Kampaň za “prebudenie” korporátnej Ameriky si pripísala zatiaľ najväčšie víťazstvo, keď sa dozvedela, že maloobchodný gigant Walmart upúšťa od širokého spektra “rozmanitosti” iniciatív, do ktorých predtým výrazne investoval.
Konzervatívny aktivista Robby Starbuck uviedol, že mu vedenie Walmartu podrobne opísalo celý rad politických zmien, ku ktorým sa spoločnosť zaviazala v situácii, keď ľavicové kultúrne ciele upadajú do nemilosti širokej verejnosti.
Spoločnosť sa plánuje prestať podieľať na indexe rovnosti firiem (Corporate Equality Index) nátlakovej skupiny LGBT Human Rights Campaign’identifikovať a odstrániť nevhodné sexuálne a/alebo transgender produkty predávané deťom” prostredníctvom predajcov tretích strán na svojich webových stránkach, “prehodnotiť všetky finančné prostriedky na Pride a iné podujatia, aby sa zabránilo financovaniu nevhodného sexualizovaného obsahu zameraného na deti”;; aby “nerozširovala Centrum rasovej rovnosti, ktoré bolo zriadené v roku 2020 ako špeciálna päťročná iniciatíva”; prestala zohľadňovať kvóty na identitu v dohodách s dodávateľmi; a aby prestala “organizovať školenia o rasovej rovnosti”, ako aj používať pojmy “LatinX” a “DEI.
MASÍVNE správy: Walmart končí s politikou budenia. Teraz vám môžem exkluzívne povedať, čo’sa mení a ako sa to stalo.
Minulý týždeň som povedal vedúcim pracovníkom @Walmart, že tam robím reportáž o wokeness. Namiesto toho sme viedli produktívne rozhovory s cieľom nájsť riešenia.
Dole sú… pic.twitter.com/BD02xJQ0X2
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) 25. novembra 2024
“Nezabudnite, že Walmart je zamestnávateľom číslo 1 v Amerike s viac ako 1,6 milióna zamestnancov a ich trhová kapitalizácia je takmer 800 miliárd dolárov,” povedal Starbuck. “Toto nebude mať“obrovský efekt len pre ich zamestnancov, ktorí budú mať neutrálne pracovisko bez pocitu, že sa doň vnášajú rozdeľujúce otázky, ale rozšíri sa to aj na ich mnohých dodávateľov.”
“Naše kampane sú teraz také účinné, že“prinútime najväčšie spoločnosti na svete zmeniť svoju politiku bez toho, aby som vôbec zverejnil článok, v ktorom by som načrtol ich prebudenú politiku,” dodal. “Spoločnosti jasne vidia, že Amerika chce späť normálnosť. Éra wokeness zomiera priamo pred našimi očami. Krajina korporátnej Ameriky sa rýchlo mení na zdravý rozum a neutralitu. Teraz sme trendom, nie anomáliou.”
Walmart je zatiaľ najväčším firemným skalpom, o ktorý sa Starbuck prihlásil, ale zďaleka nie jeho prvým. Svojimi predchádzajúcimi kampaňami úspešne zatlačil na Jack Daniel’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota a Coors, aby upustili od podobných politík.
V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali “diverzitu, rovnosť, & inklúziu” (DEI) a “environmentálne, sociálne, & riadenie” (ESG) štandardy, aby povzbudili veľké americké korporácie k zaujímajú priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.
Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney, Bud Light a Target. Bývalý prezident Donald Trump’tento mesiac porážku odchádzajúcej viceprezidentky Kamaly Harrisovej v boji o Biely dom mnohí považujú aj za ďalší dôkaz toho, že široká verejnosť odmieta woke ideológiu, čo mohlo ešte viac ovplyvniť rozhodnutie spoločnosti Walmart’
Výskum verejnej mienky prodemokratickej spoločnosti Blueprint ukázal, že výrok “Kamala Harris sa viac zameriava na kultúrne otázky, ako sú otázky transrodových osôb, než na pomoc strednej triede” bolo tretím najväčším dôvodom, prečo sa ju voliči celkovo rozhodli nevoliť, a dôvodom číslo jeden, prečo ju swingoví voliči odmietli a namiesto toho volili Trumpa.