Reklama na slúchadlá Apple AirPods, ktoré fungujú ako načúvacie prístroje, sa stala virálnou pre svoje prorodinné posolstvo.
Reklama s názvom “Heartstrings,” zobrazuje otca, jeho manželku a dcéru, ako tínedžerka otvára gitaru na Vianoce.
Otec počuje len tlmenú verziu. Hoci je jeho dcéra z darčeka očividne nadšená, otec, ktorý sa volá John, sedí v diaľke so smutným výrazom v tvári.
Keď ju dcéra Haley otvára, reklama sa mihne v spomienkach, ako v detstve hrala na iné nástroje, ale otec ju počuje len slabo. V mysli sa mu vynárajú aj iné spomienky na to, ako vyrastala, chodila do školy a rozprávala sa s ním.
Vrátený do súčasnosti mu manželka podáva načúvací prístroj Air Pods a hovorí “John, počúvaj.”
On potom nielenže počuje, ako mu hrá pieseň, “Our House” od Crosbyho, Stillsa a Nasha, zreteľne v prítomnosti, ale vybavuje si minulé spomienky s jasnejším zvukom. Tie isté scény sú teraz v jeho pamäti oveľa jasnejšie, pretože lepšie počuje.
Video sa končí jeho slzami radosti. V súčasnosti má na YouTube takmer 10 miliónov pozretí a na X (predtým Twitter) získalo pozitívne komentáre.
Výkonný riaditeľ spoločnosti Apple Tim Cook video zverejnil a získalo viac ako 46 miliónov pozretí.
Jsem hrdý na mnohé tímy v spoločnosti Apple, ktoré vyvíjajú výkonné technológie, ktoré zlepšujú životy ľudí. Funkcia načúvacieho prístroja v slúchadlách AirPods Pro 2 využíva tvoj personalizovaný zvukový profil, aby si počul dôležité momenty. pic.twitter.com/DsGytAUQAR
— Tim Cook (@tim_cook) 28. novembra 2024
“To je super,” napísal Elon Musk v reakcii.
“Ako človek, ktorý sa narodil so senzorineurálnou stratou sluchu spôsobenou v oboch ušiach, ktorá sa časom len neustále zhoršuje bez toho, aby som mohol čokoľvek urobiť… AirPods Pro 2 zmenili hru,” marketingový manažér Joshua Brown písal na X.
Iní chválili reklamu za zobrazenie otca pozitívnym, láskyplným spôsobom.
“Namiesto zobrazenia patriarchu rodiny ako neohrabaného blázna táto reklama stavia otca s poruchou sluchu do centra posolstva, ktoré okrem propagácie produktu zobrazuje aj milujúcu rodinu,” napísala Amanda Harding pre The Daily Wire.
Rozhodne, reklama je určená na predaj produktu a nejde o čisto altruistické video spoločnosti Apple. Napriek tomu je pozitívnym znakom minimálne v dvoch ohľadoch.
Po prvé, ukazuje otca v pozitívnom svetle, ktorý sa snaží naplno si užiť darčeky svojej dcéry’. Po druhé, ukazuje technológiu, ktorá sa nepoužíva na zlo, ale na pozitívny účel, aby pomohla človeku s postihnutím plne sa zapojiť do života jeho dieťaťa’
Mnohí na X poukázali na to, že ich reklama rozplakala.
A hoci sa k tomu nepriznám, určite môžem povedať, že toto video pôjde do mojej zložky vecí, ktoré si pozriem, keď budem mať piliny v očiach a budem ich potrebovať vypláchnuť.