Untitled-26-810x500.png

UNESCO spúšťa kurz zameraný na "školenie" vplyvných osôb na sociálnych sieťach, aby "nahlasovali nenávistné prejavy

9
Kultúra smrti

UNESCO a Knight Center for Journalism spúšťajú školenia, e-knihy a prieskumy o dezinformáciách a nenávistných prejavoch pre veľkých aj malých influencerov a tvorcov obsahu.

Pred mesiacom UNESCO zverejnilo výsledky prieskumu s názvom “Za obrazovkami: Zistenia od tvorcov digitálneho obsahu”, z ktorého vyplynulo, že spomedzi 500 tvorcov obsahu v 45 krajinách, ktorí mali minimálne 1 000 sledovateľov, 62 percent uviedlo, že “nevykonávajú dôsledné a systematické overovanie faktov pred zdieľaním informácií,” zatiaľ čo 73 percent vyjadrilo “želanie byť v tomto smere vyškolení.”

Čítajte: Rusko čelí vážnej demografickej kríze kvôli svojej potratovej kultúre

A hľa! UNESCO a Knightovo centrum pre žurnalistiku v Amerike spustili prevýchovu kurz s cieľom vymývať mozgy nezávislým tvorcom, aby mysleli ako nevolení globalisti a staršie médiá, ktorých dôveryhodnosť je na všetky časy najnižšie:

Žurnalistický priemysel je v stave vysokej pohotovosti, pretože spravodajské publikum sa naďalej presúva od starých médií k sociálnym médiám a mnohí mladí ľudia dôverujú viac TikTokerom než novinárom pracujúcim v prestížnych spravodajských médiách

“Respondenti prieskumu prejavili záujem o absolvovanie bezplatného online kurzu UNESCO’určeného na vybavenie účastníkov zručnosťami a vedomosťami v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti,” uvádza sa v správe.

Aby sme si urobili predstavu o zložení tých 500 tvorcov obsahu, ktorí boli oslovení v rámci prieskumu UNESCO:

Jedine 12.2 percent z&nbsp500 opýtaných tvorilo obsah v&nbspkategórii “aktuálne dianie/politika a ekonomika”, zatiaľ čo väčšina sa zaoberala “módou/životným štýlom” (39.3 %), “krása” (34 %), “cestovanie a jedlo” (30 %) a “hry” (29 %).

Vybavte sa na boj proti online dezinformáciám, dezinformáciám, nenávistným prejavom a škodlivému obsahu umelej inteligencie. Spolupracujte s kolegami novinármi a tvorcami obsahu na podpore transparentnosti a zodpovednosti na digitálnych platformách a poskytnite svojmu publiku zručnosti v oblasti mediálnej a informačnej gramotnosti, ktoré potrebuje na orientáciu v dnešnom’informačnom prostredí.

PREČÍTAJTE SI: Genocida ‘jediný rozumný záver’zločinov Izraela v Gaze: Amnesty International

Pri prieskume a online kurze s názvom Tvorcovia digitálneho obsahu a novinári: Ako byť dôveryhodným hlasom online,” UNESCO a Knight Center vydali v októbri aj e-knihu s názvom “Tvorcovia obsahu a novinári: Redefining News and Credibility in the Digital Age.”

Táto pyramída propagandy sa účtuje ako posilnenie dôveryhodnosti a odolnosti influencerov, ale tieto snahy sú zamerané aj na premenu nezávislých tvorcov obsahu na hovoriace hlavy establišmentu.

Mnohí tvorcovia digitálneho obsahu, ktorí pracujú nezávisle, čelia napriek svojmu rozširujúcemu sa dosahu značným problémom vrátane nedostatku inštitucionálnej podpory, poradenstva a uznania. — UNESCO, Behind the Screens: Ako môže nezávislý tvorca digitálneho obsahu zostať nezávislý, ak potrebuje inštitucionálnu podporu, vedenie a uznanie?

Je to pokus Organizácie Spojených národov zbaviť ho nezávislosti, aby sa jeho posolstvo stalo neodlíšiteľným od hlavného prúdu, naratívov establišmentu.

A medzi prieskumom a e-knihou nie je ani jeden, jediný, osamotený príklad dezinformácie alebo nenávistného prejavu – snáď okrem tvrdenia, že popieranie oficiálnych naratívov o zmene klímy sa považuje za dezinformáciu, ale to’je veľmi diskutabilné.

Hrozby pre kolektívne klimatické aktivity sú často udržiavané nielen jednotlivými tvorcami, ale aj priemyselnými odvetviami, ako sú fosílne palivá, ktoré aktívne formujú verejný diskurz vo svoj prospech.

Keď už hovoríme o klimatických zmenách, e-kniha obsahuje dlhú kapitolu s názvom “Tvorcovia obsahu a klimatické zmeny”, ktorá je celá venovaná presadzovaniu klimatického aktivizmu a zároveň tvrdí, že dezinformácie o klimatických zmenách sú často udržiavané koordinovanými kampaňami zo strany priemyselných odvetví fosílnych palív.

Dokumenty UNESCO kladú veľký dôraz na zverejnenie toho, kto’financuje tvorcov obsahu, pričom ignorujú svojho partnera, Komunistickú stranu Číny’s (KS Číny), a jej údajný vplyv na UNESCO:

Komunistická strana Číny využíva UNESCO na “prepisovanie histórie” a na “legitimizáciu vlády strany’nad regiónmi s početnými etnickými menšinami.”

Ak sa UNESCO postaví pred zrkadlo, vychádza len ako málo pokrytecké s obrovským konfliktom vlastných záujmov:

Jednou z najväčších etických otázok je vedieť, odkiaľ tvorcovia obsahu čerpajú svoje príjmy.

Čítajte: Šéf NATO hovorí, že’je ‘čas prejsť na vojnové myslenie’

UnESCO zároveň upozorňuje čitateľov na organizácie ako factcheck.org, ktorá je sama financovaná takými organizáciami, ako sú ministerstvo zahraničných vecí USA a Nadácia Roberta Woodsa Johnsona, z ktorých druhá menovaná vlastní akcie výrobcu vakcín COVID J&J v hodnote približne 2 miliárd dolárov, podľa U.S. Rep Thomas Massie.

V januári 2021 UNESCO, WHO, UNDP, EÚ a Knight Center for Journalism in the Americas spustili podobný typ propagandistickej kampane pre takzvané dezinformácie o vakcíne COVID školenia pre novinárov, ako to teraz robia pre takzvané dezinformácie o zmene klímy pre tvorcov obsahu.

Ďalším cieľom UNESCO a Knightovho centra je vytvoriť prostredie, v ktorom sa tvorcovia obsahu navzájom udávajú pod zámienkou “nenávistných prejavov”:

Z tých, ktorí sa stali terčom nenávistných prejavov, sa ich väčšina rozhodla ignorovať (31,5 %). Iba pätina (20,4 %) ju nahlásila platformám sociálnych médií. To naznačuje oblasť, v ktorej by UNESCO a jej partneri mohli poskytnúť cenné školenia pre tvorcov digitálneho obsahu o tom, ako účinne riešiť a nahlasovať nenávistné prejavy.

Inými slovami, OSN spolupracuje s novinármi, aby naučila influencerov, ako sa stať obeťami, ktoré potrebujú ochranu.

Hej! Tvorcovia obsahu. Boli ste si vedomí, že akákoľvek kritika proti propagande, ktorú sme’do vás zasadili, znamená, že ste sa stali obeťou nenávistných prejavov? Nie? Nuž, vylezte na palubu a poďme’účinne riešiť a nahlasovať nenávistné prejavy!”

Pretlačené so súhlasom The Sociable.