Vigano_foto-810x500.jpg

Páter Viganò: Bergogliove politicky korektné "hriechy" sú ďalším krokom ku globalistickému náboženstvu

0
Kultúra smrti

Poznámka redaktora: Keď dočítate tento článok, zvážte prosím možnosť prispieť na našu jesennú výzvu, aby LifeSiteNews mohol pokračovať vo svojej misii.

Arcibiskup Carlo Maria Viganò ostro kritizoval Františka za kajúcu bohoslužbu, ktorú usporiadal v predvečer tohtoročnej’synody o synodalite, a povedal, že bizarný obrad, ktorého súčasťou bolo verejné vyznanie viacerých “politicky korektných” a voľne definovaných hriechov, bol ďalším krokom k “globalistickému náboženstvu.”

“Neochota žiadať o odpustenie za skutočné hriechy proti Bohu a blížnemu - ktorých sa stúpenci bergogliánskej sekty nedbalo dopúšťajú - Synoda o synodalite vymýšľa nové proti Zemi, imigrantom, chudobným, ženám, marginalizovaným,” napísal v stredu Viganò na X. “Nový pauperistický a politicky korektný dekalóg.”

“Tu teda, ‘v mene veriacich’, ktorým Bergoglio pripája chyby, o ktorých ani nevedeli, že existujú, objavujeme hriech tých, ktorí ‘odvrátili hlavu od sviatosti chudobných (sic), uprednostňujúc zdobenie seba a oltára previnilými ozdobami, ktoré odnímajú chlieb hladným,"” pokračoval Viganò. 

ČÍTAJTE: Pápež vedie pokutnú bohoslužbu v predvečer synody s kardinálmi, ktorí vyznávajú zoznam nových hriechov

“Tieto slová pripomínajú námietky Judáša – ‘mercator pessimus’, ktoré tak veľmi ocenil Bergoglio –, keď Mária z Magdaly rozbila vzácnu nádobu s vôňami, aby pomazala nohy Nášho Pána’: ‘Prečo sa tento voňavý olej nepredal za tristo denárov a potom sa nerozdal chudobným?’ (Jn 12, 5). A my sami, spolu s evanjelistom, by sme to dnes mohli komentovať: ‘To povedal nie preto, že by sa staral o chudobných, ale preto, že bol zlodej, a keďže držal truhlicu, bral, čo do nej vložili’ (Jn 12, 6),” dodal.

Viganò’ostrá kritika je reakciou na kajúcu bohoslužbu, ktorú František viedol v predvečer synody začiatkom tohto týždňa a na ktorej sa spolu s ďalšími prelátmi vyspovedal z najrôznejších nejasných a zdanlivo politických “hriechov,” vrátane “hriechu používania doktríny ako kameňa, ktorým sa dá hádzať” a “svoči synodálnosti/nedostatku počúvania, spoločenstva a účasti všetkých.”

S bohoslužbou pod Františkovým vedením mali problém aj iní, oveľa menej kritickí voči Františkovi ako Viganò, pričom kanonický právnik páter Gerald Murray povedal pre EWTN, že obrad bol “ppolitizáciou spytovania svedomia” a pripomínal mu “sovietske ukážkové procesy.”