David-Crisafulli-MP-810x500.png

Austrálsky štát pozastavil diskusiu o legislatíve o interrupciách na ďalšie štyri roky

16
Kultúra smrti

Premiér štátu Queensland David Crisafulli, líder pravicovej Liberálnej národnej strany, zakázal na najbližšie štyri roky v queenslandskom parlamente diskusiu o zákonoch o interrupciách, čo predstavuje nové dno výmeny názorov na interrupcie v Austrálii. Gag bol v parlamente prijatý narýchlo bez predchádzajúceho upozornenia, pričom na prerokovanie tejto otázky bola vyčlenená iba polhodina.

Tento krok mal predovšetkým zablokovať akúkoľvek možnosť pre poslanca Robbieho Kattera, ktorý zastupuje menšinovú Katterovu austrálsku stranu, opätovne predložiť návrh zákona o “živých deťoch”, ktorého cieľom bolo “zakotviť v legislatíve ochranu detí narodených v dôsledku zákroku prerušenia tehotenstva.”

Katter pred voľbami vyhlásil, že jeho prvým krokom v novom parlamente bude opätovné predloženie návrhu zákona súkromného poslanca”na ochranu detí, ktoré sa narodili dýchajúce počas pokusu o potrat. Povedal, že návrh zákona zabezpečí, aby sa novorodenci “nevyhadzovali do odpadkových košov a aby sa nenechávali zomrieť na stole bez tepla a starostlivosti.”

Crisafulli, ktorý počas predvolebnej kampane povedal, že je “za potraty”, tvrdil, že zákaz inicioval, aby zastavil to, čo nazval “hanebnou … zastrašovacou kampaňou v štýle USA”, ktorú počas predvolebnej kampane viedla ľavicová Strana práce. Labouristi opakovane varovali, že LNP zruší svoju legislatívu z roku 2018, ktorá tento zákrok po prvýkrát legalizovala.

Crisafulliho”tvrdenie je nepresvedčivé. Jednoducho nezmeniť existujúcu legislatívu by stačilo na to, aby sa ukázalo, že labouristi sa mýlia. Pravdepodobnejším dôvodom je zabrániť Katterovi a politikom LNP, ktorí sú za život, aby mali akýkoľvek vplyv.

Počas kampane Crisafulli nevylúčil hlasovanie podľa svedomia v tejto otázke a mnohí jeho poslanci potvrdili, že sú proti potratom. V úrade sa však postaral o to, aby sa k hlasu nedostali.

Cenzúra v Queenslande je ďalším krokom v tom, čo v Austrálii už dlho upadá do nezmyselného hádzania bahna a politického manévrovania. Keď sa otázka potratov prvýkrát dostala do centra pozornosti verejnosti, približne pred štyrmi desaťročiami, debata mala skôr právny alebo technický charakter. Otázky ako “Kedy sa začína ľudský život?” a “Ako by sa mal zákon vysporiadať s ukončením ľudského života, keď je závislý od tela matky?” boli v popredí.

Tieto diskusie nemali jasné riešenie, čo malo znamenať, že zástancovia ochrany života získali morálne a právne prvenstvo. Ak nie je možné jasne definovať, kedy sa začína ľudský život, potom dôkazné bremeno musí padnúť na zástancov potratov, pretože to oni chcú zabíjať.

Aby sa zástancovia potratov bránili takýmto námietkam, prešli na spájanie feminizmu a slobody voľby pre ženy: odtiaľ pochádza slovné spojenie “pro-choice.” Bol to manéver, ktorý zabezpečil, že debata sa stane skôr emotívnou než logickou. Kritika potratov bola vykresľovaná ako motivovaná sexizmom a mizogýniou. To, že mnohé ženy boli proti potratom, sa pohodlne ignorovalo.

V priebehu nasledujúcich desaťročí veľký pokrok v medicíne zmenil kalkul. Teraz môžu plody samostatne prežiť približne po šiestich mesiacoch tehotenstva, aj keď s lekárskou pomocou. To znamená, že už nie je možné tvrdiť, že od šiesteho mesiaca je dieťa len predĺžením tela matky. Z toho vyplýva, že neskorý potrat je druh vraždy. Problém vraždy je ešte zjavnejší pri zabíjaní detí po ich narodení. To je samozrejmá infanticída.

Čítajte: Candace Owens zakázali vstup na Nový Zéland len mesiac po Austrálii

Pro-potratoví aktivisti sa dokázali vyhnúť konfrontácii s podobnými argumentmi tvrdením, že sú terčom útokov žien. Ide o verziu ad hominem (útok na osobu a nie na argument) klamstva, ktoré bolo veľmi účinné.

Feminizmus má v austrálskej politike a médiách naďalej silný politický vplyv. Crisafulli, ako všetci politici, si nechce znepriateliť ženské hlasy, čo je nepochybne súčasťou jeho motívu na zastavenie diskusie.

Je to morálne zbabelý krok, ktorý znamená odvrátenie sa od racionálnych argumentov a právnej konzistentnosti. Rodičia, ktorí zabíjajú svoje novorodencov, sa považujú za jedných z najhorších zločincov v spoločnosti. Ako má byť teda zabitie dýchajúceho novorodenca po neúspešnom potrate právne prijateľné?"

Austrália nemá v minulosti intenzívne politické napätie; a už vôbec nie  také stranícke rozdiely, aké sú zjavné v Spojených štátoch, najmä v otázke potratov. Crisafulli v tomto smere odráža miestnu kultúru tým, že uprednostňuje mlčanie pred nesúhlasom. V Austrálii sa morálne nadšenie skôr odsudzuje ako nezdvorilosť, než aby sa k nemu pristupovalo s pozornosťou a úctou.

Jedným pozitívnym znakom však je, že v krajine je veľmi málo úcty k politikom, takže morálna apatia strany LNP v Queenslande nebude mať vplyv.

ČÍTAJTE: Austrália stiahla ‘zákon o dezinformáciách a dezinformáciách’, ale hrozba slobode prejavu zostáva