Všetci už poznáme ságu Bud Light z roku 2023, v ktorej bola táto mega značka zosadená z pozície amerického piva číslo jeden kvôli podpore prebudených programov.
Menej ľudí vie, že z podobných dôvodov sa pod paľbu kritiky dostali aj ďalšie americké značky vrátane John Deere, Tractor Supply a Harley Davidson. A ešte menej ľudí vie o človeku, ktorý je do veľkej miery zodpovedný za najnovšie kolo odporu voči woke kapitalizmu. Týmto mužom je Robby Starbuck, ktorý sa neúnavne snaží odhaliť skĺznutie týchto spoločností doľava. Je to filmár a konzervatívny aktivista, ktorého matka a starí rodičia priviedli do USA ako dieťa, keď utiekli z komunistickej Kuby. Bývalý Trumpov prívrženec začal pôsobiť ako firemný watchdog po tom, čo odhalil prebudenú politiku spoločnosti Tractor Supply, od ktorej kupoval krmivo pre dobytok na svojej farme neďaleko Nashvillu, a zistil, že jeho správy na sociálnych sieťach vyvolali reakciu spoločnosti: skutočne konzervovali svoje iniciatívy DEI (diverzita, rovnosť a inklúzia) a ciele v oblasti emisií uhlíka.
Odvtedy sa Starbuck’neohliada späť. Uvedomil si, že techniky použité proti spoločnosti Tractor Supply by sa dali zopakovať proti iným značkám - konkrétne značkám, ktorých zákaznícka základňa je prevažne vidiecka a konzervatívna a ktoré sa budú cítiť zradené politikou spoločnosti, ktorá sa podriaďuje duchu démonického a deštruktívneho woke idiotstva. Ako ďalšia sa do jeho hľadáčika dostala spoločnosť John Deere, keď odhalil niekoľko jej skorumpovaných politík, vrátane školení o pohlavnej a sexuálnej orientácii “” rasovej identite v sídle spoločnosti, financovania podujatia pride pre deti už od troch rokov, prijímania skupín, ktoré sa identifikujú na základe svojich sexuálnych úchyliek (skupiny LGBTQ+), a presúvania pracovných miest do Mexika pri prepúšťaní amerických zamestnancov.
John Deere odvtedy trochu ustúpila od niektorých z týchto iniciatív a uviedla, že “sa už nebude zúčastňovať ani podporovať externé sociálne alebo kultúrne uvedomenie, sprievody, festivaly alebo podujatia.”Spoločnosť však uviedla, že rozmanitá pracovná sila im umožňuje uspokojovať potreby zákazníkov a že “budú naďalej sledovať a rozvíjať rozmanitosť” svojej organizácie, napriek tomu, že popierajú existenciu kvót rozmanitosti.
Najnovšie je pod drobnohľadom spoločnosti Starbuck’značka Harley Davidson. Starbuck v The Dennis Prager Show tvrdil, že generálny riaditeľ spoločnosti Jochen Zeitz je prebudený aktivista a že spoločnosť propagovala knihu Critical Race Theory (CRT) “White Fragility” svojim zamestnancom a vstúpila do obchodnej komory LGBTQ+ vo Wisconsine. Vo videu Starbuck poukazuje na to, že tento politický/sociálny aktivizmus je zo strany spoločnosti Harley Davidson aj jednoducho zlým podnikaním. “Sú’mimo súladu so svojou zákazníckou základňou… Majú fiduciárnu povinnosť voči akcionárom, aby skutočne robili veci, ktoré sú v najlepšom záujme výsledku spoločnosti’. To nie je prípad spôsobu, akým prijali wokeness, pretože je to’jasne mimo súladu s ich zákazníckou základňou.” Situácia na veľkom zjazde motocyklov v Sturgise v Južnej Dakote práve teraz podporuje tvrdenie Starbucku’: stan Harley Davidson tam je údajne “mestom duchov”, pretože motorkári bojkotujú spoločnosť, ktorá už nepodporuje ich hodnoty.
Už teraz spoločnosť Harley Davidson možno uvažuje o ústupe od svojich víkendových aktivít, ako naznačuje jej oznámenie, že vyhodnocuje “politiky, stratégie a aktivity, aby zabezpečila, že’sú relevantné pre naše podnikanie.” Je to príprava na zmenu politiky DEI? Je’príliš skoro to povedať, ale ak budú nasledovať vzor spoločností Tractor Supply a John Deere, možno sa nejaká zmena blíži.
Starbuck tiež vydal dokumentárny film, ktorý podrobne opisuje zámernú sexualizáciu, zneužívanie a indoktrináciu detí ľavicou s názvom “Vojna proti deťom.”
Starbuck, novinár Christopher Rufo a ďalší investigatívci sú zrejme súčasťou rastúceho hnutia, ktoré sa bráni woke-izácii nášho biznisu, vzdelávania a vládneho sektora. David Primo, profesor politológie na Rochesterskej univerzite v New Yorku, ako cituje USA Today, komentuje, že “Starbuck a ďalší aktivisti využívajú nálady, že iniciatívy DEI a ESG akokoľvek dobre mienené, zašli príliš ďaleko.”
Vetrom sa ozýva šepot. V kopcoch sa ozýva ozvena. Vody sa hýbu—možno ešte nie natoľko, aby sa to dalo nazvať obratom, ale niečo ako zastavenie, ktoré by mohlo obratu predchádzať. Nie som prorok a predpovede sú riskantné. Ale cítim, že postmoderný, neomarxistický “dlhý pochod inštitúciami” sa možno konečne blíži ku koncu.
Tento “dlhý pochod” bol slogan, ktorý okolo roku 1967 vyvinul socialistický aktivista Rudi Dutschke a ktorý bol ozvenou koncepcie marxistického teoretika Antonia Gramsciho”o “pozičnej vojne.Dutschke túto teóriu rozpracoval v korešpondencii s filozofom Hervertom Marcusem, jedným z otcov modernej ľavice. Heslo vyjadruje Dutschkeho’stratégiu revolúcie spoločnosti podľa marxistického vzoru a podľa novinára Christophera Rufa je táto stratégia kľúčom k moci modernej ľavice. Vysvetľuje, že v 60’tych a 70’tych rokoch sa ľavicoví radikáli odvrátili od násilnej agitácie a revolúcie v leninskom štýle, pretože v západných demokraciách nefungovala. Namiesto toho preniesli vojnu na intelektuálny front tým, že prenikli do elitných inštitúcií, ktoré formujú kultúru a názory našej spoločnosti. Namiesto ovládnutia priemyselnej výroby by sa radšej zmocnili kultúrnej a znalostnej produkcie, aby šírili revolučnú ideológiu a transformovali spoločnosť.
Ale tento “dlhý pochod”—ktorý bol doteraz pozoruhodne úspešný—sa možno konečne zastaví. Uvažujme: Republikáni zaútočili na programy DEI vo vysokoškolskom vzdelávaní prostredníctvom legislatívy; rodičia sa bránia proti kritickej rasovej teórii v školách; došlo v zábavnom priemysle opakovane objavovali woke kasové bomby; a boli sme’svedkami úspešného bojkotu značiek posadnutých politikou identity.
To všetko sú náznaky nádeje. Každá taká absurdná, iracionálna a zlá ideológia ako wokeness sa nakoniec vyčerpá. Vyžadujú si to prírodné zákony. Otázkou však je, čo zničí skôr: samu seba, alebo západnú kultúru?