, pokiaľ ide o to, aké vozidlá si ľudia môžu kúpiť.

Kanadský minister životného prostredia Steven Guilbeault tesne pred Vianocami oznámil “Štandard dostupnosti elektrických vozidiel.” Ide o plán, ktorý nariadi, aby všetky nové osobné a nákladné vozidlá do roku 2035 boli elektrické, čo by v skutočnosti znamenalo zákaz predaja nových vozidiel poháňaných len benzínom alebo naftou po tomto roku.

Alberta plánuje bojovať proti fed EV a ‘net zero’ mandátu na rok 2035

Smithová prisľúbila, že má v úmysle bojovať so “všetkým”, čo má k dispozícii, proti tomu, čo nazvala “protiústavným” novým mandátom federálnej vlády pre EV, ako aj proti net zero výrobe elektrickej energie, ktorého realizácia by viedla k zaručeným výpadkom elektrickej energie.

Poznamenala, že pokiaľ ide o Trudeauov”mandát pre elektromobily, “Ottawa sa snaží vynútiť si zvýšené nároky na elektrickú sieť a zároveň svojimi federálnymi predpismi v oblasti elektrickej energie oslabuje siete Alberty”a iných provincií”.”

“Naše elektrické siete nie sú vybavené na zvládnutie masívneho nárastu dopytu, ktorý by si vynútený plnohodnotný prechod na elektrické vozidlá vyžadoval, aby sa prispôsobil klamlivým časovým harmonogramom v ottawských’nariadeniach, a federálna vláda neposkytla ani na diaľku dostatočnú finančnú pomoc, aby pomohla provinčným sieťam uspokojiť tento mandátny dopyt po elektrickej energii,” poznamenala.

Smithová uviedla, ako plán, ako “ochrániť” Albertu pred diktátom federálnej vlády”do roku 2035, a dodala, že jej provincia to nebude “tolerovať.”

Trudeau’vojna proti spaľovacím motorom prichádza napriek tomu, že Kanada má tretie najväčšie zásoby ropy na svete, ktorá sa na rozdiel od iných krajín ťaží eticky.

Elektrické autá stoja tisíce eur viac, nie sú vhodné do chladného kanadského’podnebia, majú malý dojazd a dlhý čas nabíjania (najmä v chladnom počasí) a ich batérie si vyžadujú obrovské zdroje na výrobu a ťažko sa recyklujú.

Nedávna správa organizácie Western Standard dokumentuje, ako jeden pár z Alberty na vlastnej koži zistil, že prechod na elektrický pohon nešetrí čas ani peniaze.

Trudeau’s mandátom pre elektrické vozidlá sa ohradil aj automobilový priemysel v Kanade. Kanadské združenie výrobcov vozidiel’ v reakcii na nový mandát pre elektromobily uviedlo, že nútenie ľudí kupovať si elektromobily bude mať “neprimeraný dopad na domácnosti žijúce vo vidieckych a severských komunitách, ktoré môžu mať horší prístup k verejnej nabíjacej infraštruktúre.”

Od nástupu do funkcie v roku 2015 Trudeau naďalej presadzuje radikálnu environmentálnu agendu podobnú agendám, ktoré presadzuje Svetové ekonomické fórum “Veľký reset a Organizácia Spojených národov “Ciele udržateľného rozvoja.”

Zníženie a prípadné odstránenie používania takzvaných “fosílnych palív” a prechod na nespoľahlivú “zelenú”energiu bol tiež tlačený Svetovým ekonomickým fórom (WEF) – globalistickou skupinou, ktorá stojí za socialistickou “agendou Veľkého resetu” – organizáciou, v ktorej Trudeau a niektorí členovia jeho kabinetu sú zapojení.

V júni 2017 recenzovaná štúdia dvoch vedcov a veterána štatistiky potvrdila, že väčšina nedávnych údajov o globálnom otepľovaní bola “sfalšovaná klimatológmi, aby vyzerala desivejšie.”

Povedzte kanadským politikom, aby nezopakovali energetickú nočnú moru Alberty’– pošlite správu teraz