Screenshot-2024-12-03-9.22.56-AM-810x500.png

Táto reklama spoločnosti Apple sa stáva virálnou pre svoje prorodinné posolstvo

42
Kultúra života

Reklama na slúchadlá Apple AirPods, ktoré fungujú ako načúvacie prístroje, sa stala virálnou pre svoje prorodinné posolstvo.

Reklama s názvom “Heartstrings,” zobrazuje otca, jeho manželku a dcéru, ako tínedžerka otvára gitaru na Vianoce.

Otec počuje len tlmenú verziu. Hoci je jeho dcéra z darčeka očividne nadšená, otec, ktorý sa volá John, sedí v diaľke so smutným výrazom v tvári.

Keď ju dcéra Haley otvára, reklama sa mihne v spomienkach, ako v detstve hrala na iné nástroje, ale otec ju počuje len slabo. V mysli sa mu vynárajú aj iné spomienky na to, ako vyrastala, chodila do školy a rozprávala sa s ním.

Vrátený do súčasnosti mu manželka podáva načúvací prístroj Air Pods a hovorí “John, počúvaj.”

On potom nielenže počuje, ako mu hrá pieseň, “Our House” od Crosbyho, Stillsa a Nasha, zreteľne v prítomnosti, ale vybavuje si minulé spomienky s jasnejším zvukom. Tie isté scény sú teraz v jeho pamäti oveľa jasnejšie, pretože lepšie počuje.

Video sa končí jeho slzami radosti. V súčasnosti má na YouTube takmer 10 miliónov pozretí a na X (predtým Twitter) získalo pozitívne komentáre.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Apple Tim Cook video zverejnil a získalo viac ako 46 miliónov pozretí.

“To je super,” napísal Elon Musk v reakcii.

“Ako človek, ktorý sa narodil so senzorineurálnou stratou sluchu spôsobenou v oboch ušiach, ktorá sa časom len neustále zhoršuje bez toho, aby som mohol čokoľvek urobiť… AirPods Pro 2 zmenili hru,” marketingový manažér Joshua Brown písal na X.

Iní chválili reklamu za zobrazenie otca pozitívnym, láskyplným spôsobom.

“Namiesto zobrazenia patriarchu rodiny ako neohrabaného blázna táto reklama stavia otca s poruchou sluchu do centra posolstva, ktoré okrem propagácie produktu zobrazuje aj milujúcu rodinu,” napísala Amanda Harding pre The Daily Wire.

Rozhodne, reklama je určená na predaj produktu a nejde o čisto altruistické video spoločnosti Apple. Napriek tomu je pozitívnym znakom minimálne v dvoch ohľadoch.

Po prvé, ukazuje otca v pozitívnom svetle, ktorý sa snaží naplno si užiť darčeky svojej dcéry’. Po druhé, ukazuje technológiu, ktorá sa nepoužíva na zlo, ale na pozitívny účel, aby pomohla človeku s postihnutím plne sa zapojiť do života jeho dieťaťa’

Mnohí na X poukázali na to, že ich reklama rozplakala.

A hoci sa k tomu nepriznám, určite môžem povedať, že toto video pôjde do mojej zložky vecí, ktoré si pozriem, keď budem mať piliny v očiach a budem ich potrebovať vypláchnuť.