Profesor na Boston College bude študovať spôsoby, ako podporiť posilnenie postavenia tínedžerov LGBT, na čo mu ministerstvo školstva poskytne takmer 2 milióny dolárov.
Profesor psychológie Paul Poteat a ďalší výskumníci “vyvinú, zdokonalia a uskutočnia úvodnú pilotnú štúdiu intervenčného programu pre študentov LGBTQ+,” podľa grantu Inštitútu pre vedy o vzdelávaní
Použitá iniciatíva sa nazýva “Program posilnenia individuálneho a kolektívneho zdravia,” podľa grantu ministerstva školstva. Výskumníci budú počas nasledujúcich troch rokov spolupracovať s klubmi Aliancie pre rodovú rovnosť a sexualitu (GSA).
PREČÍTAJTE SI: Thajsko ako prvé v juhovýchodnej Ázii legalizovalo ‘manželstvo’ osôb rovnakého pohlavia
Boston College je jezuitská katolícka univerzita. Katolícka cirkev učí, že homosexuálne akty sú vážnym hriechom. Katolícka cirkev tiež učí, že manželstvo je medzi jedným mužom a jednou ženou.
Zúčastnené GSA sa budú stretávať a organizovať aktivity s cieľom “viesť študentov k uvažovaniu a budovaniu sebauvedomenia v súvislosti s ich identitou” a “uľahčovať aktivity na zvýšenie povedomia a potvrdenia LGBTQ+ v rámci školy alebo komunity,” podľa grantu.
Poteat prostredníctvom e-mailu uviedol The College Fix že nevidí konflikt medzi svojou prácou a učením Katolíckej cirkvi
“Neidentifikujem sa ako katolík, uviedol Poteat prostredníctvom e-mailu.
“Verím však, že táto práca a jej ciele sú v úzkom súlade s katolíckymi jezuitskými princípmi, ktoré sú najlepšie vyzdvihnuté vo vyhlásení o poslaní našej Školy vzdelávania a ľudského rozvoja na Boston College,” povedal.
Tieto princípy, ako citoval Poteat, sú “zlepšiť stav človeka, rozšíriť ľudskú predstavivosť a urobiť svet spravodlivejším.”
“Mnohí LGBTQ+ študenti zápasia s nebezpečným prostredím v škole,” povedal Poteat pre The College Fix. “Tí, ktorí zažívajú marginalizáciu, uvádzajú väčšie vyhýbanie sa škole, horšie známky na vysvedčení a nižší úmysel dokončiť strednú školu.”
“LGBTQ+ mládež potrebuje intervencie šité na mieru, ktoré by riešili ich špecifické potreby, stavali na ich silných stránkach a podporovali pozitívne sociálno-emocionálne a akademické výsledky,”tvrdí.
Tento druh projektov bol hlavným cieľom Poteatovej”predchádzajúcej práce. Jeho výskum v oblasti “školských skúseností mládeže sexuálnych a rodových menšín” a LGBT klubov je vyzdvihnutý v jeho životopise.
C.J. Doyle, výkonný riaditeľ Katolíckej akčnej ligy v Massachusetts, mal na projekt iný názor.
Doyle povedal, že ciele projektu”vychádzajú z falošných predpokladov o problémoch, ktorým vraj čelia LGBT študenti. Označil to za “desivé”, ale “neprekvapujúce”, že by sa Boston College zapojila do tohto projektu.
“Tento takzvaný ‘Empowerment Program,’” Doyle povedal The College Fix v e-maile, “je založený na podvodnom predpoklade, že študenti rovnakého pohlavia potrebujú špeciálne intervencie, pretože čelia údajne ‘nebezpečnému vzdelávaciemu prostrediu.’”
“Dôkazy uvádzané na podporu tohto nepravdivého tvrdenia sú tvrdenia, že homosexuálni študenti majú vyšší počet predčasného ukončenia štúdia, viac prípadov záškoláctva a celkovo horšie študijné výsledky ako ostatní študenti,” uviedol Doyle.
PREHLIADNITE SI: Doyle povedal, že “nebezpečné prostredie” znamená “akúkoľvek inštitucionálnu neochotu nekriticky a bez váhania potvrdzovať” sexuálne voľby LGBT študentov. Zástancovia “LGBT”, povedal Doyle, chcú “ovládnuť americký vzdelávací systém” a “urobiť z neho orgán LGBTQ ideológie a propagandy.” “[Boston College] stratila to málo, čo zostalo z jej katolíckej identity pred mnohými rokmi,” povedal Doyle. “Čo by bolo prekvapujúce a nezvyčajné a historické, by bol príbeh o členovi fakulty BC, ktorý podporoval katolícke učenie.” Prevzaté so súhlasom The College Fix.