McDonald’s_gay_pride_frieds-e1736369080751-810x500.jpg

McDonald's je najnovšou spoločnosťou, ktorá ustúpila od politiky DEI a namiesto toho sa zaviazala dodržiavať "zlaté pravidlo

28
Kultúra smrti

Fast food gigant McDonald’s je najnovšou veľkou korporáciou, ktorá sa dištancuje od politiky rozmanitosti, rovnosti a inklúzie” (DEI) a mení svoj prístup k inklúzii na základe univerzálnejšieho “zlatého pravidla”.Agentúra Associated Press uvádza, že reťazec plánuje upustiť od špecifických cieľov v oblasti rozmanitosti pre vrcholové vedenie, ukončiť program zameraný na školenia o rozmanitosti pre dodávateľov a pozastaviť účasť na “externých prieskumoch”, ako sú napríklad tie, ktoré vykonáva LGBT nátlaková skupina Human Rights Campaign (HRC).

“Postoj spoločnosti McDonald’a náš záväzok k inklúzii je neochvejný,” vedenie McDonald’vyhlásilo v otvorenom liste zo 6. januára. “Od nášho založenia sme”hrdí na to, že chápeme, že základom nášho podnikania sú ľudia. Ako povedal Fred Turner, ‘Sme podnikom ľudí a nikdy na to nezabúdame.’”

“S radosťou tiež predstavujeme nový koncept: silu NAŠEHO ‘zlatého pravidla’ – zaobchádzať s každým dôstojne, spravodlivo a s rešpektom, vždy,” dodalo. “Posledných niekoľko mesiacov pracoval malý tím na zdokonalení nášho jazyka, aby lepšie vystihoval záväzok spoločnosti McDonald’k inklúzii.”

McDonald’s ako dôvod zmien uviedol “meniace sa právne prostredie” po tom, čo Najvyšší súd USA rozhodol, že rasovo založené pozitívne opatrenia sú v roku 2023 protiústavné. Konzervatívny aktivista Robby Starbuck, ktorý úspešne tlačil na iné spoločnosti, aby zmenili politiku vankúšov, uviedol, že informoval McDonald’s, že plánuje zverejniť aj správu o nich.

McDonald’s sa pripája Walmart, Jack Daniel’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota a Coors, ktoré v priebehu posledných mesiacov v reakcii na tlak verejnosti upustili od “woke” firemnej politiky.

V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali DEI a “environmentálne, sociálne, & riadenie” (ESG) štandardy na to, aby povzbudili veľké U.USA, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.

Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney, Bud Light a Target. Bývalý prezident Donald Trump’porážka v novembrových voľbách odchádzajúcej viceprezidentky Kamaly Harrisovej do Bieleho domu bola tiež mnohými považovaná za ďalší dôkaz odmietania ideológie woke širokou verejnosťou, čo korporáciám aj aktivistom ďalej signalizuje nedostatočnú vnímavosť obyvateľstva voči takýmto projektom.