Story6_5_21_24_4_2-1-810x500.jpg

Pápež František privítal na audiencii vo Vatikáne transrodového aktivistu "pustovníka" brata Christiana Matsona

32
Kultúra smrti

Pápež František sa minulý mesiac po jednej zo svojich týždenných audiencií stretol s kontroverzným “diecéznym pustovníkom” známym ako “brat Christian Cole Matson.”

Napriek tomu, že vyvolal medzinárodný rozruch a hlboké kánonické otázky v súvislosti so svojimi tvrdeniami, že je “transrodový;”, ženu, ktorá v súčasnosti žije ako mužský pustovník, pápež František nedávno prijal ako vzácneho hosťa vo Vatikáne.

Na záver týždennej generálnej audiencie, 23. októbra, pápež František tradične obišiel účastníkov. Pontifik najprv pozdravil prítomných kardinálov alebo biskupov a potom sa pozdravil s tými, ktorí sedeli najbližšie k nemu, vrátane nových manželských párov a tých, ktorí boli považovaní za špeciálnych hostí pre každú konkrétnu audienciu.

Medzi týmito hosťami bola aj skupina samozvaných “transgender” osôb, ktoré boli v Ríme prítomné vďaka pro-LGBT skupine Outreach otca Jamesa Martina SJ’. Outreach niekoľko dní predtým usporiadal podujatie za zatvorenými dverami na okraj synody o synodalite, na ktoré tesne nadviazal súkromná pápežská audiencia pre “transrodové” osoby a ďalšie osoby, ktorú zorganizovala organizácia New Ways Ministry.

Maxwell Kuzma, žena, ktorá sa prezentuje ako “transrodový muž,” poskytla rozprávanie o stretnutí s Františkom z 23. októbra – stretnutí, ktoré zorganizoval miestny kňaz otec Andrea Conocchia, ktorý má dlhodobú dohodu v tom, že privádza na stretnutie s Františkom pohlavne nevyhranené osoby.

V partii bol “Christian Matson,” žena narodená ako Nicole, ktorá sa teraz identifikuje ako muž a žije ako diecézny pustovník v diecéze biskupa Johna Stoweho’Lexington.

Matsonová sa stala predmetom medzinárodnej kontroverzie katolíckych médií, keď oznámila svoju transrodovú sebaidentifikáciu začiatkom tohto roka.

ČÍTAJTE: Katolícka ‘pustovníčka’ schválená heterodoxným biskupom Stoweová sa priznala ako ‘transgender’

V 22 oficiálnych vatikánskych médiách fotografií možno vidieť Matsona oblečeného v kvázi dominikánskom habite, ako žiada Františka o požehnanie.

Credit: Vatican Media

Ak ide o Kuzmovú, Františkovi sa predstavila slovami: “Som transrodový muž” a poznamenala, že je priateľkou otca Františka. Martina. “František sa rozžiaril,” napísala Kuzmová a dodala, že toto stretnutie ju utvrdilo v jej “transrodovej identite”:

Po rokoch potláčania svojej identity som teraz slobodná: slobodná byť presne takou, akú ma Boh stvoril… som hrdá na seba, že som mu povedala, že som transgender [sic] v jeho rodnom jazyku, a rovnako hrdá, že Katolícka cirkev má pápeža, ktorý tak srdečne a pastoračne reaguje na [tzv. transgender] členov svojho stáda.

Katolícka cirkev učí, že Boh stvorí každého jednotlivca ako muža alebo ženu v okamihu jeho počatia a pohlavie je nemenná vlastnosť, ktorá “charakterizuje muža a ženu nielen na fyzickej úrovni, ale aj na psychologickej a duchovnej, čím sa podpisuje na každom ich prejave.”

Katolícke učenie tiež odsudzuje mrzačenie a sterilizáciu ako “proti morálnemu zákonu” a odsudzuje gender ideológiu. 

František’ signál súhlasu v kontroverzii v USA

Pozoruhodné je verejné stretnutie Matsonovej’s Františkom a jeho prijatie, ktoré sa považuje za potvrdenie jej životných rozhodnutí, ktoré zásadne odmietajú katolícke učenie.

Matsonová, ktorá bola vychovaná ako presbyteriánka, predtým pre Religion News Service (RNS) vysvetlila, že konvertovala na katolicizmus štyri roky po “zmene pohlavia” na vysokej škole.

Stowe prijal Matsonovú v diecéze Lexington ako “transgenderovú pustovníčku” napriek tomu, že biskup plne vedel o Matsonovej’operácii “zmeny pohlavia”.

Po Matsonovej’jarnom odhalení, že je vyznávačkou “transgenderu,” ju Stowe verejne podporoval tvárou v tvár katolíckemu zdeseniu. Obhajoval Matson’ov život a identitu ako “transrodového muža” a povedal, že je “vďačný bratovi Christianovi [Nicole] za jeho [jej] svedectvo učeníctva.”

Matson sa odvtedy stal verejne známejšou osobnosťou spojenou s podujatiami v kruhu amerických LGBT aktivistov, ako napríklad s konferenciou O. Martin’2024 Outreach. Pri účasti na podujatí v lete tohto roku sa Matson vyjadril, že Katolícka cirkev potrebuje “transrodové” osoby v rehoľnom živote. Správy dokumentovali, že konferencia “zdôraznila naliehavosť” pre Matsonovú dokončiť svoju knihu, “ktorá predstavuje teologický argument pre začlenenie [tzv. trans] ľudí do zasväteného života.”

Matsonová protestovala proti tomu, že ženy žijúce ako “transrodoví muži” boli odmietnuté prijať do rehoľného života.

“Sú to skvelí muži, ktorí by v plnej miere mali byť v rehoľných komunitách,” tvrdila. “Sú to”vynikajúci kandidáti. Jediný dôvod, prečo’nie sú prijatí, je ich zdravotná anamnéza, ich trans status.”

Demonštrujúc svoju angažovanosť v tejto veci, Matsonovú na konferencii Outreach sprevádzalo “päť mladých transrodových mužov,” ktorí sa k nej okrem účasti na víkendovom programe pripojili aj na “súkromné rekolekcie”.

V rozhovore s Emily Mangiaracinou z LifeSite’v máji kánonická právnička Matka Therese Iversová uviedla, že  “transsexuál je nespôsobilý pre akékoľvek cirkevné povolanie” kvôli “skutočnosti, že nekoná v súlade s biologickým pohlavím, ktorým bol obdarovaný Bohom pri svojom počatí.”

Ak Matsonová tvrdí, že žije podľa rád chudoby, čistoty a poslušnosti, matka Iversová uviedla, že samotný život transsexuála je “veľmi vážnym porušením” proti čistote, nie v zmysle, ako sa čistota bežne chápe, ale v súvislosti s transsexuálmi” “konajú proti biologickej realite” a “proti typu ľudskej osoby, ktorú Boh chcel, aby táto osoba bola.”

Ivers dodal, že “porušenie proti sľubu čistoty môže zahŕňať telesné zmrzačenie a povzbudzovanie iných k tomu istému. Takýto hriech by mal morálne ťažkú povahu – nesúdime dušu – a tiež by sa zaň niesla svätokrádež, pretože je v rozpore so sľubom daným Bohu (cnosť nábožnosti)." ”

František’ zmiešaná bilancia

Pápež – síce v niektorých komentároch a textoch odsudzuje transgender ideológiu – napriek tomu sa zdá, že svojím konaním toto hnutie podporuje. Opakovane srdečne privítal vo Vatikáne skupiny LGBT alebo transrodové osoby bez toho, aby sa zdalo, že by im načrtol učenie Cirkvi o ľudskej sexualite alebo ich vyzval k obráteniu života.

Niektorí členovia miestnej rodovo zmätenej skupiny napojenej na pátra Conocchiu teraz každý mesiac cestujú na týždennú generálnu audienciu pápeža Františka’, na ktorej dostávajú čestné miesta. Nie sú ani jedinými pro-transgenderovými alebo LGBT skupinami, ktoré pápež privítal: početné takéto skupiny dokumentujú a chvália svoje stretnutia s Františkom na audienciách.

ČÍTAJTE: Pápež František prijal členov miestnej trans skupiny za pápežským stolom na výročnom vatikánskom obede

Vlani počas výročného vatikánskeho obeda pre chudobných František prekvapil medzinárodné médiá keď si vybral “transgender” člena miestnej skupiny, aby sedel oproti nemu pri stole.

Na rozdiel od pápežovho“potvrdenia spôsobu života transrodovej skupiny“katolícke učenie o otázkach transrodovosti zostáva nezmenené. Katechizmus stanovuje: “Každý človek, muž i žena, má uznať a prijať svoju sexuálnu identitu,”pričom sa odvoláva na svoje’pohlavie. (KKC č. 2333)

Kongregácia pre náuku viery’z roku 1975 dokumentPersona Humana, uviedla: “Nemožno skutočne podporovať dôstojnosť človeka’ak sa nerešpektuje základný poriadok jeho prirodzenosti.”

Zaiste, pod vedením kardinála Josepha Ratzingera v roku 1986 CDF vydala dokument, ktorý biskupov inštruoval o pastoračnej starostlivosti o vyznávačov homosexuality. CDF napomenula biskupov, aby zabezpečili, že oni a akýkoľvek “pastoračný program” v diecéze budú “jasne uvádzať, že homosexuálne aktivity sú nemorálne.”

Nedávno kardinál Raymond Burke a biskup Athanasius Schneider spolu s niekoľkými ďalšími biskupmi napísali vo svojom 2019 Declaration of Truths, že “operácia zmeny pohlavia” je “ťažký hriech” a “vzbura” proti Božiemu a prirodzenému zákonu.

Matsonová, ktorú oficiálne podporuje biskup Stowe a ktorá teraz čerstvo dostala pápežské požehnanie, sa zrejme nechce prispôsobiť katolíckemu učeniu o ľudskej sexualite a prestať žiť ako muž.