V knihe Smerom k sovietskej Amerike z roku 1932 sa William Z. Foster - politický aktivista a vodca americkej komunistickej strany - rozplýval nad svojou víziou komunistickej Ameriky, ktorú opísal ako budúcu istotu. V knihe, ktorá je sčasti utopickou fantáziou a sčasti revolučným návodom, sa uvádzajú stratégie komunistického prevzatia krajiny.
Jedným bojovým poľom, ktoré Foster identifikoval, bola americká kultúra. Mnohí marxistickí myslitelia na čele s Antoniom Gramscim totiž teoretizovali, že komunistická revolúcia vo vyspelých západných krajinách nemôže nastať, kým sa myseľ ľudí nevymaní z tradične zmýšľajúceho “buržoázneho” sociálneho a kultúrneho prostredia. Gramsci tvrdil, že vládnuca trieda využíva “kultúrnu hegemóniu” na udržanie svojej moci a vykorisťovanie nižších tried. Manipulácia kultúry oklame proletariát, aby uveril, že status quo je dobrý a normálny, pretože sa napája na ideológiu v umení, vzdelávaní, filme atď, a tak zostávajú v nevedomosti o svojom zotročení a postavení obete.
Foster, aplikujúc Gramsciho’myšlienky, napísal: “Súčasná kultúra v tejto krajine je nástrojom, ktorým kapitalistická trieda upevňuje svoje dominantné postavenie… Školy, kostoly, noviny, filmy, rozhlas, divadlá a rôzne iné cesty propagandy a masového vzdelávania sú organizovanou propagandistickou mašinériou vládnucej triedy.”
Čítajte: Všetko, čo potrebujete vedieť o neúspešnom pokuse o atentát na Donalda Trumpa
Gramsciho’myšlienky tak otvorili nový bojový front marxistickej ideológie: kultúru. Marxistická revolúcia sa už nemala viesť len v uliciach so zbraňami, ale mala dunieť dopredu v kultúrnych inštitúciách prostredníctvom myšlienok a propagandy.
Jednou z kľúčových inštitúcií, na ktoré sa komunisti usilujúci sa o revolúciu v Amerike zamerali, bolo školstvo, čo Foster vo svojej knihe výslovne uviedol:
Medzi elementárne opatrenia, ktoré americká sovietska vláda prijme na podporu kultúrnej revolúcie, patria tieto: Školy, vysoké školy a univerzity budú koordinované a zoskupené pod Národným ministerstvom školstva a jeho štátnymi a miestnymi pobočkami. Štúdium sa zrevolucionalizuje, očistí sa od náboženských, vlasteneckých a iných prvkov buržoáznej ideológie. Študenti budú vyučovaní na základe marxistického dialektického materializmu… Boh bude vykázaný z laboratórií, ako aj zo škôl.
Predpoveď Fostera’sa do značnej miery naplnila. Boh už nie je vítaný v laboratóriách ani v školských triedach nášho národa. Zdá sa, že v priebehu 20. storočia marxistickí agenti sledovali Fosterovu’víziu a uskutočnili ju.
Luis Budenz, bývalý sovietsky špionážny agent a člen Komunistickej strany USA, ktorý sa stal oddaným nepriateľom komunizmu, je toho svedkom. Vo svojej knihe z roku 1954 napísal Techniky komunizmu, “Pri podkopávaní národa, akým sú Spojené štáty, má prvoradý význam infiltrácia vzdelávacieho procesu. Komunisti preto urobili z invázie do škôl a vysokých škôl jednu z hlavných úvah vo svojej psychologickej vojne zameranej na ovládnutie americkej mysle.” Budenz tvrdí, že Stalin už dávno identifikoval vzdelávacie organizácie ako prostriedky na propagáciu komunistickej ideológie.
Podobne bývalý agent FBI a odborník na komunizmus W. Cleon Skousen vytvoril zoznam 45 komunistických cieľov, ktorý bol 10. januára 1963 prečítaný v záznamoch Kongresu. Patrili medzi ne aj smernice “[g]et control of the schools (získať kontrolu nad školami). Využite ich ako prenosové pásy pre socializmus a súčasnú komunistickú propagandu. Zjemnite učebné osnovy. Získajte kontrolu nad združeniami učiteľov. Vložte stranícku líniu do učebníc” a “Získajte kontrolu nad všetkými študentskými novinami”
Môžeme sa obrátiť na ďalšieho svedka, aby sme získali dôkaz, že tieto ciele neboli odsunuté len do oblasti teórie; boli uvedené do praxe. Bella Doddová bola vysokopostavená komunistka, ktorá konvertovala na katolicizmus vďaka dobrým službám biskupa Fultona Sheena. Podľa knihy Paula Kengora’Diabol a Karol Marx, práve na vysokej škole Doddová prepadla marxistickým myšlienkam a filozofii prokomunistického Johna Deweyho. Dewey bol predchodcom moderných, pokrokových vzdelávacích princípov, ktoré formovali súčasné školstvo, a bol doživotným prezidentom Národnej vzdelávacej asociácie (NEA), marxisticky orientovanej skupiny, o ktorej sa budem viac rozprávať v súčasnosti.
Po skončení vysokej školy Dodd vstúpil do komunistickej strany a osobne sa podieľal na operáciách, ktorých cieľom bolo naliať tisíce komunistických agentov do učiteľského povolania, a tak infiltrovať americký vzdelávací systém zvnútra. Hlboko sa angažovala v učiteľských’ odboroch, ktoré komunistická strana využívala na smerovanie k “sovietskej Amerike.” Po odmietnutí komunizmu Doddová v roku 1952 vypovedala pred senátnym podvýborom pre vnútornú bezpečnosť o strategickej prítomnosti komunistických agentov v amerických školách:
Komunisti sa usilujú o strategickú pozíciu. Ak ste mali komunistov v týchto školách v oblasti vzdelávania, je to veľmi strategická pozícia, pretože nielenže ovplyvňujú filozofiu vzdelávania, ale učia aj iných učiteľov, ktorí zasa učia žiakov. Ak máte v pedagogickej škole jedného učiteľa komunistu, ktorý učí, povedzme, 300 učiteľov, ktorí potom chodia po celých Spojených štátoch, je to strategická pozícia.
Čítajte: Tento symbol je skrytou zárukou triumfu Panny Márie’nad nepriateľmi Krista
Nie je ťažké si predstaviť, ako by dobre umiestnený komunistický agent, napríklad na učiteľskej’fakulte, mohol prostredníctvom svojich študentov rýchlo ovplyvniť a infikovať veľký počet amerických škôl.
V roku 1953 Doddová povedala tej istej komisii: “Niet pochýb o tom, že komunisti využijú školy a každé iné vzdelávacie médium, či už to budú komiksy alebo rozhlas a televízia.”
Doddová a jej spojenci jednoducho plnili bojový plán, ktorý vypracoval Foster v knihe Na ceste k sovietskej Amerike. Pripomeňme si, že Foster vyzýval na zriadenie centralizovaného ministerstva školstva v USA, ktoré by získalo kontrolu nad školským systémom a začalo mu vháňať do žíl marxistický jed. To bolo v roku 1932. O štyridsať rokov neskôr, ako uvádza otec John Hardon, SJ, poznamenáva v knihe “Vplyv marxizmu v dnešných Spojených štátoch,” Národná asociácia vzdelávania presadzovala vytvorenie národného ministerstva školstva počas prezidentskej kampane v roku 1976. Svoj cieľ dosiahli po zvolení prezidenta Jimmyho Cartera, ktorý 17. októbra 1979 zriadil Ministerstvo školstva Spojených štátov amerických ako ministerstvo na úrovni kabinetu.
To, že Ministerstvo školstva vzniklo na príkaz NEA, by nás malo znepokojovať, pretože NEA má pochybnú minulosť. Ešte v 40. a ‘50. rokoch minulého storočia NEA energeticky obhajovala učiteľov obvinených zo sympatií ku komunizmu a dnes je NEA vysoko spolitizovaným zväzom s otvorenými marxistickými tendenciami.
Ako je vyjadrené v komunistickom manifeste a vysvetlené pápežom Piom XI, marxisti upierajú rodičom’ práva učiť svoje deti. Naopak, tieto deti a ich formácia patrí “kolektívu.” Pius XI. vysvetľuje: “Napokon právo na výchovu upierajú rodičom [marxisti], pretože ho chápu ako výlučnú výsadu spoločenstva, v ktorého mene a na základe ktorého mandátu môžu toto právo vykonávať iba rodičia.”
Pred svojou smrťou sa páter Hardon domnieval, že sme už prešli dlhú cestu k zrušeniu rodičovských práv na výchovu. Hardon skutočne varoval, že USA sa stávajú marxistickým národom a že marxizmus prenikol aj do Cirkvi. Keď hovoril o úpadku vzdelávania, písal:
Čo sa stalo s právami rodičov’ vzdelávať svoje deti? Za menej ako štvrťstoročie tieto práva väčšina rodičov v Spojených štátoch stratila. Väčšina kedysi katolíckych škôl v Amerike bola zatvorená. Tento rukopis vzniká v prázdnej katolíckej škole, kde kedysi učili oddané rehoľníčky, ktoré zlákala marxistická ideológia.
Na tomto mieste stojí za zmienku, že NEA sa nedávno postavila proti legislatíve, ktorá by posilnila rodičovské práva vo vzdelávaní. Konzervatívni rodičia presadzujú väčší vplyv na to, čo a ako sa ich deti učia vo verejnom školskom systéme, najmä odkedy online vyučovanie počas ságy COVID odhalilo tvrdé “zdravotné protokoly” a koľko indoktrinácie sa deje v prostredí verejných škôl. Skutočnosť, že rodičia cítia potrebu bojovať za tento hlas v školskom vzdelávaní svojich detí, dokazuje, ako veľmi už rodičovské práva erodovali.
Očividne, jedným z dôvodov, prečo dnes pedagógovia môžu chcieť zatvoriť rolety tried pred rodičmi, je to, že učia veci, ktoré rodičia môžu neschvaľovať. Marxizmus nosí rôzne prevleky a prezývky a morfuje do nových obludných podôb, ale jeho škaredú tvár je možné vidieť aj v našom dnešnom vzdelávacom systéme. Aby sme ju však mohli vidieť, musíme pochopiť premenu, ktorou marxizmus prešiel v druhej polovici 20.
storočia.
Marxizmus’ako ekonomický model sa v priebehu 20.
storočia nedal ignorovať, takže marxistickí teoretici sa čoraz viac opierali o sociálne a kultúrne aplikácie tejto filozofie, a nie o jej ekonomické. V v článku New York Times z roku 1989 Felicity Barringerová napísala: “Zatiaľ čo ideologickí dediči Karla Marxa’v komunistických krajinách bojujú o transformáciu jeho politického dedičstva, jeho intelektuálni dediči na amerických univerzitách prakticky dokončili svoju vlastnú premenu z drzých, obletovaných outsiderov na asimilovaných akademických insiderov.”
Na dosiahnutie tohto úspechu prispôsobili klasický marxizmus neomarxizmu. Keď filozofiu vyhnali z katedier ekonómie, nenápadne sa usadila na katedrách angličtiny na druhej strane chodby alebo o poschodie nižšie. V unesenej literárnej kritike sa prototyp utláčateľ vs. utláčaný preniesol z ekonomických skupín na sociálne skupiny. John Miltimore a Dan Sanchez z Nadácie pre ekonomické vzdelávanie vysvetľujú:
Ekonomika bola bagatelizovaná a do popredia sa dostali iné kľúčové aspekty marxistického svetonázoru. Stále sa zdôrazňovala marxistická doktrína triedneho boja. Ale namiesto kapitálu proti práci to bol patriarchát proti ženám, rasovo privilegovaní proti marginalizovaným atď. Študenti sa učili vidieť každý spoločenský vzťah cez prizmu útlaku a konfliktu.
Abstraktné, hyperbolické a arkánne teórie z univerzitných prednáškových sál a fakultných salónov, vyjadrené v nepreniknuteľnej akademickej reči, nakoniec prenikli aj na nižšie stupne vzdelávania.
Ako novinár Christopher Rufo a ďalší dostatočne preukázali, kritická teória rasy, ktorá sa dnes vyučuje na základných, stredných, a vysokých školách, má korene hlboko zapustené v marxizme. Kritická rasová teória učí deti, že Amerika je v podstate a systematicky rasistická krajina, ktorá sa opiera o útlak a neustále udržiava nerovnosti. Ide o priame intelektuálne dedičstvo neomarxistov 60., ‘70. a ‘80. rokov 20. storočia.
Propagácia agendy LGBT tiež nesie znaky kultúrneho alebo neomarxizmu, keďže sa uskutočňuje pod záštitou “nápravy nespravodlivosti” a “boja proti útlaku” týchto “skupín obetí.”Neomarxizmus je posadnutý vnímaním nespravodlivosti páchanej na menšinových skupinách, ktoré musia dosiahnuť rovnaké alebo dokonca dominantné postavenie, ak chceme mať “spravodlivú” spoločnosť –, aj keď to znamená chválu hriechu a neporiadku. Takéto presvedčenie sa stáva zámienkou na totálnu revolúciu, na zvrhnutie existujúceho spoločenského poriadku. To všetko tvorí kľúčovú zložku “wokeizmu”, s ktorým sme sa už všetci zoznámili.
ČÍTAJ: UN says reduced population peak is a ‘hopeful sign’ despite lounding collapse
V skratke, prostredníctvom centralizácie a byrokratizácie vzdelávania, odstránenia odkazov na Boha a náboženstvo a dusenia “woke” ideológie sa zdá byť jasné, že americký vzdelávací systém bol fatálne kompromitovaný marxistickými vplyvmi – ako vlastne celá krajina.
Pápež Pius XI. nás varoval pred týmito znameniami, ale možno sme ho nepočúvali. V roku 1937, len niekoľko rokov po vydaní Fosterovej’revolučnej príručky, napísal: “Keď je náboženstvo vykázané zo školy, zo vzdelávania a z verejného života, keď sú predstavitelia kresťanstva a jeho posvätných obradov vystavení posmechu, či v skutočnosti nepestujeme materializmus, ktorý je živnou pôdou komunizmu?" ”