Predstavenstvo veľkoobchodného reťazca Costco, ktorý je založený na členstve, vyzýva akcionárov, aby nehlasovali za zrušenie aktivít spoločnosti v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inklúzie (DEI), a to aj napriek vlne ďalších veľkých maloobchodných predajcov, ktorí sa dištancujú od aktivizmu "woke”.
The Hill uvádza, že vo svojom oznámení na nadchádzajúce výročné zhromaždenie akcionárov 23. januára sa predstavenstvo spoločnosti Costco formálne postavilo proti návrhu Národného centra pre výskum verejnej politiky (NCPPR) na prešetrenie a zverejnenie správy o “rizík” súčasných politík spoločnosti”DEI, označených “Ľudia a komunity”, ktoré sú “diskriminačné” a predstavujú “súdne spory, reputačné a finančné riziká pre spoločnosť, a teda aj finančné riziká pre akcionárov.”
“S 310 000 zamestnancami má spoločnosť Costco pravdepodobne najmenej 200 000 zamestnancov, ktorí sú potenciálne obeťami tohto typu nezákonnej diskriminácie, pretože sú bieli, ázijskí, mužskí alebo heterosexuálni,” upozorňuje organizácia. “Preto aj keby len zlomok týchto zamestnancov podal žalobu a len niektorí z nich by boli úspešní, náklady pre Costco by mohli byť desiatky miliárd dolárov.”
Predstavenstvo však tvrdí, že práve tlak proti DEI je zodpovedný za “spôsobovanie záťaže” spoločnostiam a že “širšou agendou NCPPR’nie je znižovanie rizika pre spoločnosť, ale zrušenie iniciatív v oblasti rozmanitosti.” Predstavenstvo jednomyseľne súhlasí s tým, že snahy DEI “sú v súlade s naším etickým kódexom” a sú prospešné pre ich podnikanie.
Toto stanovisko je sklamaním pre mnohých, ktorí predtým vyčítali spoločnosti Costco, že neposkytuje vo svojich lekárňach potratové tabletky. Spoločnosť sa nepodriadila pro-potratovému tlaku, aby tak urobila, ale ani sa k tejto záležitosti verejne nevyjadrila a nevylúčila túto možnosť v budúcnosti.
Takisto sa Costco odlišuje od Walmart, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota, Jack Daniel’s a Coors, ktoré v priebehu posledných mesiacov v reakcii na tlak verejnosti upustili od “woke” firemnej politiky.
V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali DEI a “environmentálne, sociálne, & riadenie” (ESG) štandardy na to, aby povzbudili veľké U.USA, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.
Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney, Bud Light a Target. Bývalý prezident Donald Trump’v novembri porážku odchádzajúcej viceprezidentky Kamaly Harrisovej na kandidátke do Bieleho domu mnohí považujú aj za ďalší dôkaz toho, že široká verejnosť odmieta ideológiu woke, čo je ďalším signálom pre korporácie aj aktivistov o nedostatočnej vnímavosti obyvateľstva voči takýmto projektom.