Správa, ktorá sa začala v apríli 2023 a bola zverejnená 23. októbra, sa snažila preskúmať neúspech administratívy’“We Can Do This” komunikačnej kampane, ktorá zabránila ďalšiemu poklesu dôvery verejnosti v zdravotnícke zariadenia, ako to zdôraznila štúdia z júla 2023 v časopise Annals of Medicine, ktorá zistila, že len 13.2 % detí mladších ako päť rokov a 43,9 % mladých ľudí vo veku 12 - 17 rokov bolo zaočkovaných proti COVID, a že aj medzi tými, ktorí boli, bolo zaočkovaných len necelých 40 % mladšej skupiny a 55,3 % mladých ľudí vo veku 12 - 17 rokov.
“(m)ožnými dôvodmi neočkovania medzi neochotnými rodičmi boli obavy z vedľajších účinkov (53.3 %), nedôvera vo vakcíny COVID-19 (48,7 %), presvedčenie, že deti vakcínu COVID-19 nepotrebujú (38,8 %), nedôvera vo vládu (35,6 %) a to, že deti v domácnosti nepatria do vysoko rizikovej skupiny (32,8 %),” že dokument uvádza.
V správe Snemovne reprezentantov sa zistilo, že “veľká časť vedeckého obsahu” použitého v kampani bola založená na údajoch a odporúčaniach amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) a ako taká bola “hlboko chybná” v mnohých kritických bodoch, ktoré nedôveru skôr prehlbovali, ako zmierňovali. Medzi lekárske dezinformácie, ktoré propagovala, patrili tvrdenia, že vakcíny proti COVID účinne zastavujú prenos COVID, zveličovanie účinnosti maskovania a preháňanie rizika, ktoré vírus predstavuje pre deti a ktoré v skutočnosti takmer neexistovalo.
Kampaň sa tiež spoliehala na celebrity, ktoré strihali reklamy propagujúce očkovanie, ako aj na influencerov na plný úväzok v sociálnych médiách, ktorí robili to isté priamo na svoje publikum, s malým úspechom. Pracovalo sa aj na “pravidelnej syntéze zistení z trendov vyhľadávania Google a monitorovaní nástrojov na počúvanie sociálnych sietí (týždenné správy, trackery) s cieľom odporučiť, vyvinúť, previesť cez klíring a prevádzku radu aktuálnych statických a video reklám (…) na platformách ako Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Reddit, YouTube, Google a Bing.” V správe sa uvádza, že nie je “jasné, či spoločnosť Google pri vývoji kampane pre vlastný panel vyhľadávania nejakým spôsobom použila informácie umožňujúce identifikáciu osôb a do akej miery boli do kampane zapojené návyky detí” pri sledovaní.”
“Kým Bidenova-Harrisova administratíva’viedla k dlhodobému zatváraniu škôl a podnikov, NIH vynakladal takmer miliardu dolárov z peňazí daňových poplatníkov v snahe manipulovať Američanov pomocou reklám — niekedy obsahujúcich chybné alebo nepreukázané informácie. Tým, že Biden-Harrisova administratíva príliš propagovala, čo vakcíny COVID-19 dokážu, — v priamom rozpore s povoleniami FDA’a príliš zdôrazňovala riziko vírusu’ pre deti a mladých dospelých, spôsobila, že Američania stratili dôveru v systém verejného zdravotníctva, ” povedal predseda výboru, republikán U.S. Reprezentantka Cathy McMorris Rodgersová z Washingtonu povedala: “Naše vyšetrovanie tiež odhalilo, do akej miery išli verejné financie veľkým technologickým spoločnostiam na sledovanie a monitorovanie Američanov, čo podčiarkuje potrebu silnejšej ochrany osobných údajov online.”
Preskúmanie správy na X, odborník na infekčné choroby zo Stanfordskej univerzity Dr. Jay Bhattacharya, jeden z najvýznamnejších národných’kritikov zriadenia COVID, ju označil za “zničujúcu”pre dôveryhodnosť CDC’.
Poznamenal, že hlavnou stratégiou, ktorú prijala spoločnosť Fors Marsh Group (FMG), najatá na kampaň pre styk s verejnosťou, bolo zveličovanie rizika úmrtia na COVID a zároveň bagatelizovanie nedostatku dôkazov o tom, že vakcíny zastavili prenos vírusu. S týmto cieľom kampaň pokračovala v propagácii povinných vakcín aj po tom, čo administratíva vedela, že očkovania, ktoré boli v tom čase k dispozícii, neboli účinné proti COVID’variantu Delta.
Kampaň zároveň vysielala zmiešané správy, ktoré nielenže podkopávali jej vlastné posolstvo o vakcínach, ale aj vlastné pokyny vlády, keď išlo o propagáciu iných preferovaných opatrení. V marci 2021 reklamy trvali na tom, aby aj očkovaní Američania naďalej nosili masky v čase, keď samotné CDC tvrdilo, že očkovanie robí maskovanie zbytočným.
Bhattacharya tiež poznamenal, že Dr. Ashish Jha, Bidenov’vlastný poradca pre COVID, “čakal až do decembra 2022 (hneď po odchode z vládnych služieb), aby krajine povedal, že ‘(t)e na svete neexistuje žiadna štúdia, ktorá by dokazovala, že masky fungujú tak dobre.’Čo mu trvalo tak dlho?"”
Veľké množstvo dôkazov spojilo významné riziká s vakcínami COVID, ktoré boli vyvinuté a preskúmané v frakcia vakcín zvyčajne trvá čas v rámci iniciatívy Trumpovej administratívy’Operation Warp Speed.
Federálny systém hlásenia nežiaducich udalostí po očkovaní (VAERS) hlásil k 4. októbru okrem iných ochorení aj 37 966 úmrtí, 218 241 hospitalizácií, 21 952 infarktov a 28 641 prípadov myokarditídy a perikarditídy. Výskumníci amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) rozpoznali “vysokú mieru overenia hlásení myokarditídy do VAERS po očkovaní vakcínou COVID-19 na báze mRNA,” čo viedlo k záveru, že “podhodnotenie hlásení je pravdepodobnejšie” ako nadhodnotenie.
An analýza 99 miliónov ľudí v ôsmich krajinách uverejnená vo februári v časopise Vaccine “pozorovali významne vyššie riziko myokarditídy po prvej, druhej a tretej dávke” vakcín COVID na báze mRNA, ako aj známky zvýšeného rizika “perikarditídy, Guillainovho-Barrovhoé syndrómu a trombózy mozgových žilových dutín” a ďalšie “potenciálne bezpečnostné signály, ktoré si vyžadujú ďalšie skúmanie.” V apríli bolo CDC prinútené na základe súdneho rozhodnutia zverejniť 780 000 predtým nezverejnených hlásení o závažných nežiaducich účinkoch a štúdia z Japonska zistila “štatisticky významný nárast” úmrtí na rakovinu po tretích dávkach vakcín COVID-19 na báze mRNA a ponúkla niekoľko teórií o príčinnej súvislosti.
Na Floride sa prebiehajúce vyšetrovanie veľkej poroty v súvislosti s výrobcami vakcín’ má byť zverejnená očakávaná správa o očkovaní a bola podaná žaloba zo strany štátu Kansas, v ktorej sa spoločnosť Pfizer obviňuje zo zavádzania, pretože očkovania označuje za “bezpečné a účinné;
Pri obmedzení šírenia vírusu sa podobne ako pri očkovaní na verejnosti zistilo, že je nanajvýš neúčinné. Viac ako 170 štúdií zistilo, že masky nedokážu zastaviť COVID, pričom sú naopak škodlivé, najmä pre deti, ktoré dôkazy zistili, že samotný COVID im hrozí len málo. Naopak, dôkazy naznačujú, že schopnosť vidieť tváre je pre skorý vývoj kritická.