- Biskup Strickland hovorí o dôležitosti byť soľou a svetlom pri evanjelizácii.
- Apoštoli sú povolaní svedčiť o pravde, ktorou je Kristus.
- Kristus je naplnením zákona a prorokov, zjavenie sa začína Starým zákonom.
- Ludia potrebujú zastaviť sa a počúvať tlkot Svätého Srdca Ježišovho, robiť pokánie.
V dvojdielnej epizóde The Bishop Strickland Show tento týždeň biskup Joseph Strickland hovorí o zastavení sa pri počúvaní Svätého Srdca, o odvahe byť soľou a svetlom pri evanjelizácii a obrátení ľudí okolo nás a o tom, ako je Kristus naplnením zákona a prorokov.
Biskup začína epizódu komentárom časti horskej kázne, v ktorej Kristus nazýva učeníkov soľou zeme. Strickland, ktorý sa na úryvok pozerá vo svetle sviatku svätého Barnabáša, poznamenáva, že svätec nepatril k pôvodným apoštolom, ale pridal sa k ich radom ako jeden z ich nástupcov.
Ako slovo “apoštol” znamená svedok, Strickland hovorí, že nám pripomína, že toto slovo sa nevzťahuje len na dvanástich apoštolov, ale že “základnou kvalifikáciou pre apoštola je svedectvo”, biskupi ako nástupcovia apoštolov sú povolaní svedčiť o pravde, ktorou je Kristus.
“Myslím si, že [tento úryvok] je veľmi dôležitý, pretože nás všetkých ako pokrstených kresťanov, a najmä tých, ktorí sú pokrstení a poznajú plnosť sviatostí v našej katolíckej viere, svet zúfalo potrebuje, soľ a svetlo, ako nikdy predtým,” hovorí a dodáva, že je to “veľmi výrazný obraz” Krista, ktorý sa pýta, na čo by bola dobrá soľ, keby stratila svoju chuť, ale aby ju pošliapali.
Soľ, pokračuje Strickland, má “obrovskú príležitosť” ochutiť zem a šíriť evanjelium. To je pripomienka, že ak žijeme ako soľ pre zem, potom žijeme podľa slávneho povolania. Ak to však nerobíme, odmietame povolanie nášho krstu k svätosti, schovávame svoje svetlo pod kríkom a “ne“odvážime sa osoliť veci, pretože sa nechcem dostať do problémov, nechcem prísť o svoje postavenie,”sme vhodní na pošliapanie.
Strickland tvrdí, že ak by sme toto povolanie odmietli, boli by sme na tom horšie ako tí bez krstu, ktorí nikdy nemali možnosť byť soľou a svetlom.
“Vo svete, ktorý blúdi v temnotách a stráca chuť evanjelia, stráca Kristovo svetlo, zúfalo potrebujeme, aby sa Kristovo telo, mystické telo Kristovo, ktorým sme my, Cirkev, postavilo a bolo radostné a silné ako svätí z dávnych čias,” tvrdí biskup. Za príklad toho, akí by mali byť katolíci, považuje svätého Bonifáca, ktorý vyťal strom zasvätený uctievaniu Thora a z dreva postavil kostol.
Na konci prvej časti Strickland prečíta svoj posledný list o počúvaní bitia Svätého Srdca Ježišovho, v ktorom vyzýva ľudí, aby sa zastavili a počúvali spomínané tlkotanie uprostred narastajúcej “búrky”, ktorá ohrozuje Cirkev.
Čítajte: Biskup Strickland: Zastavte sa a počúvajte tlkot nášho Pánovho’Najsvätejšieho Srdca
Strickland hovorí, že dôvodov na napísanie listu bolo viacero, pričom sa pozrel na veci, ktorými sa už zaoberal v Cirkvi a v spoločnosti, na blížiace sa prezidentské voľby a že sa cítil “povinný” povedať ľuďom, že keď sa zastavíme, snáď sa začneme “prebúdzať” a jasnejšie počuť, v kontexte mesiaca Najsvätejších Sŕdc Ježiša a Márie.
“Trocha ticha nám veľmi pomôže prekonať hluk života, a všetky naše životy sú hlučné a ľahko sa môžeme nechať hlukom tak rozptýliť, že”v skutočnosti nepočujeme nič,” hovorí. “To všetko dohromady ma naozaj prinútilo podeliť sa o toto posolstvo a vyzvať ľudí, aby sa zasvätili Najsvätejšiemu Srdcu Kristovmu skrze Nepoškvrnené srdce Panny Márie.”
Strickland začína druhú časť komentárom k ďalšiu časť Kázne na vrchu, tentoraz keď Kristus hovorí, že neprišiel zákon zrušiť, ale naplniť. Upozorňuje na Kristovu’poznámku, že kto poruší jedno z najmenších prikázaní a učí to iných, bude nazvaný najmenším v nebeskom kráľovstve, pričom poznamenáva, že na inom mieste Kristus povedal, že ak by niekto pohoršoval maličkého, bolo by lepšie, keby tomu človeku’uviazali na krk mlynský kameň.
Pasáž, ktorú Strickland komentuje, by podľa neho mala byť “dobre známa na celom svete, v každom kúte Cirkvi,” pretože v súčasnosti sa “porušuje.” Hovorí, že je to, akoby sme sa rozhodli ignorovať predmetný úryvok, avšak ignorujeme ho “na vlastné nebezpečenstvo.” S poznámkou, že pozná Krista, ale musí ho poznať lepšie, a že jeho vlastná láska ku Kristovi je nedokonalá, Strickland dodáva, že sme “vyzvaní” očistiť svoju lásku tým, že budeme otvorenejší jeho milosti.
Presmerujúc svoju pozornosť na koncept naplnenia Zákona a prorokov, Strickland uvažuje o tom, aké dôležité boli Kristove“slová pre Izraelitov. Izraeliti síce poznali Boha, ale nepoznali ho ako Trojicu, ako to zjavil Kristus. Dodáva, že Kristus je vtelený zákon a že ak by niekto prišiel zrušiť zákon, bol by to Kristus. Ako taký nám tento úryvok pripomína skutočnosť, zastáva názor biskup, že zjavenie sa začína Starým zákonom a napĺňa sa v Kristovi, vtelenom Slove.
Ako bol Kristus prítomný pri stvorení sveta, zostáva prítomný aj dnes, a tak to musíme “prijať a pochopiť, že všetci musíme s láskou, ale jasne odmietnuť takzvaných nových prorokov dneška, ktorí nám hovoria presne to, čo nám Ježiš hovorí, že nemôžeme’robiť: zrušiť zákon a prorokov a povedať: ‘Ach, my’sme dospeli k novému chápaniu.’”
“To’nie je to, čo hovorí Kristus!” uvádza Strickland. “Ak by mal niekto povolenie meniť zákon a prorokov, tak by to bol Boží Syn, ktorý je vteleným zákonom, ale nádherne nám ukazuje, že zjavenie je kumulatívnym zjavovaním, až sa dostane do bodu, keď Ježiš Kristus stojí vo svete, hovorí so zákonníkmi a farizejmi, hovorí s Ponciom Pilátom a je vtelenou Pravdou, ukazuje im Pravdu.”
Na konci druhej časti Strickland rozoberá vyhlásenie kardinála Roberta Saraha, ktoré retweetol a v ktorom Sarah varuje, že africká “akadémia” by si mala dať pozor, aby sa “nenakazila” chorobami, ktoré by jej “chcel vnútiť” duch Západu, duch, ktorý sa podľa kardinála “bojí hľadania pravdy.”
Niečo Strickland na vyjadreniach Sarah’ocenil, je to, že kardinál poukázal na “realitu, ktorej čelíme.” “Príliš veľa ľudí odmieta pravdu, pretože sú’skompromitovaní a ich skazenosť by sa odhalila, keby pravda naozaj vyšla najavo,” hovorí, pričom je presvedčený, že ide o “kľúčovú časť toho, s čím sa’zaoberáme.”
Dôvod, prečo ľudia hovoria, že prikázania a zákon sa musia zmeniť, tvrdí Strickland, je ten, že oni sami podľa nich nežijú. To, čo robia, je snaha zmeniť Krista a “posolstvo””ako také, veľká časť odmietania pravdy sa týka neochoty zmeniť svoj”život. Z toho vyplýva neochota počúvať alebo ohlasovať pravdu. Pravdu však treba ohlasovať a počúvať, pretože pravda nás oslobodzuje.
Koncom druhej časti Strickland poznamenáva, že pri procesiách Božieho tela sa používa najväčšia monštrancia na svete’ako odškodnenie za zverstvá spáchané počas španielskej občianskej vojny.
Strickland hovorí, že niečo podobné ako táto monštrancia je potrebné aj v Spojených štátoch, pretože všetci sú povinní robiť zadosťučinenie za svoje hriechy, ako aj za hriechy iných a za hriech, ktorý “škrtí” Cirkev. To, čo ľudia teraz potrebujú, je podľa biskupa “pôstny pocit za všetko.”
“Dá sa povedať, že teraz by mal mať každý deň kajúci tón, pretože je toho veľa, za čo treba robiť pokánie,” hovorí.
Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Show, kliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.