james-martin--e1706784710182-810x500.jpg

Páter James Martin podporuje protestantského pastora, ktorý nepravdivo tvrdí, že Biblia neodsudzuje sodomiu

0
Kultúra smrti

V rozhovore sa Martin, redaktor Outreachu, opýtal protestantského pro-LGBT pastora Brandana Robertsona, aká je jeho odpoveď “keď LGBT osoba [sic], alebo člen rodiny, alebo ktokoľvek povie: ‘neodsudzuje Biblia homosexualitu?"’” 

Čítajte: Cdl. Müller: Páter James Martin’LGBT propaganda je ‘kacírstvo’

Ironicky Robertson povedal, že nevýhodou protestantskej schizmy bolo, že “dala Bibliu mnohým ľuďom, ktorí nemajú’komplexné vzdelanie, aby pochopili kultúru, kontext a jazyk, z ktorého Biblia vychádza.”  

“Biblia nie je len kniha, ktorú môže vziať do ruky ktokoľvek a ľahko jej porozumieť; je to’kniha, ktorá pochádza z iného sveta s inými perspektívami a inými kultúrnymi normami,” tvrdil. 

Vzhľadom na možnosť, že si ľudia nesprávne vykladajú Bibliu podľa vlastných želaní a predsudkov, Katolícka cirkev učí, že kompetentnou a neomylnou autoritou na výklad Svätého písma a riešenie sporov týkajúcich sa otázok viery a morálky je Magistérium, pretože ho ustanovil sám Ježiš Kristus. 

Protestantský pastor tvrdil, že “pojem sexuálnej orientácie v“starovekom svete neexistoval, takže je“nemožné, aby slovo homosexualita bolo skutočne prekladom nejakého gréckeho alebo hebrejského slova.” 

Naďalej nepravdivo tvrdil, že “keď sa jednoducho pozrieme na sexuálne praktiky napríklad v grécko-rímskom svete prvého storočia, sú’výrazne odlišné.” 

“Pre každého rímskeho muža bolo dovolené sexuálne sa angažovať s kýmkoľvek, kto mal nižšie postavenie ako on sám, a často to boli vykorisťovateľské vzťahy medzi mužom a jeho otrokom alebo mužom a niekým z podrobeného národa, a môj najlepší výskum za posledných desať rokov ma priviedol k presvedčeniu, že to, o čom Pavol hovorí v 1. liste Rimanom a 1. liste Korinťanom, a dokonca aj to, o čom hovorí 3. kniha Mojžišova, sa vzťahuje na bežné pohanské praktiky, ktoré sa točia okolo sexuálneho vykorisťovania a zneužívania, zvyčajne medzi mužmi, a to sa vôbec nepodobá na moderné, milujúce [sic] vzťahy medzi osobami rovnakého pohlavia.” 

PREČÍTAJTE SI: Domáce násilie v LGBT vzťahoch 8-krát vyššie ako u heterosexuálov: Správa ministerstva spravodlivosti

“Povedal by som, že Biblia nehovorí“nič o LGBT vzťahoch, ako ich poznáme dnes, ale právom odsudzuje sexuálne zneužívanie a vykorisťovanie, čo by mal byť každý z nás ochotný odsúdiť,”uzavrel Robertson. 

Otec James Martin nazval Robertsonovu’odpoveď “vynikajúcim dvojminútovým vysvetlením jednej z najčastejšie kladených otázok kresťanských vodcov” a povedal: “Myslím, že by sme to mali používať ako dvojminútový klip odteraz až do konca čias.” 

Robertson, ktorý je vo sfére sociálnych médií známy “progresívny” pastor identifikujúci sa s LGBT, uvádza, že “jeho zámená” sú “on/ona,” a vo svojom bio na X, predtým Twitter. 

Krátko po zverejnení kontroverznej vatikánskej deklarácie Fiducia Supplicans o “požehnaní” párov rovnakého pohlavia a iných neregulárnych “párov,” o. Martin vykonal veľmi propagované “požehnanie” homosexuálnych, civilne “zosobášených” mužov v rámci svojho pokračujúceho úsilia o normalizáciu homosexuálnych aktov. 

Čítajte: Otec James Martin požehnal homosexuálny ‘pár’ v jezuitskej rezidencii v New Yorku 

Vyvrátenie heretických pro-LGBT výkladov Svätého písma 

V rozpore s Robertsonovým’názorom, ktorý o. Martin nazval “vynikajúcim;”, Katolícka cirkev učí, že homosexuálne akty sú vo svojej podstate zlé a vždy hriešne a že Sväté písmo ich odsudzuje. 

V Katechizme Katolíckej cirkvi(KKC) sa vysvetľuje, že “Homosexualita sa vzťahuje na vzťahy medzi mužmi alebo medzi ženami, ktorí pociťujú výlučnú alebo prevládajúcu sexuálnu príťažlivosť k osobám rovnakého pohlavia.” 

KKK ďalej uvádza: 

Vychádzajúc zo Svätého písma, ktoré homosexuálne činy predstavuje ako činy ťažkej skazenosti, tradícia vždy vyhlasovala, že ‘homosexuálne činy sú vnútorne neusporiadané.’ Sú v rozpore s prirodzeným zákonom. Uzatvárajú sexuálny akt pred darom života. Nevychádzajú zo skutočnej citovej a sexuálnej komplementarity. Za žiadnych okolností ich nemožno schvaľovať.

Ak sú homosexuálne akty v rozpore s prirodzeným zákonom, vyplýva z toho, že sú vždy hriešne a posúdenie ich morálnosti nie je viazané na nálady konkrétnej doby, ako to často vyvodzujú pro-LGBT biblickí “apologéti.”

Čítaj: Nie je priestor pre ‘inklúziu’: V nedávnom videu sa známy katolícky teológ a apologét Trent Horn zaoberal tvrdením Robertsona a iných heterodoxných aktivistov, že koncept konsenzuálnych vzťahov medzi osobami rovnakého pohlavia bol v staroveku úplne neznámy, a preto Biblia odsudzuje len mužov znásilňujúcich iných mužov. 

“To’nie je pravda, pretože staroveké mezopotámske texty, ako napríklad Almanach zaklínadiel, skutočne opisujú konsenzuálny rovnaký pohlavný styk v starovekej dobe bronzovej, keď bola napísaná kniha Levitikus,” povedal Horn. 

Viac vysvetlil, že starogrécky filozof Platón vo svojom Sympóziu písal o ženách, ktoré “sa nestarajú o mužov, ale majú ženské náklonnosti, a o mužoch, ktorí sa výlučne točia okolo mužov a objímajú ich.” 

Platón tiež označil homosexuálne akty za “odporujúce prirodzenosti” a povedal, že tí, ktorí sa im venujú, sú “poháňaní otrockou túžbou po rozkoši”, čím vyvrátil mýtus, že homosexuálne akty boli v starogréckej spoločnosti všeobecne akceptované. 

Rímsky satirik Juvenal (narodený v roku 55 n. l.) zaznamenal “svoje opovrhnutie mužmi, ktorí sa ‘oženili’ s inými mužmi pri rímskych svadobných obradoch,” podľa Horna, čo ďalej dokazuje, že v staroveku boli známe dobrovoľné homosexuálne vzťahy. 

V ďalšom videu, ktoré sa zaoberá heretickým pro-LGBT výkladom Biblie, Horn vyvracia niektoré z bežných nesprávnych interpretácií veršov, ktoré Robertson cituje.  

V liste Rimanom 1, 26-27 svätý Pavol píše:  

Preto ich Boh zanechal ich hanebným vášňam. Ich ženy vymenili prirodzený styk za neprirodzené praktiky. Podobne aj muži sa vzdali prirodzených vzťahov so ženami a boli pohltení vzájomnou vášňou. Muži sa dopúšťali hanebných skutkov s mužmi a za svoju zvrátenosť dostali vo vlastnej osobe primeraný trest. 

Pro-LGBT “apologéti” radi tvrdia, že svätý Pavol v tejto pasáži odsudzuje najmä hriech cudzoložstva, t. j, manželov a manželky, ktorí opúšťajú svojich manželov, aby mali pohlavný styk s inou osobou. Horn tento výklad vyvrátil slovami: “Ak by svätý Pavol odsudzoval cudzoložstvo, potom by hovoril o najbežnejšom druhu cudzoložstva pre heterosexuálnych manželov, t. j. o sexuálnom styku s osobami opačného pohlavia bez ohľadu na to, či sú sami ženatí alebo slobodní.” 

“Pointa 1. kapitoly Listu Rimanom je v tom, že Pavol hovorí, že pohania vedia, že zhrešili a potrebujú vykúpenie v Kristovi.” 

“Aj keď pohania nikdy nemali Starý zákon, ktorý by ich učil, mali svoje svedomie a prirodzený zákon, ktorý ich viedol, preto Pavol vyberá dva zjavné príklady nemorálnosti, ktoré by mal človek poznať na základe toho, čo mu príroda chce a svedomie prikazuje. Je’nesprávne vzdávať úctu určenú Bohu obyčajnej modle [porov. Rim 1, 22-23] a je’nesprávne oddávať sexuálne úkony určené osobe druhého pohlavia osobám rovnakého pohlavia,” uzavrel Horn. 

Čítajte: Archeológia zrejme potvrdzuje biblický opis zničenia Sodomy’